recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på størrelse t-shirts?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på størrelse t-shirts?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på størrelse t-shirts?
    Sendt: 02-Maj-2024 kl. 07:52
Jeg køber t-shirts i størrelsen XL... men nogle mærker er klart mindre end andre Confused
Hvad er nu det for noget?
Bison har den rigtige størrelse, mens f.eks. Marcus er mindre (minder om L i størrelse)
Findes der en oversigt over det?
Den nemme løsning er seføldig kun at købe Bison Wink



Redigeret af jake51 - 02-Maj-2024 kl. 08:09
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 08:07
Sådan har det altid været

Størrelser er kun vejledende.

Sko er samme cirkus

Kender ikke din mærker,   men jeg må prøve før jeg er tilfreds
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 12:25
Det må være det hidtil mest off-topic emne på Recordere! LOL
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det må være det hidtil mest off-topic emne på Recordere! LOL


One forum fits all  Big smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det må være det hidtil mest off-topic emne på Recordere! LOL

Bruger til bruger? Er det ikke netop det, som det er beregnet til? Emner, som ikke passer ind, nogen steder...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 17:25
"Mærkværdigt" nok kan det sagtens lade sig gøre indenfor arbejdstøj, når jeg køber arbejdsbukser og arbejdsoveralls kigger jeg efter 82C48 og så passer de lige på en prik, uanset om det er Kansas, Workzone eller Mascot, så det forundrer mig at det tilsyneladende er umuligt indenfor mere "civile" former for tøj.

Det er specielt frustrerende ved onlinekøb, at købe et par bukser der er opgivet til "Livvidde 108cm/42inches" og når de så ankommer kan man ikke trække dem op forbi knæene, fordi det viser sig at livvidden i virkeligheden kun er 91cm målt med et almindeligt målebånd. Jeg nægter at betale for returfragt som part af fortrydelse af et køb og insisterer i stedet på at varen er defekt, da den på ingen måde lever op til det lovede.

Jeg fatter ikke vi kan have lovgivning der definerer hvor krum en agurk må være, mens det i tekstilbranchen tilsyneladende er tilladt at skrive helt tilfældige mål og størrelser.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 07:22
Hvis problemet er så omfattende, hvorfor så ikke bare gå i en fysisk butik og prøve sig frem? Det har vel stort set altid været sådan at nogle mærker har andre "fit's" end andre mærker, så det kræver at man har prøvet det pågældende mærke for at være sikker på at at passer. Så må man vælge: Mageligheden ved online køb og bøvlet med at noget af det skal retur, eller at rejse sig fra stolen og handle i en fysisk butik.

En kommentar til on-line køb: I er godt klar over at langt hovedparten af det tøj der returneres ruger direkte til forbrænding? Derfor er det endnu vigtigere at man ikke bare bestiller i vildskab.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

En kommentar til on-line køb: I er godt klar over at langt hovedparten af det tøj der returneres ruger direkte til forbrænding? Derfor er det endnu vigtigere at man ikke bare bestiller i vildskab.


Dét er danskeren da ligeglad med, han redder jo planeten, fordi han har købt en elbil.... Wacko
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 00:30
Forleden bemærkede jeg for første gang en angivelse af størrelse på en polo, hvor f.eks en størrelse XL i EU var en størrelse Large eller Medium i Asien. 
Mærker jeg har god erfaring med at størrelsen passer er Camel, Bison og ID.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 09:05
Det er normalt at der er forskel på størrelse af tøj.

Dengang jeg købte t-shirts var jeg meget grundig.

Jeg kendte de mål den gerne skulle have.

Jeg målte længden af rygstykket fra toppen af halsåbningen. Med mine 198 cm. var det ret vigtigt at de var lange nok. Desværre bliver de ofte mere brede når de er længere, derfor målte jeg også bredden af t-shirten. Jeg målte også længden af ærmet på over- og undersiden.

Jeg foretrak t-shirts der ikke var rundstrikkede. Det gjorde det meget nemmere når man skulle stryge dem.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvis problemet er så omfattende, hvorfor så ikke bare gå i en fysisk butik og prøve sig frem?
Det er ikke rigtigt en gangbar taktik når du har rundet de 100kg, de fleste fysiske butikker har ikke tøj i "voksenstørrelser" så der går jeg forgæves - med mindre vi snakker om arbejdstøj, de butikker er vant til at håndværkere godt kan være nogle store fyre og lagerfører til både højde og drøjde - men butikker med "hverdagstøj" er for det meste en nitte, "Desværre, vi har ikke rigtigt noget i din størrelse".

Hvad angår det miljørigtige ved returnering af onlinekøb, så er det igen absurd at der ikke er indført standardregler for målsætning af tøj så det bliver nemmere at ramme rigtigt i første forsøg - det kan lade sig gøre indenfor arbejdstøj, så det må også være muligt markere fx. cowboybukser med mål der er troværdige.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 22:16
Bison er store i størrelserne.

Italienske mærkevarer er som regel lidt mindre.

Og det der er L i Europa er XL i Asien og Medium i USA.



Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu