recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det muligt at opdele nyheds..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det muligt at opdele nyheds..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
FinnC. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Er det muligt at opdele nyheds..
    Sendt: 23-Januar-2004 kl. 10:05

Hej Lars,

Very well. Siden det så også er den maskine som jeg har - så lad gå da!

  FinnC.

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2004 kl. 10:00

Hej Alle

Der er mange her som har en Pioneer DVR-5100H, så jeg kan godt se fornuften i at de får deres eget område at boltre sig på.

Så jeg tror jeg vil oprette et forum kun til det ene apparat, og når debatten engang dør ud, nedlægger jeg det igen (og flytter beskederne tilbage til det generelle forum så de stadig kan læses).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
FinnC. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2004 kl. 09:33

Hej Fedthans og alle andre,

Jeg er med på hvad du mener, og kan bestemt se fordelene i det.

Dog er jeg overbevist om, at nogle af de ting der vil stå i de andre modellers fora, også vil være af relevans for netop din model.

Fx den meget spændende diskussion om der kan skiftes HD i Panasonic  E100-modellen. Viser det sig at man rent faktisk kan, er det da muligt at det også gælder for 5100'eren. Eller andre finesser hvor der er sammenfald mellem modellerne.

Din sammenligning med Eksperten.dk mener jeg ikke holder. De har jo ikke et specifikt forum om Viewsonic VP171s-skærme. De har et samlet forum om skærme (faktisk ikke engang delt op i CRT og LCD).

Måske er det fordi jeg er newbie på området, men faktisk læser jeg stort set samtlige indlæg. Man kan kun være imponeret over niveauet og seriøsiteten. Så, i virkeligheden blæser jeg på forum-opdelingerne og læser dem dugfriske fra forsiden, hvor alle indlæg er klasket sammen emnemæssigt. Så jeg overlever nok hvis der oprettes modelspecifikke fora.

Mvh
FinnC.

Til top
fedthans Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2004 kl. 10:53

Hej Alle

Jeg er ikke enig med Finn, jeg syntes ikke der skal være sammenligning i de tråde som nu måske ville komme, men hjælp til selv hjælp. så lav en tråd hvor man kan sammligne alle mærker, min 5100 vill jeg gerne beherske 100% og det ville jeg gøre hvis der er en tråd med 5100.

Når jeg skal søge efter 5100, så er det ikke interessant for mig med sammligne med andre produkter, jeg har købt 5100 og den ville (ind til den skal skiftet ud "ikke forløbet")  kun have min interesse.

Hvis du gerne ville følge med udviklingen så er der på forsiden test / oplysning / nyheder med andre produkter.

Desuden tror jeg man bliver mere forvirret hvis men skal blander det hele sammen, men det er min holdning, hvis jeg skal samlinge med et andet forum (dette her forum bliver nok ikke så stort men man ved aldrig) www.eksperten.dk der har man også opdelt i forskellige tråde for at holde styr på det. kik der på opdelingen.

mvh
Fedthans



Redigeret af fedthans
Til top
FinnC. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 17:16

Jeg tillader mig lige at blande mig - selvom jeg er et næsten dugfriskt medlem.

Jeg mener ikke at det er en god idé at opdele forummet i mærke- eller modelspecifikke underfora. Fordi:

- at selvom jeg snart er ejer af en Pioneer 5100, så interesserer de andre mærker og modeller mig næsten ligeså meget. Det er for mig at se noget bøvl, at skulle klikke sig gennem mange forskellige fora.

- fordi en del tråde har det med at skifte fokus. Mange mærker kan være representeret i samme tråd. Starte med en og måske slutte med en anden. Vil du påtage dig at lege flyttemand for alle "skiftende" tråde, Lars?

- at det trods alt er meget nemt at søge sig frem til de tråde der handler om specifikke mærker og/eller emner.

Og med det brede og blandede forum syns jeg, at man ofte falder over emner, som man normalt ville misse, hvis det var "gemt" under et mærke der ikke umiddelbart interesserer en.

Håber det giver mening!

FinnC.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 15:41

Hej igen

Glemte lige:

Jeg har før overvejet at som minimum lave forums for Pioneer og Panasonic, men jeg kom også i tvivl om hvad man så skal gøre med alle spørgsmålene:  Hvilken er bedst, Pioneer eller Panasonic ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 14:54

Hej Fedthans

Det er måske fornuftigt nok at lave et forum for Pioneer og et for Panasonic, netop for nemmere at kunne overskue de mange indlæg og emner.

Jeg tror dog ikke på ideen om et forum for hvert stykke udstyr, det bliver alt for mange forums. Når DVR-5100 erstattes af DVR-6xxx (eller hvad den nu kommer til at hedde) så dør snakken om DVR-5100 og en ny opstår. Sålænge der er så få modeller fra hver fabrikant syntes jeg ikke det skal deles yderligere.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fedthans Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 14:34

Hej igen

 

Jeg syntes at opdelingen ikke er god nok, du må påregne med fremtiden at det bliver et stort forum, og derfor meget svære for mig / os som søger viden omkring vores maskiner.

Mit forslag gå på at opdele i produkter og model fek.s Pioneer 5100, JVC DR-M1, osv
så springer vi det over som ikke er intressant for mig / os.. eller enden mulighed, hvad siger i

mvh
Fedthans



Redigeret af fedthans
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2003 kl. 13:04

Hej Carsten

Jeg tror at en opdeling i flere undergrupper, gør det nemmere at dumpe ind udefra som ny bruger og læse de emner som er kommet om f.eks. Pioneer DVR-5100H. Lige nu er der 190 emner i alt, om nogle få måneder måske 500.

Men jeg vil give dig ret, det er meget nemmere at poste nye indlæg hvis der kun er et sted. Og det er meget nemmere for de som gerne vil følge med i alt via email, at tilmelde sig.

Der kan være både fordele og ulemper ved begge løsninger, det er ikke nemt Confused

  /Lars

Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 16:07

Hej Lars

Jeg kan også tilslutte mig, at grupperne DVD/HDD-recorder forums slåes sammen. Derimod synes jeg ikke, at det er nødvendigt med undergrupperinger efter mærke - hvis der er et specifikt spørgsmål til en DVD-recorder skulle dette gerne fremgå af emneoversigten - og man kan så bare fravælge dette emne

Desto mere enkelt jo bedre!

Carsten

 

 

 

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2003 kl. 14:02

Hej,

god ide Fedthans. Jo, Lars jeg synes godt om dit forsl*g til grupper. Også fordi at jeg har lagt mærke til at indlæg om f.eks. 5100'eren både havner i DVD gruppen og i HDD gruppen. Den nye inddeling ville forhindre dette. Men måske vil der så dukke andre problemer op - det har jeg ikke tænkt nærmere i gennem.

 Maria
P.s. Da dette er mit sidste indlæg inden jul vil jeg benytte lejligheden til at ønske alle her en glædelig jul. Jeg håber at der under træet ligger rigtig mange recordere.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2003 kl. 11:16
Hej Fedthans
 
Gode forsl*g er altid velkomne, men hvordan skulle det mon så laves ?
 
Der er jo ret mange mærker derude, hvis de hver skulle have sin egen gruppe ville det hurtigt blive en næsten uoverskuelig liste - og mange grupper som næsten ville være helt døde.
 
Men måske en generel gruppe for både DVD & HDD Recordere, og så undergrupper for f.eks. Pioneer, Panasonic, Philips, Sony og JVC ?
 
Hvad siger i andre ?
 
  /Lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu