recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ALDI wifi DVD netværksafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketALDI wifi DVD netværksafspiller

 Besvar Besvar Side  <1 56789 21>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 16:08

Har lige prøvet at afspille både mp3 og m4a (aac) i 320kb/s

Det havde den ingen problemer med.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:57

Mange tak - havde personligt tænkt mig at benytte den til musik, en anelse billeder og lidt video.

   

Sådan kan det altså føles ind imellem, når man tror man har fundet det rette - men sidenhen erfarer, at det har man ikke...

Du må meget gerne tjekke det. Gider simpelthen ikke at køre alle skiverne igennem igen.



Redigeret af zaboom - 19-Juli-2007 kl. 13:58
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:41
Det er principielt udelukkende hardwaren der bestemmer hvad den kan afspille, men mediaserveren der benyttes til at streame med kan så have nogen yderligere begrænsninger i hvad selve medaserveren understøtter dels af formater dels af funktioner.

jeg ved faktisk ikke om mp3 i mere end 192kb/s skulle være et problem - jeg bruger ikke selv min til musik afspilning - udelukkende til netværksafspilning af videofiler.

Men jeg kan teste såsnart jeg kommer hjem fra job hvad den siger til mp3 med højere bitrate - tror nu egentlig ikke det er noget større problem for jeg har da afspillet maser af videofiler hvor audiosporet har været mp3 eller andet i højere bitrate end 192 kb/s



Redigeret af spawn - 19-Juli-2007 kl. 13:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:03

#spawn - Mange tak for hjælpen.

Men nu siger jeg bare "Arrrghhh" - så lige i manualen at den understøtter .mp3 filer med bitrater op til 192 kb/s. Hvad med alle mine 256 kb/s filer - skal det hele kodes om?

Gider ikke smide 1K efter denne, ellers spændende, maskine hvis den ikke understøtter højere bitrater. Eller er det softwaren der bestemmer?

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg tror alle drevene hyler lidt i dem når man afspiller dvd - det gør mit også.

Wizd kan du jo selv designe baggrunden hvis du ikke syntes standard baggrunden er pæn nok. Og wizd er langt hurtigere at browse rundt i end BlueIWorlds eget software - og så skal den ikke opdatere en mediadatabase, den er ligesom en webserver, den viser bare det der ligger i folderen med det samme du lægger noget i folderen.

Nu har jeg desværre ikke fået testet det ordentligt, men efter lidt mere test virker det også som om wizd er overlegent, især fordi du kan tilføjere mere end et video dir :)

Min hyletone er meget voldsom virkelig så den er ulidelig. Det kan ikke passe.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 23:11

Jeg tror alle drevene hyler lidt i dem når man afspiller dvd - det gør mit også.

Wizd kan du jo selv designe baggrunden hvis du ikke syntes standard baggrunden er pæn nok. Og wizd er langt hurtigere at browse rundt i end BlueIWorlds eget software - og så skal den ikke opdatere en mediadatabase, den er ligesom en webserver, den viser bare det der ligger i folderen med det samme du lægger noget i folderen.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 22:57
Fik lige købt sådan en her i dag. Den fungerer helt perfekt. Streamer perfekt, som også er nævnt tidligere.

Det eneste der irriterer mig er at Blue I World softwaren kun tillader dig at vælge 1 video dir. Wizd er fint nok, men BIW er noget pænere og smartere at browse rundt i.

Drevet hyler dog når jeg afspiller en dvd. Så overvejer lidt at bytte den og få en anden.

Kører det med fullrates standard router(zyxel vist nok) og et linksys accespoint.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 13:08
Jeg havde Twonky på min PC sammen med Wizd - som test lige i starten, men jeg beluttede ret hurtigt at Wizd var det bedste for mig, og har ikke brugt andet siden.

Jeg har ikke prøvet med en NAS, men hvis du kan installere Twonky (eller Wizd for den sags skyld) på din NAS kan jeg ikke se nogen grund til det ikke skulle virke. Du kan have ligeså mange mediaservere kørende som du har lyst til på lige så mange forskellige enheder du har lyst til og connecte til dem alle. Så navngiver man dem bare forskelligt så man kan kende forskel på dem.


Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Når du tænder maskinen får du først en menu der viser de afspilningskilder du pt. har tilgængelige - eks.

DVD
USB
Online (indeholder fast indkodede links til video og radiostreaming)
WizD (Mediaserver1)
Twonky (Mediaserver2)

Fra denne menu skal du først vælge kilden du vil afspille fra.

#spawn

Har du Twonky på din pc eller på en NAS?

Hvis jeg nu ikke vil have min pc tændt konstant og gerne vil kunne høre musik (primært), se billeder og filmklip (sekundært) - kan jeg så bruge den Aldi box med en NAS (evt. med Twonky) til musikken + WIZD til billeder og klip på den tændte pc?



Redigeret af zaboom - 18-Juli-2007 kl. 11:55
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Boie01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 11:53
ja kan se at der stadigvæk er folk der svarer på tråden, men min er oppe og køre som den skal uden nogen problemer men muligvis skal jeg have opgraderet den via menuen for en gang imellem når en film er færdig og jeg vil gå ud til mit katalog så fryser den men så får den en opstart igen og så virker den.

Mvh. Boie    www.boie.dk
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 07:39

Så er den på tilbud for kr. 999

Kan ikke se den på Aldi's hjemmeside men er i bladet med tilbud i denne uge.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
mirage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:23

Jeg har købt denne afspiller og har installeret Wizd mediaserver, og det giver mig nogle problemer:

1) Selvom jeg kører wired så hakker afspilning af dvd fra disk (video_ts folder) ind imellem. Lyd og billede kommer lidt ud af sync og kommer så på plads igen. Jeg har prøvet at rette på diverse buffer-tal uden at ramme den optimale

2) Når jeg afspiller dvd fra disk er der problemer med undertekster på nogle af dem. Her bliver billedet gråt idet underteksterne fylder hele skærme. Når samme fil afspilles på en pc er der ingen problemer

På forhånd tak for hjælpen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu