recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV60. Gode råd søges.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV60. Gode råd søges.

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
realper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af mimse mimse skrev:


Ja. Helt bestemt. Det lilla lys fra skærm ell. projektor i baggrunden. Optræder på både crt og lcd (computerskærme)




Så må jeg have gode skærme. Har det kun lige når den langhårede vender sig. Både på den bærbare og på Panasonic'en. Håber jeg har fået en god skærm... (indtil videre :) )
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af realper realper skrev:

Oprindeligt skrevet af mimse mimse skrev:


Ja. Helt bestemt. Det lilla lys fra skærm ell. projektor i baggrunden. Optræder på både crt og lcd (computerskærme)




Så må jeg have gode skærme. Har det kun lige når den langhårede vender sig. Både på den bærbare og på Panasonic'en. Håber jeg har fået en god skærm... (indtil videre :) )

Jeg tror at netop dette klip er rigtigt dumt at teste med. Da der SKAL være lilla lys fra baggrunden som oplyser deres ansigter i momenter.

 

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 10:12

Når I ser "purple blur" så klik på pause-tasten på TV'ets fjernbetjening. Så fryser den billedett, og så vil I kunne se at den lille plamage er levende...

 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Når I ser "purple blur" så klik på pause-tasten på TV'ets fjernbetjening. Så fryser den billedett, og så vil I kunne se at den lille plamage er levende...

 

Jeg kan faktisk fryse plamagen,via remoten, - så den er altså ikke levende. Checker lige efter.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 16:59

Er der efterhånden ikke op til tre tråde omkring samme emne ?

Måske på tide,at smelte dem sammen ?

Proceduren for sammensmeltning ?

Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:19
Prøv at skure helt ned for skarpheden. Har i så stadig problemet? Reelt er skarphedsregulatoren kun egnet til NTSC-apparater, mens den på PAL-apparater kun tilføjer ekstra information til billedet. Man kan regulere for ekstra skarphed ved at øge kontrasten til 90 % og sætte brightness på 45 % (ca). Husk at slukke for 3Dcomb som også skaber kunstig skarphed som ødelægger billedet når det bevæger sig.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:29

Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Prøv at skure helt ned for skarpheden. Har i så stadig problemet? Reelt er skarphedsregulatoren kun egnet til NTSC-apparater, mens den på PAL-apparater kun tilføjer ekstra information til billedet. Man kan regulere for ekstra skarphed ved at øge kontrasten til 90 % og sætte brightness på 45 % (ca). Husk at slukke for 3Dcomb som også skaber kunstig skarphed som ødelægger billedet når det bevæger sig.

Det, du her nævner med Sharpness og 3Dcomb, kan da vist kun bruges i forbindelse med antenne-indgangen på TV'et?

Men mange har jo netop problemet med Purple Snakes o.s.v. inde på livet i forbindelse med DVD-visning. Hvis man skruer ned for skarpheden på én af DVD-indgangene (eksempelvis HDMI) opnår man da ikke andet, end at man (nå, ja) bare skruer ned for skarpheden - med et uskarpt billede til følge. Og hvordan kommer 3Dcomb så lige ind i billedet her?



Redigeret af musicus - 06-Januar-2007 kl. 21:04
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:36
Nej den gælder også ved DVD-visning. Du kan jo selv bestemme indstillingerne for hver af dine indgange. Du får ikke et uskarpt billede med panaen istedet får du et mere reelt billede af dvden signal. Når du skruer op for skarpheden får du for meget ekstra information som skaber et unaturligt billede som også er med til at ødelægge film med for meget bevægelse. Jeg har ikke fået noget uskarpt billedem men tværtimod et mere naturligt billede.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:47

Du kan evt købe DVDen "digital video essentials" som er en kalibreringsdvd som de fleste af Recorderes brugere burde være i stand til at kunne bruge. du kan få den i Hifiklubben og hos tapeconnection. Jeg har et link som du måske kan få noget ud af.

http://www.cinemagic.dk/digital_video_essentials__pal_-p-109 .html

Den DVD har hjulpet mig rigtig meget så jeg nu er ovenud tilfreds med mit panasonic

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Du kan få den i Hifiklubben og hos tapeconnection. Jeg har et link som du måske kan få noget ud af.

http://www.cinemagic.dk/digital_video_essentials__pal_-p-109 .html

Og her for 120 kr. incl. fragt leveret til døren (ingen toldproblemer)
http://www.axelmusic.com/productDetails/0647715071026

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tjakobsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 17:44
Er der nogen der kan anbefale et billigt vægophæng til PV60'eren? TV'et skal bare hænge flat på vægen, så det skal hverken kunne vippe eller dreje.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 17:45

Harald Nyborgs... koster vist 249,- i kampagne - normalpris 349,-

Bemærk dog du ikke kan finjustere så vær omhyggelig med vatterpasset.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu