recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 3100 og ShowView??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 3100 og ShowView??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michaelbs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 3100 og ShowView??
    Sendt: 29-December-2003 kl. 17:40

Hej

Jeg har problemer med at få min Pioneer dvdr 3100 til at optage den rigtige kanal når jeg bruger showview, og det forstår jeg ikke en lyd af. Jeg har autoscannet kanalerne (tdc kabel tv). Download fra Tv var ikke en option. Det understøtter mit Beovision 1 åbenbart ikke.Så har jeg byttet rundt på kanalerne og lagt dem i den samme rækkefølge som på TV'et og til sidst har jeg i Showview Channelsetting indprogrammeret nøjagtig samme rækkefølge af kanaler som jeg har valgt i DVD-tuneren. Der er altså nøjagtig overensstemmelse mellem kanalerne i TV-mode, DVD-mode og i showviewchannelsetting og alligevel vælger den en forkert kanal. Hvis jeg vil optage en film på DR1, trykker jeg showviewnummeret ind, enter og så viser den det rigtige start og slut tidspunkt men forkert kanal, eksempelvis TV2zulu i stedet for DR1. Håber der er nogen der kan vejlede her, for jeg kan ikke se hvad jeg kunne gøre andreledes..??

 

michael
www.michaelbennati.dk
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 22:54
Du har misforstået begrebet "Show View Channel".

De numre skal ikke passe med dine kanalprogrammeringer, men derimod med den måde som Showview-numrene i avisen er lavet på. Nummeret du finder i avisen indeholder bl.a. en kodning af et kanalnummer: det er den kodning som optageren har brug for at kunne oversætte til dine kanaler.

Jeg fandt numrene på http://www.gemstar.co.uk/?&page=22§ion=showview&country=Scandi&nameofcountry=Denmark og det ser ud til at virke (på min 5100H).

Men da jeg endnu ikke har fundet nogen måde at formå min 5100H til at optage fx en halv time længere end Showview-koden angiver, så er Showview så vidt jeg kan se fuldstændig ubrugeligt i praksis hvis man gerne vil have det hele med (og ikke også bruger PDC, men det er der jo også problemer med).
Til top
michaelbs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 23:59

Takker. Nu funker det. Jeg synes ikke lige manualen var alt for informativ mht showview channel setting men ok: med in hjælp faldt det på plads. Nu håber jeg så bare at PDC virker, så man får det hele med... for det er da for odnordisk med manuel programering..

 

 

michael
www.michaelbennati.dk
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2003 kl. 00:32
Jeg er helt enig med din vurdering af manualen på det punkt (den er sikkert lige dårlig for 3100 og 5100).

Jeg havde aldrig brugt Showview før jeg fik min 5100, og det tog mig lidt tid at finde den liste over numre.

Den allerførste optagelse jeg lavede med min 5100 mistede jeg de sidste 20 min. af, formodentlig fordi PDC-slut-signalet er blevet sendt for tidligt. Folk jeg kender, siger at 20 min. godt nok ikke er normalt, men at det er helt almindeligt at PDC lige klipper det allersidste af.

Så jeg har droppet PDC, og, da jeg ikke kan give ekstra tid, dermed også Showview. Jeg finder det meget ejendommeligt at der ikke er en setup-mulighed hvor man kan vælge en fast ekstratid til Showview-optagelser.

Eller også har jeg bare ikke fundet ud af hvordan. Fjernbetjeningen til 5100 har et lille "+" markeret i nærheden af Showviewknappen, men jeg har ikke kunnet finde nogen beskrivelse af hvad det betyder og om der faktisk er en mulighed for at lægge tid til. Og diverse eksperimenter med knapperne deromkring er ikke lykkedes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu