recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ungdomsudsendelser fra 80`erne efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUngdomsudsendelser fra 80`erne efterlyses

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
texasranger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Ungdomsudsendelser fra 80`erne efterlyses
    Sendt: 28-Januar-2007 kl. 23:53

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at gense noget ungdoms tv fra dengang i 80`erne.

Er der nogen der har kendskab til om dette kan lade sig gøre ?

Jeg har kontaktet DR, meen de er ret dyre og tager sig alt for godt betalt syntes jeg.

Så derfor, hvis der skulle være nogen derude i det ganske land der ligger inde med optagelser (ungdomsredaktionen, vitek, elith nørgaard, gotha andersen, kajplads 114 mm.), er jeg meget interesseret.

Venlig hilsen

tex

Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 04:23

Hej Texas. Kan kun tilslutte mig, ville også frygteligt gerne se nogle gamle 80'er programmer - DR2 var i gang med noget af det rigtige sidst i 90'erne med GOTHA - Kult, Kitch og B-film med Palle Strøm som vært. Programmet var lidt overfladisk, men alligevel med et Grand Prix nummer og lidt nostalgi som f.eks Gotha Andersen i Flid, Fedt og Snyd .

Kære DR, lad os nu få lidt Eldorado, Stardust, Vitek og Grandprix-nostalgi igen

/Kristian

 

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 07:12

Hvis DR ville genudsende "Psykolab" med den lumre professor spillet af Ole Fick, så skrev jeg gerne under...

-"Charlie, vil du ikke købe din mus tilbage?.......Slangen var alligevel ikke sulten..."

Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:15

Kan huske der var en serie der hed 'Måske i morgen' det var om en dreng der hed Leif og Kurt Ravn som far og Erik Paaske som købmand så vidt jeg husker - den ville jeg gerne se igen

Mon programchefen på DR læser topics på Recordere.dk

/Kristian

- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6


Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:53

Hej Alle

Læste forleden at DR slet ikke har mange af de ældre udsendelser mere.

Det var først i 1987 at de begyndte at arkivere alle udsendelser. Før den tid blev båndene bare genbrugt til nye optagelser.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:00

Hmm Lars, hvad så med det famøse og meget omtalte båndarkiv som er ved at gå tabt fordi det er opbevaret forkert? Såviidt jeg forstår, så går det vist helt tilbage til 50érne, hvor DR eftersigende begyndte at arkivere (men dog forkert). Og alt det tilbage fra 30erne er vist mere eller mindre forsvundet.

Det er vist ikke mere end 1 måned siden, der var et indslag om netop dette arkiv, hvor de viste hvordan det hele er ved at gå til.

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:09

#Kandersen

Som Lars skriver er det meget værre.
Store dele af Ingrid og Lillebror, som jeg selv så med stor fornøjelse som barn, er væk.  Båndprisen var angiveligt for høj til at DR havde råd til at bevare det hele.



Redigeret af JesperLund - 29-Januar-2007 kl. 15:10
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm Lars, hvad så med det famøse og meget omtalte båndarkiv som er ved at gå tabt fordi det er opbevaret forkert? Såviidt jeg forstår, så går det vist helt tilbage til 50érne, hvor DR eftersigende begyndte at arkivere (men dog forkert). Og alt det tilbage fra 30erne er vist mere eller mindre forsvundet.

Det er vist ikke mere end 1 måned siden, der var et indslag om netop dette arkiv, hvor de viste hvordan det hele er ved at gå til.

DR har et arkiv. Men det er først fra 1987 at de begyndte at arkivere alt. Før den tid var de yderst selektive med hvad der blev gemt, fordi prisen på bånd var så høj.

I dag virker det grotesk at en udsendelse som Ingrid og Lillebror stort set er væk. Det samme er alle TV-Aviser fra før 1984. Julekalenderen med Poul og Nulle i hullet er også slettet. Det sidste var måske meget godt, men blot for at illustrere hvad der er væk i dag.

Bortset fra TV-aviserne er det især underholdningsprogrammer og børneprogrammer som ikke er gemt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Store dele af Ingrid og Lillebror, som jeg selv så med stor fornøjelse som barn, er væk.  Båndprisen var angiveligt for høj til at DR havde råd til at bevare det hele.

Sådan nogle kultur-barbarer. Det kan man da ikke!

Nå, men så kan man da i det mindste glæde sig over, at "Sonja fra Saxogade" har overlevet udrensningen, og nu kan nydes/genses på DVD.



Redigeret af musicus - 29-Januar-2007 kl. 22:21
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:41

Ingrid og Lille bror - må jeg være fri - de var jo med i Bertelsen.

Næe Magnus Tagmus - det var kultur!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

DR har et arkiv. Men det er først fra 1987 at de begyndte at arkivere alt. Før den tid var de yderst selektive med hvad der blev gemt, fordi prisen på bånd var så høj.

ok, den del havde jeg så misforstået. Jeg troede alt tilbage til 50érne var arkiveret (men ved at gå tabt) og det var tilbage til 30érne at det var selectivt valg.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

I dag virker det grotesk at en udsendelse som Ingrid og Lillebror stort set er væk. Det samme er alle TV-Aviser fra før 1984. Julekalenderen med Poul og Nulle i hullet er også slettet. Det sidste var måske meget godt, men blot for at illustrere hvad der er væk i dag.

Poul og Nulle i hullet burde have været gemt, så det kunne bruges til kemisk krigsførelse eller psykisk tortur  Tvaviserne kunne vi måske godt leve uden, men ellers er det ærgeligt at ikke mere er gemt.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Bortset fra TV-aviserne er det især underholdningsprogrammer og børneprogrammer som ikke er gemt.

  /Lars

Rigtig kedeligt. Det er dem der er guld værd i dag. Jeg savner specielt mange af de børneudsendelser hvor Thomas Winding var oversætter/oplæser. Jeg husker specielt en med en pige og en sort kappe, som vist kunne trylle. Men kan dælme ikke komme på hvad den hedder.

 

 

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 17:05
Jeg savner Robin Hat med Wicke Rasmussen


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu