recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD

 Besvar Besvar Side  123 28>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD
    Sendt: 20-April-2007 kl. 07:40
Med Nvidia kort skal du ind i Nvidia Control Panel og vælge video og tv settings og derinde sætte din output til 1080p. I skal ikke gå ind som normalt og ændre opløsningen i settings. Jeg har et XFX Geforce 7950gt som er passivt kølet og kør Vista Medie Center, jeg har 1080p kørende uden problem gennem et Supra DVi-D til HDMi highend kabel.
Til top
frydenholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af fordfairlane fordfairlane skrev:

Jeg har store problemer med at sluttet min notebook til fjernsynet (jeg har 37" modellen). Jeg har nuppet VGA kablet fra min stationære PC og sluttet det til notebooken og VGA indgangen (ext 4). Men der kommer ikke noget billede på TV'et selv om jeg har prøvet en del forskellige opløsninger jf skemaet i manualen.

Selve VGA indgangen virker, da jeg har tilsluttet min xbox360 via vga/komponent adapteren og det kører uden problemer.

Nogen ideer? Er der særlige krav til kablet som skal anvendes - det er som sagt bare en normalt PC vga kabel jeg har brugt.



Hej

Jeg får også af og til "Hint: out of range", hvorefter en genstart at HTPC får det til at virke igen. Når windows er ved at starte op kan jeg godt se billedet på skærmen, men så forsvinder når windows starter op - hvilket jo tyder på et driver problem.

Jeg har et Nvidia kort - er der nogen der ved om der er samme opsætning som det der nævnes med et ATI kort?
Det sker oftest hvis HTPC'en vågner fra en Hibernate.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 16:12

hej

sharp fuld hd 42"

hvad med scart udgangene er der forskel på dem feks rgb på kun en scart udgang ?????.

hilsen agger



Redigeret af agger - 05-April-2007 kl. 16:12
Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Oprindeligt skrevet af fordfairlane fordfairlane skrev:

Jeg har store problemer med at sluttet min notebook til fjernsynet (jeg har 37" modellen). Jeg har nuppet VGA kablet fra min stationære PC og sluttet det til notebooken og VGA indgangen (ext 4). Men der kommer ikke noget billede på TV'et selv om jeg har prøvet en del forskellige opløsninger jf skemaet i manualen.

Selve VGA indgangen virker, da jeg har tilsluttet min xbox360 via vga/komponent adapteren og det kører uden problemer.

Nogen ideer? Er der særlige krav til kablet som skal anvendes - det er som sagt bare en normalt PC vga kabel jeg har brugt.

Har du i menuen under Connections -> Input Select sat EXT4 til PC og ikke component ?

 

Nej - men det det har jeg nu  Tak for tippet - spøjtst nok at manualen ikke angiver det i delen omkring at slutte en PC til TVet.

Ud over det så undrer det mig en del af man kun kan gå op i 1280 via PC når på VGA indgangen når jeg via den samme indgang med komponent adapeteren kan få den op i 1980 (via xbox360)...

Til top
Frank Dux Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 01:17

Hej Alle,

Hvad er grunden til at der ikke er nogle åbne fælleskøb på skærme i øjeblikket og iøvrigt ikke har været det i nogen tid?

Er det rigtigt at det seneste fælleskøb blev lukket før det egentlig gik igang og hvad skyldes det i så fald?

 

Tak..

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af fordfairlane fordfairlane skrev:

Jeg har store problemer med at sluttet min notebook til fjernsynet (jeg har 37" modellen). Jeg har nuppet VGA kablet fra min stationære PC og sluttet det til notebooken og VGA indgangen (ext 4). Men der kommer ikke noget billede på TV'et selv om jeg har prøvet en del forskellige opløsninger jf skemaet i manualen.

Selve VGA indgangen virker, da jeg har tilsluttet min xbox360 via vga/komponent adapteren og det kører uden problemer.

Nogen ideer? Er der særlige krav til kablet som skal anvendes - det er som sagt bare en normalt PC vga kabel jeg har brugt.

Har du i menuen under Connections -> Input Select sat EXT4 til PC og ikke component ?

 

Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 21:50

Jeg har store problemer med at sluttet min notebook til fjernsynet (jeg har 37" modellen). Jeg har nuppet VGA kablet fra min stationære PC og sluttet det til notebooken og VGA indgangen (ext 4). Men der kommer ikke noget billede på TV'et selv om jeg har prøvet en del forskellige opløsninger jf skemaet i manualen.

Selve VGA indgangen virker, da jeg har tilsluttet min xbox360 via vga/komponent adapteren og det kører uden problemer.

Nogen ideer? Er der særlige krav til kablet som skal anvendes - det er som sagt bare en normalt PC vga kabel jeg har brugt.

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Mine HDMI indgange driller også lidt.

Hvor er det man ændre mellem full og underscan? kan ikke lige finde det?

Åben låget på fjernbetjeningen og vælg tast nr. 3 fra venstre.

Jeg har også forsøgt full HD via hdmi, men skærmen flicker 3 sekunder og går herefter i sort....indtil den vender tilbage til  1280 x720 opløsningen. Det er muligvis grafikkortet, men jeg har ikke lige andre kort at forsøge me

 

 

Fandt lige dette på avforum så nu virker 1920x1080 også for mig...hvad skulle man dog gøre unden internet  

Quote:
Originally Posted by badbob View Post
It's within ATI's CCC utility. Go through the options and you'll eventually find it. It's under "Digital Panel Properties" or something like that.

I've just done this on mine. For the benefit of the other guy trying this, it's:

(Run ATI Catalyst Control Center)
(Switch to Advanced Menu mode)

On the tree on the Left-hand side, called Graphics Settings, navigate to:
-> Digital Panel Properties (5th option from top)
-> Attributes (1st sub-option of 2)

Then on the main pane, you'll see three sub-panes:
1. Panel information
2. Image Scaling
3. DVI Settings

In 3. DVI Settings, there's Reduce DVI frequency on high-resolution displays
-> Turn this off


Thanks badbob... I had a completely blank screen with Hint: Out of range appearing at the bottom whenever I tried it. Thought my ATI card (9600Pro) was too old, or I'd damaged my #5.99 DVI-HDMI cable plugging it in. Tried your tip, and the screen magically appeared. (This is a 42XDE1

Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 13:44
Nu har jeg pillet meget ved kablerne mellem tv'et og computer fordi det ikke har virket. Hvis de virker nu, er der så mulighed for at der er sket skade på dem aligevel i tv'et? Den på grafikkortet kan jeg ikke få liv i. Men dem i tv'et virker over min selector.


Redigeret af Kanee - 04-April-2007 kl. 13:45
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 13:37

Ja - jeg kan kun anbefale at man slukker sin PC og tager strømmen helt fra den inden man tilslutter kablerne.

Jeg har oplevet en HDMI indgang blive brændt af på en fladskærm da kablet som allerede sad i TV'ets HDMI indgang blev tilsluttet DVI porten på en tændt PC - der kom gnister fra DVI stikket og død var HDMI porten, så TV'et måtte repareres.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Gymnasten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Nu har jeg åbenbart brændt min DVI-udgang på mit grafikkort helt af. Den virker ikke på både min fladskærm og på mit tv nu. Tror jeg anbefaler man ikke piller ved kablerne når computer og tv står tændt.

Det her bliver lidt teknisk:

Jeg var også forsigtig med mit kabel, for min PC er ikke jordet. Når en PC eller et TV ikke er jordet, så vil der typisk ligge 115 VAC på stel. Det gør ikke så meget sikkerhedsmæssigt, for man kan ikke trække nogen særlig stor strøm - typisk 0,5-2 mA, hvis man forbinder til jord. Strømmen går i nogle sikkerhedskondensatorer (Y-kondensatorer) i netfiltre for PC, skærm printer osv. der heller ikke er jordet. Man kan godt mærke strømmen som et stød, hvis man rører både ved metal på en radiator og på PC, men det er altså ikke specielt farligt.

Men TV kan være jordet via et antennestik eller på anden måde eller f.eks. ligge på et andet 115 VAC potentiale ved at være tilsluttet en anden af nettets tre faser. Det vil naturligvis være det bedste om både PC og TV blev jordet, men det er ikke altid nemt at opnå. Når man forbinder TV til PC via kabel, så vil jeg anbefale at afmontere alle andre forbindelser til TV inden da. Og forbind så stik og sørg for at skærmen på kabel forbinder godt. Det er den skærmforbindelse som sikrer at intet brænder af. Det er vigtigt senere at undgå at tage de stik ud og ind for pludselig riskerer man at en signalleder forbinder først (før kablets skærm) og må bære en transient udligningsstrøm mellem TV og PC - og så brænder det interface af - måske både i TV og PC.

Jeg har netop målt på min PC tilsluttet monitor, printer med mere. Her ligger 135 VAC på stel i forhold skærm på antennestik fra fællesantenneanlæg. Og der går en strøm på 1,2 mA, hvis jeg forbinder dem sammen.

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Gymnasten Gymnasten skrev:

Jeg fik også mit 37" TV i fredags - dejligt!

Manden fra Licatronic fortalte, at de havde modtaget 44 stk Sharp TV (tror jeg nok) den morgen og var nu på vej ud med dem. Så mon ikke de fleste fra Fælleskøbet har modtaget deres TV nu. Jeg modtog dog endnu ikke ophængningsbeslag, som vil blive eftersendt.

Idag forsøgte jeg at tilslutte min PC. Her hjalp læsningen her om fjernbetjeningens skjulte knapper under låget og "Underscan" for 1:1 pixelmapning - mange tak.

Jeg synes dog stadig der var lidt skygger i billedet fra PC'en og fandt ud af, at det hænger sammen med indstillingen af "Sharpness" under menuen "Picture". Standard indstillingen var +4 men ved at ændre til -4 forsvandt skyggerne helt.

Jeg har forsøgt mig med et 7,5 m langt DVI-HDMI-kabel af den billige slags til 279 kr fra AV-connection og det virker fint hos mig med 1080p. Mit skærmkort er et ASUS N6600 Silenzer. AV-connection ville intet garantere med det kabel og foreslog et kabel til en pris af 779 kr. Men heldigvis tog jeg chancen - og jeg kunne jo bytte.

Det forekommer mig, at man bør checke TV for "døde" pictels. Kan man downloade noget til PC'en, som man kan gøre det med?

 

Der ligger en test her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=911&zoneid=3

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu