recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål om Hauppauge 350?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål om Hauppauge 350?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål om Hauppauge 350?
    Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 14:44

Hej

Jeg er ved at flække en HTPC sammen som skal være mit hjemme multimedie center.

Jeg er dog lige stødt på et par spørgsmål omkring TV tuner kortet (har ikke haft et før).

Jeg overvejer et Hauppauge PVR-350 som er topmdellen (er der andre jeg skal overveje?)

Der er både video in (selvfølgelig) men også video out. Vil det sige at man ikke behøver at grafikkort med TV-out og nøjes med det der sidder i bundkortet?

Vil brug af TVkortets TV out restriktere én til kun at se den kanal på fjernsynet som der bliver optaget på?

Vil det i så fald være en god ide at fordele sit antennekabel så et går til HTPCen og et andet til TV'et så man kan bruge det normalt?

Tak, Rybber

Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 15:59

Hej Rybber

Forbind evt. kortets egen TV-out til TV'et også, så får du kun det med som kortet ønsker skal vises.

Se også:

Anmeldelse af Hauppauge! WinTV PVR 350

  /Lars


Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ThomasSL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 16:14

Jeg overvejer et Hauppauge PVR-350 som er topmdellen (er der andre jeg skal overveje?)

Du har selvfølgelig været opmærksom på, at jeg har et Hauppauge 350 kort til salg her på recordere.dk

Der er både video in (selvfølgelig) men også video out. Vil det sige at man ikke behøver at grafikkort med TV-out og nøjes med det der sidder i bundkortet?

Ja og Nej.

Video out funktionen har et knald-hamrende-godt billede og benytter sig af kortets interne mpeg-encoder (dvs. bruger ej CPU-kræfter).

Video out funktion kan som udgangspunkt kun vise tv og videoklip (MPEG).  En del HTPC software benytter dog også muligheden for at viste deres menuer på denne udgang ved hjælp af en speciel overlay-teknik.  Det virker også godt.

Men video out funktionen kan ikke vise et billede af din normale desktop, eventuelt HTPC software som ikke understøtter overlay teknikken eller afspilning af DIVx filer.

Sidstnævnte problem løses bedst ved at man bruger både TV-out fra 350'eren og TV-out fra grafikkortet.  Men har du ikke brug for DIVx afspilning er det jo ikke noget problem.

Vil brug af TVkortets TV out restriktere én til kun at se den kanal på fjernsynet som der bliver optaget på?

Vil det i så fald være en god ide at fordele sit antennekabel så et går til HTPCen og et andet til TV'et så man kan bruge det normalt?

Ja, man kan kun se den kanal som kortet optager.  Du bør derfor splitte dit antennesignal op, så du kan skifte kanal særskilt på fjernsynet.

Mvh

Thomas

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 22:48

Mit råd er, køb i stedet Hauppauge 250'eren og et grafikkort med en super TV out udgang. Du kan ikke undvære TV out udgangen vi grafikkortet i længden, selvom flere og flere programmer understøtter GUI via 350'eren, så holder det ikke i længden med mindre man river dyret ind til sin monitor når der skal tweakes. Men givet - har man pengene til det, så er 350'eren klart det fedeste at have, men trykker pungen, så "nøjes" med 250'eren da encoder delen er præcis det samme!....

Læs evt. flere anmeldelser og forskelle om det to på: http://www.htpcnews.com/ 

http://www.htpcnews.com/main.php?id=pvr_card_id_guide



Redigeret af dkoclni
Til top
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 13:20
ThomasSL: Hvorfor sælger du 250'eren?
Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
ThomasSL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 15:19

Det er en 350'er jeg har til salg.

Jeg har haft problemer med at maskinen låser af og til og konstateret, at 350'eren havde problemer med mit bundkorts (gl. VIA) styring af PCI-bussen.

Jeg har derfor skiftet til en 350'er i USB version - det er dog irriterende at have usb-fætteren liggende undenfor kabinettet, ligesom usb-versionen ikke har tv-out.

Med hensyn til forskel på 250 / 350 skal det for god ordens skyld nævnes, at 350'eren har indbygget FM-radio

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 16:15
Hvis man bygger sådan en pc til at stå i stuen med HP 350 i + diverse i smart software, hvor meget kan man så lave med fjernbetjeningen og hvor meget skal der bruges tastatur til?
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Hvis man bygger sådan en pc til at stå i stuen med HP 350 i + diverse i smart software, hvor meget kan man så lave med fjernbetjeningen og hvor meget skal der bruges tastatur til?

Det hele kan ordnes fra fjernbetjeningen (så vidt jeg har set i en MythTV-løsning, se mere her, slides fra foredrag i SSLUG)
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 17:47

Jeg ville vælge det nye Hauppauge 500:

http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html

Det har SCART stik og 2 tunere

 



Redigeret af Tracebuzta
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 09:27

Men ingen fjernbetjening.

Flemming

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 10:41
og så kræver det jo også lige Windows XP Media Center Edition
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 12:09

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

og så kræver det jo også lige Windows XP Media Center Edition

ahh - det er da vist kun indtil de andre HTPC programmer understøtter kortet - hvilket vel ikke kan vare længe....

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu