recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC under windows eller linux?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC under windows eller linux?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC under windows eller linux?
    Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 14:42
Hej

Jeg er blevet vældig interesseret i at prøve kræfter med en HTPC igen efter kritikken af 558eren.

Er der nogen åbenlyse forskelle på at køre det under windows eller linux?
(ud over selvfølgelig pris for OS )

Et par af vennerne har prøvet at sætte noget op under Linux og de har tilsyneladende problemer med drivere osv. under Linux, hvilket jeg ikke forestiller vil være det samme under Windows.
Er systemkravene til Windows større end til Linux?

Ja, det er sikkert mange flere gode spørgsmål.....og svar.
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Frederiksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 18:31

Uden at gå en helt masse i detaljer siger min erfaring mig følgende options:

Windows: Nemmere at finde drivere bl.a. til tv-kort. Nemmere at sætte op grafisk (bl.a. tv-out) . Større krav til Hardware. Svært at få alle software komponenterne til at spille sammen. Højere omkostning.

Linux: Drivere kan drille meget. Mange forskellige distributioner som stiller mange forskellige krav. Kræver indsigt i linux bl.a. at man har mod på at rette config-filer og at man selv kan finde ud af at kompilere. Mange gode open-souce projekter bl.a. http://www.mythtv.org som også har været omtalt i AOD.

Der findes mig bekendt ikke noget komplet produkt på markedet endnu. Microsoft har godt nok annonceret med en ny udgave af Mediaedition til XP men den kommer tilsyneladende ikke på dansk.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu