recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabinetter i EU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabinetter i EU

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morgan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabinetter i EU
    Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 12:47

 

Jeg er på jagt efter fede HTPC kabinetter. Dem jeg har set links til her på sitet er alle i USA. Som udgangspunkt er det jo også fint nok, men da jeg foretrækker 230v istedet for 110 ;-) ville det jo være rart med en europæisk version...

Ideas?

Morgan

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 15:58

Køb kabinettet uden strømforsyning og sæt selv en i!

Kommer selvfølgelig lidt an på om det er et helt specielt kabinet, men ellers er PC strømforsyninger standard og passer i kabinettet uden større problemer. Tjek evt om strømforsyningen opfylder ATX standarden, så er du helt sikker.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 21:39

Jeg har kig på Ahanix som ser meget fede ud. De sælges herhjemme men til en lidt hamper pris. I USA kan de fås til omkring DKK 1300. Har fx. set dem her http://www.newegg.com/app/searchProductResult.asp?Submit=Go& amp;Range=&InnerCata=7&DEPA=0&bop=and&srchFo r=ahanix

Det er incl. strømforsyning som også kører 230V.

Det ville være oplagt at arrangere et lille fællesindkøb på den slags. Selvom varen ved et uheld skulle blive momset er det stadig noget billigere end herhjemme.

Nogen der har erfaringer med kabinetter de vil dele ud af?



Redigeret af Tortex
Til top
bluiee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-August-2004
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 10:02
Jeg er med på et fællesindkøb af kabinet og evt. anden hardware.
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 10:25

Jeg tror ikke der er meget at spare på den øvrige hardware, der er konkurrencen i DK helt godt med. Det kan anbefales at bruge edbpriser.dk - der kan du se prisniveauet for de forskellige stumper.

Mht. kabinet regner jeg med at bygge i et billigt desktop kabinet indtil videre - og så på sigt få den flyttet over i et kabinet med højere WAF (Wife Acceptance Factor). De lækre kabinetter fra fx. Ahanix koster omkring et par tusind - og til den pris skal man da godt nok være sikker på at få det helt rigtige.

Computerparts.dk sælger Ahanix kabinetter.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 11:16

Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Mht. kabinet regner jeg med at bygge i et billigt desktop kabinet indtil videre - og så på sigt få den flyttet over i et kabinet med højere WAF (Wife Acceptance Factor).

HAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!!!

Ja, det er sgu rigtigt nok!!!!

Faldt i øvrigt lige over en dansk test af d.vine 5:
http://www.tweakup.dk/article/221/dk/

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 12:05
Der er også en test af 6'eren http://www.tweakup.dk/article/407/dk/
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 12:46

Jeg har kigget lidt på Neweggs site (www.newegg.com) og sammenlignet med priserne i DK.

Hos Newegg får du et d.6 kabinet incl. VFD display og strømforsyning for $215. Hertil kommer Ahanix iMon (fjernbetjening) til $36, dvs. i alt $251, svarende til ca. kr. 1.500

http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=11 -126-139&depa=0

Hos computerparts.dk skal du bløde følgende (i DKK):

Kabinet: 1.798,-

VFD display: 498,-

Strømforsyning: 438,-

Fjernbetjening: 598,- (satme dyrt )

I alt kr. 3.332 eller mere end det dobbelte af prisen i US.

Jeg har tidligere købt Compactflash kort hos Newegg. En kammerat i US bestilte for mig og sendte kortet til mig med almindelig post. Det ville være lidt mere besværligt med en stor pakke - men forsendelsen kan stadig gøres for omkring $75 (levering i løbet af 2 uger). De $15 er for forsendelsen i US og de 60 for en pakke til DK (incl. forsikring).

Man kan sikkert sagtens finde et firma der vil sende direkte til DK, men så er du næsten sikker på at blive "toldet" og "momset". Der er ihvertfald større risiko end hvis du får tilsendt en privat pakke mærket som gave

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu