recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Kan ikke slette fil i min Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp: Kan ikke slette fil i min Vista

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Kan ikke slette fil i min Vista
    Sendt: 09-April-2007 kl. 12:14

Hey.

Har Vista Home Premium og nu har jeg en exe fil liggende på mit skrivebord, som jeg skal have slettet :(

Vælger slet og den spørger flere gange om jeg er helt sikker, hvorefter jeg får besked om at adgang til destination er nægtet !!!!!!!  Vælger forsøg igen flere gange, men uden held.

Nogen der har prøvet det samme?

 

Hilsen

Plouger

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:27

Prøv, at genstarte.

Har ikke selv været ude for det, men det lugter lidt hen af spyware eller virus.

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:44
I første omgang må du finde ud af på hvilket skrivebord filen ligger. Check folderen C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Skrivebord for alle brugere og find filen. Log ind som den bruger som filen tilhører og prøv at slette filen.

Hvis den ligger i C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord findes der ikke nogen tilknyttet bruger, afhængigt af sikkerhedsindstillingerne kan alle brugere eller kun administratorer fjerne filer fra denne mappe.

Edit:
Jeg kan se at Martin har været hurtigere med den simple forslag. Det bør selvfølgelig prøves først.

Umiddelbart lugter det lige så meget af at være et problem med et afsluttet program der ikke har sluppet låsen på filen, rent teknisk kaldet en dead-lock.


Redigeret af Zagadka - 09-April-2007 kl. 12:51
Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:57

Hej.
Jeg har selvfølgelig haft genstartet og slukket helt. PC er scannet for Virus og spyware og der er ikke noget.

Filen ligger i den folder der hedder Plouger :)  Som er mn COmputers navn. Der er ikke oprettet andrer brugere.

Lidt underligt, for jeg kan få lov til at slette, flytte mm. alle andre filer på skrivebordet.  Men denne som lige er downloadet og aldrig installeret, kan jeg bare ikke få lov at gøre noget ved

Så jeg håber der er nogen der kan hjælpe, da det er lidt belastende at have en fil liggende, som jeg ikke skal bruge

 

 

Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

I første omgang må du finde ud af på hvilket skrivebord filen ligger. Check folderen C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Skrivebord for alle brugere og find filen. Log ind som den bruger som filen tilhører og prøv at slette filen.

Hvis den ligger i C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord findes der ikke nogen tilknyttet bruger, afhængigt af sikkerhedsindstillingerne kan alle brugere eller kun administratorer fjerne filer fra denne mappe.

Edit:
Jeg kan se at Martin har været hurtigere med den simple forslag. Det bør selvfølgelig prøves først.

Umiddelbart lugter det lige så meget af at være et problem med et afsluttet program der ikke har sluppet låsen på filen, rent teknisk kaldet en dead-lock.

Hilsen

Plouger

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:12
Det er garanteret fordi exe filen kører i baggrunden et sted. Du skal ind i process listen og lede efter et program som hedder noget i stil med den exe fil, og så lukke for processen, så bør du kunne slette den.

Hvis dette ikke umiddelbart er muligt, så kør en søgning på google på filens fulde navn - det plejer som regel at give pote.

Til sidst kan du vælge bare at skjule filen, så kan du ikke se det, og så er du jo ude over det problem at have en fil liggende som du synes er belastende at kigge på!
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:21
eller brug dr. delete

http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:32

Jeg har samme problem med en del filer i Vista. Tror det er noget med måden Vista holder styr på dem.

Fx. kan jeg ikke slette en avi fil efter at jeg har set den, nogle billeer kan jeg ikke gøre noget ved efter de har været åbne mens jeg kan andre.

Normalt kan jeg alt, men der er enkelte filer imellem som Vista bare nægter at give adgang til, heller ikke efter genstart.

Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 14:47

Tak for de mange gode råd.

Men efter lang tids kamp, fandt jeg løsningen

Tænkte på de gode gamle DOS dage  åbnede en kommandopromt og kunne slette filen derfra

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Jeg har samme problem med en del filer i Vista. Tror det er noget med måden Vista holder styr på dem.

Fx. kan jeg ikke slette en avi fil efter at jeg har set den, nogle billeer kan jeg ikke gøre noget ved efter de har været åbne mens jeg kan andre.

Normalt kan jeg alt, men der er enkelte filer imellem som Vista bare nægter at give adgang til, heller ikke efter genstart.

Hilsen

Plouger

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 14:57
Så langt har jeg ikke tænkt endnu, kunne være jeg skulle prøve næste gang jeg får sådan en fil
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Tænkte på de gode gamle DOS dage  åbnede en kommandopromt og kunne slette filen derfra



Uden at kunne være helt sikker så tror jeg at problemet har været navnet på filen. Nogle filnavne kan utilsigtet forårsage at filen ikke kan slette igen fra den grafiske brugerflade.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu