recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til en forvirret...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til en forvirret...

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Hvordan modtager man så DVB-T i praksis?

Hvis man f.eks. har taget fyldt med antenner for at tage f.eks. DR1, DR2, TV2, TV2 lokal, Sverige, Tyskland, etc... Hvordan får man så sit DVB-T signal puttet ind?

Er godt klar over det formentlig kan komme ind via en af de alm. antenner, men det kunne tænkes signalet f.eks. blev blokeret i en ant.forstærker eller fordeler. Kan man få specielle forstærkere/fordelere med DVB-T indgang?



Redigeret af Pallec - 18-April-2007 kl. 12:39
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Pioneer har 2 antenneindgange, 1 til digital og 1 til analog, jeg mener også der er flere. Den nye px70 har kun 1.
mvh Christian
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:04

Hej igen "Pallec".

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt har sat mig ind i det.

Men altså så vidt jeg lige har forstået, så kan man hvis man har en (UHF-TV2) antenne på taget som regel sagtens fange de digitale signaler med denne også, og så sørger TV'et ellers selv for at resten, når der er begge slags tunere i det... Begge tunere plejer dog at skulle indstilles og betjenes hver for sig, med en "Knap" på Remoten, hvor man så kan skifte imellem de to tunere.
Dette fungerer så bare sjældent via kabel-tv, medmindre udbyderen da har lagt et DVB-T signal ud på nettet.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Pioneer har 2 antenneindgange, 1 til digital og 1 til analog, jeg mener også der er flere. Den nye px70 har kun 1.

Okay, det vidste jeg så ikke... Og jeg har aldrig set det omtalt før, men okay.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Hvordan modtager man så DVB-T i praksis?

Hvis man f.eks. har taget fyldt med antenner for at tage f.eks. DR1, DR2, TV2, TV2 lokal, Sverige, Tyskland, etc... Hvordan får man så sit DVB-T signal puttet ind?

Er godt klar over det formentlig kan komme ind via en af de alm. antenner, men det kunne tænkes signalet f.eks. blev blokeret i en ant.forstærker eller fordeler. Kan man få specielle forstærkere/fordelere med DVB-T indgang?

Du skal til at koble flere antenner sammen. Det er noget med filtre osv..... :-(, og du skal også tage højde for, hvis der benyttes samme frekvenser på hhv digital og analog,
mvh Christian
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Hvordan modtager man så DVB-T i praksis?

Hvis man f.eks. har taget fyldt med antenner for at tage f.eks. DR1, DR2, TV2, TV2 lokal, Sverige, Tyskland, etc... Hvordan får man så sit DVB-T signal puttet ind?

Er godt klar over det formentlig kan komme ind via en af de alm. antenner, men det kunne tænkes signalet f.eks. blev blokeret i en ant.forstærker eller fordeler. Kan man få specielle forstærkere/fordelere med DVB-T indgang?

Du skal til at koble flere antenner sammen. Det er noget med filtre osv..... :-(, og du skal også tage højde for, hvis der benyttes samme frekvenser på hhv digital og analog,

Ja, jeg har godt hørt om disse "samle-filtre", men jeg har så også hørt, at de ikke er helt perfekte, da de vist nok også ofte blokerer for flere kanaler end det var tiltænkt, og som man egentlig godt ville bruge... Men ved ikke om det passer???



Redigeret af Pokerface - 18-April-2007 kl. 13:12
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Pioneer har 2 antenneindgange, 1 til digital og 1 til analog, jeg mener også der er flere. Den nye px70 har kun 1.

Hmmm, absolut et stort plus til Pioneeren, da det betyder man kan bruge det sammen med kabelTV, og samtidig nyde godt af billedkvaliteten og de funktioner der ligger i DVB-T.

Var ellers meget hooked på det nye PX70, men jeg har TDC kabelTV og kan godt se fordelen ved at have separat indgang for DVB-T

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Er der ikke 2 antenneindgange på TV'et? En til DVB-T og en til alm. analog?

Så kan man jo godt få glæde af DVB-T selvom man har kableTV.

 

Sorry Pokerface må lige rette igen

På min Pioneer har jeg 2 antenne indgange (og en ud) jeg kører først det digitale ind i den digitale indgang og der er så en udgang ved siden af som man kører direkte over i den analoge indgang.

Så i princippet kan man køre 2 ledninger frem til skærmen men det er jo ikke nødvendigt hvis man har kabel tv for der er alle signaler lagt i en ledning så der laver man bare en sløjfe som skrevet ovenpå.

Jeg formoder de har lavet det sådan at den netop kan få fødning via kabeltv samt trække en ekstern dvb-t antenne ved siden af, for man kan sætte strøm til antenneledningen i den digitale tuner for at optimere modtagelsen.

edit nå ok der var kommet flere i forkøbet  



Redigeret af rhsin - 18-April-2007 kl. 13:38
Mvh

René
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:54

Hej igen.

Ja okay, jeg kan jo så forstå, at der er forskellige måder at gøre det på... Jeg har så bare været "uheldig" kun at se dem a la "Panasonic-måden", og regnede derfor med, at det nok måden det skulle gøres på.

Men, jeg kan så heller ikke med sikkerhed sige noget om, hvordan at det er lavet på JVC-skærmene, da jeg ikke har kunnet finde noget om det de steder, hvor jeg har søgt info.



Redigeret af Pokerface - 18-April-2007 kl. 13:57
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Neonode Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Du søger hjælp til at "købe det mest rigtige"-men samtidig vil du under ingen omstændigheder lytte til dem som venligt prøver at fortælle dig at med dit forbrug skal du nok købe plasma.DA VED DU BEDRE.....

Måske køber du en 32" Toshiba til at se film,tv på.......hva`er det du vil rådes til her`?

Er du sikker på at du ikke bare vil bekræftes i de valg du allerede HAR gjort??

lrev

Jeg har ikke valgt hvilken det skal være endnu, og det havde jeg heller ikke da jeg startet denne tråd... Så nej jeg vil ikke bare bekræftes i hvad jeg har valgt... Pointen med denne tråd er jo netop at finde ud af om det ville være dumt at bruge 12-13000 på en skærm hvis mit behov kan dækkes af et til 6500.- Når det behov evt. ændre sig, kan jeg jo altid købet et til 15000+ med god samvittighed...

Pointen med at vælge plasma fra er, at de ligger i et prisleje så jeg næsten er ved mit udgangs punkt igen mht til pris, derudover er der det med det burn-in samt at nogle producenter er holdt op med at lave plasma tv (nej kender ikke grunden) men synes ikke det virker særlig betrykkende...

Ved godt det er en dårlig sammenligning, men har det lidt som når man skal købe et ur, man kan få et der er rigtig smart der kan en masse ting, men når det kommer til stykke, får man det aldrig brugt til andet end at se hvad klokken er, så kunne man lige så godt have købt det der lå ved siden af til det halve....

Status er jeg stadig ikke har bestemt mig, men jeg er heller ikke blevet mere forvirret

 



Redigeret af Neonode - 18-April-2007 kl. 14:53
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 18:15

Okay.....du skrev bare at du havde fravalgt plasma p.g.a at du ikke gad det der "bøvl" med burn-in...eller noget i den stil.

Er dit budget begrænset,er der kun ekstra grund til at kigge på plasma-f.eks Pana. px70.....her får du billedkvalitet for hver eneste krone,i modsætning til mange mellemklasse lcd

Valget er dit,men du skal bare vide at du får det bedste TV......altså tv til at se tv og film på-ved at vælge eks.vis Pana. plasma,som jo nærmest "foræres" væk

Og du får INGEN problemer med burn-in

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Neonode Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 19:50

Jeg har ikke noget begrænset budget, men alt er jo relativt :)

Det lyder da meget fristenden med den pana, men jeg har lige et par så..

Hvordan er den til xbox 360 & PS3? Hvad er de væstentlige forskelle på den også en Toshiba 37" til 6000-7000 i Tyskland, hvad får jeg får de ekstra penge? Hvordan kan du sige jeg nærmest med garanti ikke får burn-in?

Jeg siger tak for hjælpen indtil vider :) 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu