recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At skjule sine kabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAt skjule sine kabler?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Emne: At skjule sine kabler?
    Sendt: 14-Januar-2008 kl. 18:49
Jeg har flere løsninger: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1232&KW =donjensen
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 16:36

Det er et phillips med ambilight

Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Jeg ved det er ude af kontekst, men hvordan har du lavet lyset bag skærmen?

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 10:04

Ser flot ud Lars.

Jeps det er nemmere når man bygger nyt, hvilkert vi også har gjort. Så derfor er alt smidt ind i væggene inkl. signal kabel til sub og kablerne mellem anlæg og TV. Gør dog at det bliver svært at møblere om. Men hverken kæresten eller jeg er typen der bare skal møblere om hver 6. måned. Stuen er blevet designet til optimal TV placering samtidig med brug som almindelig dagligstue, så der er ingen anden logisk måde at stille tingene på alligevel.

Jeg må nok hellere også få lagt nogle billeder ud af resultatet. Syntes selv det er blevet rigtig godt. Mangler dog stadig at få møbel til anlægget som formentlig bliver Clic. Så bliver der ikke en eneste synlig ledning - bortset fra de 5 cm højttalerledning som er synlig bag højttalerne mellem højttalere og væg.



Redigeret af Wilsky - 14-Januar-2008 kl. 10:04
Kristian
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:47

Sådan skal det gøres ........

Se mit setup i signaturen!

Selvfølgeligt lidt nemt med et nybygget hus!

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Det ser smadder godt ud.

Det kunne være sjovt at lave en "VS." og se hvem der er sluppet bedst afsted med at skjule sit kabelrod?
Prøv at check de forskelle setup under forummet hjemmebio.
De letteste er helt klart at benytte kabelbakker / skinner, de kan sætte op med dobbeltklæbende tape.

Sæt gerne en bred/stor skinne op med det samme, der sker jo at man får en ny maskine(afspiller, setup-top-box, spillemaskine) der pludselig skal tilsluttes til tv'et.
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Jeg ved det er ude af kontekst, men hvordan har du lavet lyset bag skærmen?

Prøv at se her:   http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25221& PN=8

Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 11:20

Jeg ved det er ude af kontekst, men hvordan har du lavet lyset bag skærmen?

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 01:29

Et rigtig godt spørgsmål - det med kablerne.

I forbindelse med at kæresten og jeg er ved at bygge hus, er jeg p.t. selv i gang med den store kable-planlægning så vi måske kan slippe for synlige ledninger (også i fremtiden).

Vores begges ønske er "ingen synlige kabler" så der skal grundig planlægning til.

Vi ved hvor højttalerne og TVet skal være i stuen. Men vi ved endnu ikke placeringen af anlægget og vi ved heller ikke hvilken TV-signal løsning vi får (forhåbentlig TV via Dong Energy Fiber og Dansk Bredbånd som burde komme til området inden for nogle måneder).

En af de store udfordrigner er at der er loft til kip i stuen, så kablerne kan ikke bare føres op på loftet.

Indtil videre er jeg kommet så langt i planlægningen:

Bag TVet placeres der strømstik og 4 netværksstik (Cat6). Derudover føres der et stort tomrør lodret bag væggen bag TVet, som man så kan bore ind i hvis der skal hænges noget udstyr under eller over TVet. Derudover bliver der ført et eller flere tomrør op ad væggen og til loftet et sted hvor det er muligt at komme til ledningerne fra loftrummet så man kan fører Component/HDMI fra udstyr andre steder. Derudover bliver der ført et eller flere tomrør fra bag TVet og til en anden væg hvor anlægget måske skal/kan være.

Da vi dog ikke er helt sikre på anlæggets placering endnu, regner jeg med at føre tre sæt højttalerkabler i væggen til de steder hvor vi kunne forestille os det kan stå. Disse regner jeg med at afslutte i XLR stik. Der vil blive ført phonokabel/stik til placeringer af to sub's - kan jo være man en dag ender op med et 7.2 setup.

Derudover vil der blive placeret tre dobbelt netværksstik tre andre steder i stuen. Som jeg har kunne finde frem til på internettet kommer der flere og flere konverteringer til Cat5/cat6 kabling. Man kan både konvertere Component video og hdmi til Cat5 og tilbage uden at det burde gå ud over billed/lyd kvalitet. I alt bliver der placeret 17x2 netværksstik fordelt i hele huset som så kan bruge til internet, TV, telefon, video,lyd etc.

En anden ting vi kigger på , er et multirumssystem til musik i nogle af de andre rum - er lidt lun på Russound som jeg skal have demonstreret i næste uge og se et forslag til implementering i vores hus.

Der vil desuden blive trukket højttalerkabler m.m. i kontoret også. Det er 13 kvm og vil godt kunne bruges som "drengeværelse" når nu stuen skal holdes mest mulig diskret.

Placeringen af stikkene til TV/anlæg i alle de andre rum (inkl. den overdækkede terrasse) forventer jeg ikke de store problemer med.

Heldigvis bruger vi en elektriker vi kender som er meget fleksibel. Så vi kan gå rundt sammen med ham og tegne og fortælle og så laver han det som vi vil have det.

Hvis det bliver aktuelt, vil jeg nok kunne smide nogle billeder ind af hvor diskret det bliver når huset en gang er ved at være færdigt.

Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 21:24

Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Det ser smadder godt ud.

Det kunne være sjovt at lave en "VS." og se hvem der er sluppet bedst afsted med at skjule sit kabelrod?

OK drenge, her er mit bud på at skjule ledninger !!!

 

 

Min løsning var at bore et hul i muren og trække et rør på 80mm i hulmuren !!!!(der var et lille problem med murbinderne)

Nu kan jeg trække diverse kabler både scart og HDMI netledning osv.

Røret går op på loftet og fortsætter ned i muren igen ud ved vores skænk hvor bagbeklædningen er afmonteret, ialt 10 meter.

Jeg havde en Sagem 81HD under VM i bold og det var fantastisk billed, uden forstyrende kabelrod

Bonus.. konen er også glad for at alle ledninger er væk når der støvsuges

Til top
mstoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:45
Det ser smadder godt ud.

Det kunne være sjovt at lave en "VS." og se hvem der er sluppet bedst afsted med at skjule sit kabelrod?
Til top
Drjones Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 14:34

Prøv med nogle Aluminium kabelbakke

http://www.elvvs.dk/category.3056

De ser cool ud, hjemme hos mig...

Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 19:56
Yep! Kabelbakker eller kabelkanaler kunne være et oplagt bud. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu