recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der en DVB-S + DVB-T modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der en DVB-S + DVB-T modtager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der en DVB-S + DVB-T modtager
    Sendt: 23-April-2007 kl. 12:00

Jeg har nu købt mig et Canal digital abonnement, men ville også gerne se TV2, så derfor har vi også en DVB-T antenne.

Jeg vilel gerne have at alle kanaler kunne ses og optages over den samme boks (samme fjernbetjening og samme kanal på TVet - konen og ungerne hader mange fjernbetjeninger og kan ikek finde ud af det med alle kanalerne for AV indgangene).

Så fik jeg en Grundig boks fra Canal digital med indbygget harddisk og mulighed for at se/optage DVB-T og DVB-S så det var jo fint nok.... men men men.

Når man optager en kanal på DVB-S kan man kun se noget live på DVB-T og omvendt, der er altså kun en tuner til hvert system, så man er enten tvunget til at se det man optager, eller at se noget på de få kanaler man har på DVB-T mens man optager på DVB-S. Det er selvfølgelig ikek acceptabelt så nu er .....

MIT SPØRGSMÅL:
Kan jeg få en tuner som kan virke med Canal Digital og som har 2 tunere til både DVB-T og DVB-S ???

Den jeg har nu kan heller ikke klare HD

Jeg har selvfølgelig ringet til Canal Digital, de siger at der komemr en ny HD modtager snart som også har DVB-T, men den har gud hjælpe mig ikke Harddisk indbygget........

Hvordan kan det være så svært her i 2007 at få noget der virker!!!

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 14:35

Prøv at se her:

http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1424

Der er pt. ingen recordere til HD til salg i Europa - hverken til dvb-s, dvb-t eller dvb-c

miri
Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:13

Nå ok det sutter da!!!

Men hvad så hvis man sløjfer sine krav om HD og så bare vil have dual DVB-T og dual DVB-S

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Merlin Merlin skrev:

Men hvad så hvis man sløjfer sine krav om HD og så bare vil have dual DVB-T og dual DVB-S

Ja, så tjek linket - der er andre, der har prøvet forskellige kombimodeller med forskelligt held i forhold til Canal Digital. Problemet er, at CD anvender sin egen standard til EPG, og EPG'en på "ikke-CD" bokse ikke er optimal, bl.a. ryger programoversigten. Jeg ved ikke om det kan omgås...

miri
Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:24

Ja det har jeg gjort men der er da ingen af dem der har 2 x DB-T og 2 x DVB-S tunere???

Jeg har fundet et PCI kort der kan håndtere det, men det er i Australien.... men så kunne man jo bygge sin egen MCE boks...
desværre er det udsolgt lige nu
http://www.digitalnow.com.au/product_pages/QuattroS.html 

Det er heller ikke engang sikkert at Microsoft MCE understøtter det, men så kunne man jo se på DNTV live! :-)
http://www.digitalnow.com.au/dntvlive/index.html 
Som jo desværre kun ser ud til at blive solgt i Australien også... men nu har jeg skrevet til dem og spurgt om man kan bruge det her i DK...

 

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:36

Jeg ved at topfield kan optage 1 dvb-s og 1 dvb-t samtidig (eller muligvis 2 dvb-t på samme mux?), selvom der kun er to tunere. Se her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16710

 

miri
Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:44

Hej Miri

Så vidt jeg kan se kan den ikke det jeg eftersøger, nemlig at kunne optage på DVB-S mens jeg ser på DVB-S og se på DVB-T mens jeg optager på DVB-T.

-Citat start-
Man kan se eller optage én DVB-T kanal imens man ser eller optager en DVB-S kanal eller ser et optaget program.
Da DR1, DR2 og TV2 (i øjeblikket) ligger på samme mux kan man også se en af disse kanaler imens man optager en eller to af de andre kanaler (altså fuld dækning!).
-Citat slut-

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 16:18
Jeg er med på hvad du vil - min formodning er, at den kan du kan optage 1 dvb-s, optage 1 dvb-t og se en dvb-t (men ikke dvb-s) samtidig, hvilket ville være et stykke af det du vil. Men hvis du er mest til dvb-s, så er det ikke tilstrækkeligt til dine behov.....
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu