recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIFI internet radio og musikcenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWIFI internet radio og musikcenter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AllanSo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: WIFI internet radio og musikcenter
    Sendt: 01-Maj-2007 kl. 21:03

Er der nogen der kender strong SRT 1010 WIFI internet radio ?

Hør alle kanalerne fra nettet inkl. DR. Jeg er virkelig importeret over denne nye gadget.

http://www.bytteborsen.dk/product.asp?product=314

http://www.satplus.com/product_info.php?cPath=21_99&prod ucts_id=183

AllanSo

 

 



Redigeret af AllanSo - 01-Maj-2007 kl. 21:05
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 22:25
Noxon iRadio kan det samme.
------

Mvh Kasper

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 23:37
SlimDevice kan det samme, samt streaming fra din pc/server.

Giver en fantastisk lyd !
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 17:06

Ikke korrekt. Den nævnte wifi-radio kan ikke sammenlignes med Noxon, SLA5520, klemmeboks mm., hvad radio angår. Forskellen er www.reciva.com, som man får med i købet på en stribe "rene" wifi-radioer (bl.a. på den nævnte model og min Bush-radio). Det betyder, at man på selve radioen direkte kan vælge præcis den radiostation overalt i verden, man ønsker streamet (altså ikke noget med selv at skulle inputte en URL, som på de andre klienter). HVIS radiostationen ikke er der, mailer man URL'en til reciva, og dagen efter er den lagt på (sådan fik jeg TV2 radio på).

MEN: Ret skal være ret - jeg købte Bush'en i sin tid til mit badeværelse, fordi jeg TROEDE, den var UPnP ligesom min SLA5520, hvormed streaming af min lagrede musik OGSÅ kunne strømme let igennem den via Twonky. Desværre virker dette ikke optimalt, så skulle jeg gøre det om, ville jeg nappe Noxons iRadio. Det skal så også siges, at der nu findes wifi-radioer på markedet, som understøtter UPnP OG som supporterer reciva - hvis det skulle have interesse!

kris 

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:19

Noxon bruger faktisk noget tilsvarende som reciva, nemlig Vtuner, hvor Noxon går ud og henter en opdateret stationsliste første gang man tænder den, derefter gør den det selv med jævne mellemrum, alternativ kan man selv bede om at hente en ny liste. TV2 radio kom faktisk på på samme måde, nemlig ved at maile URL'en til Vtuner. Jeg ved ikke med SLA 550, men mine SL400 kører også direkte på Vtuner's stationsliste (mod at man ved en mindre betaling tilmeldte sig dette), det gælder også TEAC WAP5000

JM

 

 

  



Redigeret af j_mil - 02-Maj-2007 kl. 20:21
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 21:03

...korrekt - men det koster (lidt). Magic box, Acoustic Energi, BT, Logik (med k!), Bush og hvad reciva-wif-radioerne ellers hedder har et ENORMT antal stationer inkluderet i produktet.

Men igen - min Bush kostede det samme (i England) som Noxons iRadio og kunne jeg gøre købet om, skiftede jeg til Noxon (uanset at Bush'en vist står i 2000 kr. i Danmark).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 00:02

Vtuner premium service er inkluderet i prisen når man køber Noxon II eller Iradio. Jeg kender ikke reciva, men mængden af stationer på Vtuner er nu også særdeles omfattende.

// JM

  

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu