recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD skuffe vil ikke åbne???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD skuffe vil ikke åbne???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ibso Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD skuffe vil ikke åbne???
    Sendt: 12-Maj-2007 kl. 21:32
Jeg har en Sony HX-710 og skulle til at nyde en lørdag aften med James Bond, men skuffen til DVD skiven vil absolut ikke åbne, uanset hvad jeg prøver, både at tage strømmen fra osv. Jeg har prøvet at afmontere låget på afspilleren, men indeni er der ingen mulighed for at "hjælpe" skuffen ud. Hvad gør jeg.
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 21:36
prøv at slå den tre gange i venstre side med en knyttet næve, og derefter 3 gange i højre side efterfulgt af et ordentlig dunk på toppen, alt imens du danser rundt i ring og skråler mod himlen...
Til top
ibso Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 21:49
hjælper heller ikke, andre gode råd.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 22:58
der er et lille hul i bunden stik noget ind og skuffen  kan gå op, ellers lige af med toppen og rul skuffen ud,
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 22:58

Hej ibso,

Måske dumt spørgsmål - men har du checket at børnelås ikke er aktiveret?!

Diskskuffen kan låses ved at holde stop knappen inde på fronten af optageren (måske også på fjernbetjeningen), indtil displayet viser 'locked'. Samme metode bruges til at låse skuffen op igen (displayet viser denne gang 'unlocked').

Se evt. manual side 53.

Opdatering: UPS - sidehenvisningen er til HX720 manual, men fremgangsmåden burde være den samme for HX710.

/Lars



Redigeret af laursen - 12-Maj-2007 kl. 23:00
Redaktør, recordere.dk
Til top
knud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juni-2004
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:42

Hold eject inde medends netstikket sættes i hold indtil den åbner.

der er også mulighed for at tvinge skuffen op med en tynd skruetrækker i det hul der er i højre side af drev nær front

knud.



Redigeret af knud - 13-Maj-2007 kl. 21:39
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 13:27

Der var en som teknisk beskrev hvordan man aabnede. har glemt tråd og Forum    Men det var Virkeligt godt beskrevet.

Har oplevet det var en "Slap gummirem" men det er nogen gange en slags konstruktions-fejl. Jeg mener skuffen skal ind og ligesom låses, men den skal også ud igen  



Redigeret af moho - 14-Maj-2007 kl. 13:30
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:16
Jeg har næsten samme problem med skuffen i min CDafspiller; den vil tit ikke åbne før ved 3-5 forsøg. Det skal siges den er af ældre dato, men hvad skal man se efter hvis man vover at skille den ad?


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 20:29
moho   jeg har set mange drev indeni men aldrig en gummiring. Det er ikke lavet sådan, det motor og tandhjul. Men der kunne jo godt være en enkelt.

mortenbby    jeg tror knappen til at åbne med kan være slidt eller måske er det støv i forbindelsen så en rensning kunne gøre det? Det er sikkert et ringetryk afhængig af hvad det er for en afspiller du snakker om naturligvis.

Meget tvivlsom at du kan lave det hvis det er en stationær. Men måske.
Til top
ibso Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:08
Desværre har jeres gode ideer ikke hjulpet. Jeg kan ikke finde nogen hul, hvor man kan skubbe drevet ud. Når jeg tager låget af receiveren, så ser det ud som om DVD drevet er total lukket land. Måske er det bedre at lade en fagmand kigge på det, men så bliver man jo hurtig 500-1000 kr fattigere. Den er 1 1/2 år gammel, men jeg gider ikke at skal til at sende den til Frankrig, som Pixmania´s krav siger ved 2 års garantien. Har man andre muligheder end der hvor den er købt, hvis garantien skal dække.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu