recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger af film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefalinger af film

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 02:57
Jeg har nu haft Sound of Music i afspilleren et par gange og vise til venner og det er hvergang næsten umuligt at stoppe igen. Der er mange visuelt imponerende HD titler, men optaget i 70mm og skannet i 8K, er det svært at se nogle, som overgår Sound of Music. Det er simpelthen et visuelt mesterværk af rang. Skal heldigvis se den i sin helhed i dag! Smile

Nu glæder jeg mig helt vildt til Ben Hur næste år, som også er en 70mm titel Thumbs Up
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:35
Det er i den grad interessant at se at de fleste af de titler herinde falder noget udenfor det jeg betegner som en god film og mange af de film der bliver hyldet herinde, kunne jeg end ikke forestille mig at ville se.
 
Men mine bud på gode film.
Terminator 1&2 (resten skal kun ses for at få hele historien med), Alle Star Wars film, Alle Star Trek film men især den nyeste, Seven, Ringenes Herre, Cloverfield, Daredevil, X-Men, Fantastic Four 1&2, Transformers 1&2, Deep Impact, Bourne Trilogien, Pirates OTC 1-3, The day after tomorrow, Ice Age, Cars, Resident Evil 1-4 osv, Inception, Matrix 1-3, Master & Commander og lign. Stort set alt med bang og brag med en rimelig historie og fede effekter. Jeg synes eksempelvis at Troy er en ganske udemærket film, som sagtens kan ses mere end 1 gang.
 
Jeg holder mig derimod generelt fra de meget progressivt kunstneriske, yderst socialrealistiske film, musicals og dansefilm. Hvis jeg gerne vil udfordres intellektuelt, så læser jeg noget Nature Physics eller en af mine fysikbøger. Med film vil jeg gerne underholdes og hygge mig.
Min kæreste og jeg var inde og se The American i biffen.  Det var ganske enkelt ca. 2 timers spild af tid. Men den er da sikkert meget udfordrende at se i forhold til kameravinkler og lign. Og nogle vil da sikkert også mene at det er en fantastisk historie.
 
Dog er der visse film jeg også gerne vil se, som er nævnt her. Rumrejsen 2001, A clockwork orange og StarGate. Skulle jeg nævne en enkelt film hvor man nok også skal tænke lidt over handlingen, så er det Shutter Island. Den er rigtig god.
Jeg synes egentlig at Sprængfarlig Bombe er rimelig okay, men det er mest af alt fordi den gør lidt grin netop med de meget kunstnerisk, progressivt orienterede instruktører.
 


Redigeret af mfhansen82 - 02-Marts-2011 kl. 16:38
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:04
TRON 2010 !!!
så den i går, WOW og av min arm,
vi måtte sku skrue lidt ned flere gange, lyden og billedet er godt nok imponerende i full HD,
Der er på et tidspunkt en lyd i meget lav frekvens i vild kraftig level,
og den køre i meget langtid, uha pas på ved ref level, huset falder sammen,
vi overlevede -6 dB under ref level :-)
anbefalet -10dB
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

TRON 2010 !!!
så den i går, WOW og av min arm,
vi måtte sku skrue lidt ned flere gange, lyden og billedet er godt nok imponerende i full HD,
Der er på et tidspunkt en lyd i meget lav frekvens i vild kraftig level,
og den køre i meget langtid, uha pas på ved ref level, huset falder sammen,
vi overlevede -6 dB under ref level :-)
anbefalet -10dB

Hvor har du den fra? Den er da ikke kommet endnu, eller er den? Har jeg misset den? Confused
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 09:29
Ja du har nok misset den, jeg skal ellers hilse og sige at vi så den igen i går,
hold da k et lydspor :-)
specielt er bassen ved at smadre hele huset ved 1:08 uha !! check denne ud..
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

TRON 2010 !!!
så den i går, WOW og av min arm,
vi måtte sku skrue lidt ned flere gange, lyden og billedet er godt nok imponerende i full HD,
Der er på et tidspunkt en lyd i meget lav frekvens i vild kraftig level,
og den køre i meget langtid, uha pas på ved ref level, huset falder sammen,
vi overlevede -6 dB under ref level :-)
anbefalet -10dB

Hvor har du den fra? Den er da ikke kommet endnu, eller er den? Har jeg misset den? Confused
bliver frigivet 18 april ved amazon Wink
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 11:15
nå ja, har vel en enkelt ven der rejser tit, han har lidt guf med hjem fra usa :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 11:19
Det er da en god ven, som kan få dem i us før udgivelsesdato. Den kommer først den 5/4.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

TRON 2010 !!!
så den i går, WOW og av min arm,
vi måtte sku skrue lidt ned flere gange, lyden og billedet er godt nok imponerende i full HD,
Der er på et tidspunkt en lyd i meget lav frekvens i vild kraftig level,
og den køre i meget langtid, uha pas på ved ref level, huset falder sammen,
vi overlevede -6 dB under ref level :-)
anbefalet -10dB

Hvor har du den fra? Den er da ikke kommet endnu, eller er den? Har jeg misset den? Confused
bliver frigivet 18 april ved amazon Wink
Og den 12/4 i dk.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 09:19
Så lige filmen Buried igår og blev virkelig positivt overrasket, kan virkelig anbefales Thumbs Up
 
 
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:55

Insidious rigtig fed gyser film

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 16:17
Har lige set Tucker & Dale vs. Evil
Den er dælme sjov Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu