recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KISS Plasma TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKISS Plasma TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Emne: KISS Plasma TV
    Sendt: 31-Oktober-2004 kl. 22:15

Hejsa

Er meget begejstret for recordere.dk og drister mig nu til at deltage i forummet.

Jeg har 2 spørgsmål:

Har nogen kendskab til, hvorvidt KISS vil introducere en indbygget HDD i deres Plasma 42" med WiFI? Og hvornår den kommer - den er blevet lovet lige siden januar 2004:

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID =21144

Det blev præsenteret på CeBit i efteråret 2003 og er til salg på flere Italienske og Tyske sider til omkring 50.000-55.000 DKK.

Især de Italienske sider beskriver under features, at der er en 80 GB HDD i (jeg kan ikke italiensk, så jeg kan tage fejl - bedøm selv ;-))

http://www.apogeonline.com/webzine/2004/07/19/04/20040719040 1

Det samme har deres marketingsdirektør gjort i et interview til en IT-online nyhedsside, som jeg desværre ikke lige kan finde nu.

Men på deres Feauturesliste på deres egen hjemmeside (som desværre ikke er særlig opdateret) fremgår det ikke, at der skulle være en HDD indbygget. VIlle ellers være det perfekte at have i hjemmet :-)

VH

Lyngedrengen



Redigeret af Lyngedrengen
Til top
pefo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 12:57
Der er en artikkel i Børsen i dag, hvor de skriver at produktet er på vej ud i butikkerne (hvad det så skal betyde når KISS skriver det ??) Der står også at den er med en harddisk og internetforbindelse,  men om den er trådløs står der ikke. Men det bliver spændene at se produktet LIVE.....
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 12:59

Hej Pefo!

Tak for info! Jeg kigger lige efter artiklen om lidt (hvis den ellers er på Børsen Online)

Jeg kan da fortælle at WiFI skulle være ganske vist - det har den. Jeg kontaktede KISS Salg pr. mail for 3 dage siden - har intet hørt. Gad vide om de i det hele taget er interesseret i at sælge? :-)

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:07
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:08
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:11

Tak Tortex!

Har desværre ikke login til artikelarkivet, kunne man evt. få dig til at lave en Copy/paste?

Er meget spændt på at læse om det. Hvis de har besluttet sig for at putte en HDD i, bliver den i hvertfald meget attraktiv for mig. Selvom det da gør mig urolig alt det der har været om 558'eren...

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:18

Jeg har såmænd heller ikke login til arkivet. Virker pdf'en heller ikke for dig? Jeg vidste iøvrigt ikke at Sigma er medejer af Kiss.

 

Kiss åbner shop-in-shops

Hørsholm-virksomheden sætter alle sejl til for at få gang i salget af harddisk-recordere og avancerede fjernsyn

AF BO SCHRIVER

. IT

380 butikker i Europa skal inden for de kommende år vise, hvad Kiss Technology står for. Den innovative Hørsholm-virksomhed slår nu turboen til for at få øget salget i harddisk-recordere og andet nyt IT-grej til hjemmeunderholdning. Og alene i Danmark vil der næste år blive åbnet 10 shop-in-shops hos f.eks. Fona og Expert.

»Vi vil med shop-in-shop-projektet sørge for at vore forhandlere får en grundig vejledning i alle vore produkter, så folk kan se, hvad der i dag lader sig gøre inden for hjemmeunderholdning,« siger direktør Martin Manniche.

Underholdningscenter

Kiss fejrede 10-års-fødselsdag i går og har bl.a. et helt nyt 42 tommers plasma fladskærms-tv på vej ud i butikkerne. Prisen på knap 50.000 kr. kan umiddelbart virke høj, men fjernsynet er langtfra et almindeligt tv. Det er ganske enkelt fremtidens underholdningscenter i hjemmet - et sandt alter i highdefinition-kvalitet, som via en internetforbindelse kan downloade alverdens film og musik. Altsammen via lovlige kanaler. Det har en indbygget harddiskplayer, som er afløser for den snart hedengangne VHS-maskine, og via nettet kan man lytte til op mod 500 radiokanaler, hente tv-guide og vejrudsigten fra 138.000 steder i verden. Dertil vil fremtiden helt sikkert give endnu flere muligheder, herunder video-on-demand, hvor man selv vælger præcis den film, man har lyst til at se.

Ikke spor simpelt

Keep It Simple Solutions - det er ordene, der danner Kiss' navn. Men sandheden er nok snarere, at det langtfra er helt så simpelt, det, Kiss leverer.

Virksomhedens mange nørder, der i dag tæller 62 ansatte, er langt foran alle andre og samarbejder med både Microsoft og Intel samt andre af verdens stærkeste IT-giganter. Der er ikke den nye billed- eller lydstandard, som Kiss ikke bakser med, og ideen er, at en køber af et Kiss-produkt ikke skal være fastlåst til bestemte standarder.

Shop-in-shop-projektet minder lidt om det koncept, som B&O har i flere butikker - et hjørne med en veldesignet sofa, hvorfra man kan se på Kiss' mange produkter. Som en gimmick har Kiss indbygget en subwoofer i selve sofaen, og allerede før sofaen er i butikkerne, overvejer Kiss at sætte sofaen i produktion og sælge den.

bo.schriver@borsen.dk

Illustrationstekst:

Martin Manniche (tv.) og Peter Wilmar Christensen, stiftere af Kiss Technology i Hørsholm, satser nu ligesom B&O på at åbne særlige afdelinger i tv-forretninger over hele Europa. Målet er foreløbig 380 shop-in shops.

SKEMA: KISS Technology A/S

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:26

Takker! Og nej, jeg bliver bedt om Login, hvis jeg vil have PDF'en..

Hmm, håber ikke det bliver samme leveringsfarce som med 558'eren..

Det lyder godt mht. den indbyggede HDD. Hvis man så blot kunne få det til at spille sammen med de aktive B&O højtalere jeg har....nogen idé om det kan lade sig gøre? Jeg formoder ikke, at der er en DTS/Dolby Digital forstærker med i fjernsynet? (alt for at undgå en "kasse" i stuen )

Jeg vidste heller ikke Sigma var blevet medejer. Tjah, er vel godt nok...

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 14:36
Det er jo ihvertfald lidt dyrere i porto at sende et 42" plasma til reparation.
Til top
pefo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 15:45

når.... typisk.......

den plasma skærm kommer først næste år..... jeg kunne prøve at kontakte dem igen i januar febura... så vi må jo nok heller finde på noget andet.....

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 19:08

Tjah, kunne tyde på det. Det er nu ca. 1,5 uge siden jeg sendte en mail til deres salgsafdelingen for at få noget info om deres PlasmaTV og stadig intet svar. Imponerende!

Tanken om en HTPC og så et "alm." plasmatv virker mere og mere tillokkende.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu