recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaCenter alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaCenter alternativ

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaCenter alternativ
    Sendt: 03-November-2004 kl. 16:14

Faldt lige over dette program Media Portal der virker ganske nemt at sætte op. Også XMLTV understøttelse

http://mediaportal.sourceforge.net/index.html

/ Bob
Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 16:07

Ser meget spændende ud.

Nogen der har prøvet dette?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af Ipaq Ipaq skrev:

Nogen der har prøvet dette?

Jeps, jeg har testet det i nogle dage.

Jeg må indrømme at det er det nemmeste PVR program jeg nogensinde har sat op! Integrationen med XML tv er ekstremt nem!

Manuel optagelse og timer optagelse fungere perfekt! Opdagede til min store fryd at programmet havde optaget en række udsendelser på dicovery som jeg blot havde bedt den om at holde øje med (record every time on any channel). Det spillede.

Dog er det stadig et beta beta program, så der er en del ting der endnu ikke virker. Jeg har dog lagt det på hylden igen, da jeg fik fucked op i optagelses indstillingerne, og nu fryser programmet hver gang det skal optage.
Der ud over savnede jeg en funktion til at definere output format, da det som standard er 10mbit .drv_ms filer - så kvaliteten er i top, men måske lidt overkill!

Til ren info: Programmet er en ported udgave af Xbox Media Center og en af hovedmændene bag er Frodo fra selv samme (hvis der er andre xbox nørder på linien). Der er blot tilføjet PVR delen, ellers er resten som vi kender det fra kryds-kassen.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 16:35

Endnu et alternativ, når det engang kommer på markedet:

http://www.dreamix.tv/aboutus.php

Her er en videodemo af programmet - fylder ca. 100 mb. - det ser alt for sygt ud!

http://www.dreamix.tv/demo.php

Jeg faldt over det i forsøget på at finde informationer om status på USB TV tuner projekterne til Xboxen. Jeg håber sgu de får det til at virke, for det er i så fald den billigste og mest potentielle HTPC!

Jeg fandt dem her:

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EpuEllVlEuXmleMMlR.p hp
og
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EpuFlpkAlutkQzlcrE.p hp

samt dem her: http://pvrusb.sourceforge.net/

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 19:22

Hej Ipaq

Har også leget med Media-portal i nogle dage. Til trods for, at jeg aldrig fik det helt til at spille (tror ikke mit WinFast kort er understøttet 100% endnu), så var jeg alligevel meget positiv stemt over for det.

Det har en rigtig god brugergrænseflade - mange plugins muligheder (og så er det jo freeware!)

Brugte Od2 grabber program til at hente EPG og Channel info med og det var ret let at få det til at spille med programmet (linkede blot til XML filen)

Det er i en version 0.0.12, så der skal nok komme mere stabilitet etc. i det.

Alt i alt - det virker rigtig lovende!

Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 20:43

Inden jeg definitivt slog min beskidte klo fast i MCE2005, kiggede jeg også en del på markedet og brugte da også en hel del tid på MediaPortal. MediaPortal har nogle dejlige features, er nemt og lækkert MEN husk det er beta, meget beta! I de omkring 8 versioner jeg var med kom der mange nye rettelser med, men det var lige som at hver gang en ny rettelse kom, smadrede den noget andet

Det er et godt program at starte med, hvis man gerne vil lege med HTPC ideen, men ikke noget man seriøst bør vælge som løsning i en virkelig siuationen, det er det simpelthen ikke klar til!

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 21:12

Hej KingManon

Er MCE2005 = MS Mediaedition 2005?

Hvis ja, hvad er så din erfaring med det? Overvejer kraftigt at anskaffe det, men ved ikke hvor meget det er værd at ofre på fremfor Win XP PRO plus et standalone HTPC program...

Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 16:05

Ja, burde nok have skrevet det helt ud, i hvert fald en gang i posten, sorry. Men ja, MCE2005 = Microsoft Media Center Edition 2005 (http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx)

Mine erfaringer er gode, klart gode, men det er til mine behov og det er det der er lidt farligt ved valg af HTPC software jo

Jeg havde fra starten besluttet at jeg skulle have et system der gjorde at jeg ikke længere behøvede et stereoanlæg, kunne smide videoen ud af vinduet og ikke længere bhøvede trække kabler hver gang jeg ville se en film fra min pc på TV'et. Oveni dette ville jeg kunne styre det hele med en enkelt fjernbetjening! Alt dette kan jeg med MCE2005 (og kan du også med andre HTPC programmer.) Det jeg er gladest ved MCE2005 er at jeg kan sætte en optagelse igang, sætte pc'en til standby. PC'en vågner så op når der skal optages og går så selv i standby igen og når jeg så næste dag vil se det optagede kan jeg "vække" pc'en igen via min remote. Alt er bare i det samme program og alt virker!

Man begynder selvfølgelig altid at savne noget når man har brugt produktet i et stykke tid, og at der ikke er understøttelse til dansk EPG (altså programoversigt) er en skam, men jeg er sikker på det kommer. Den anden ting jeg er lidt ked af,er den måde MP3 filer opdeles på, nemlig via ID3 tags og ikke på folderniveau.

Alt i alt vil jeg anbefale at bruge de penge der ligger i det og så få et godt solidt professionelt produkt der virker hver gang! MCE2005 plus fjernbetjening er klasse!

Fang mig gerne igen hvis du har mere specifikke spørgsmål

Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 16:28

Lyder jo godt, så Microsoft kan måske godt alligevel.

Har du købt det som en færdig løsning eller selv sat sammen?

Har selv ledt efter en MCE2005, er ikke til at opdrive uden at købe den sammen med en HTPC, endte med at jeg downloadet en pi.... version på 2 .iso(til 2 CD'r), men den virkede ikke.

Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2
Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 17:47
Har selv sat en maskine sammen, er ikke interesseret i begrænsninger fra starten
Til top
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 19:20

Jeg kører med MediaPortal og har gjort det i flere uger.

Programmet er ikke engang beta, men alpha - altså inden beta. Der er en del småfejl men generelæt fungerer programmet udemærket.

Der er ikke mange andre så komplette HTPC pakker derude (har dog ikke prøvet MCE2005 - da det ikke understøtter dansk EPG, hvad skal man så bruge det til?)

Meedio (www.meedio.com) er ved at lave en TV udviddelse, men den er på pre-release stadiet og der er derfor ikke understøttelse for XMLTV, så det er reelt kun interessant for amerikanere.

Der er en gut i MediaPortals forum som har lavet en plugin så computeren automatisk kan gå i dvale eller suspend og vågne op når der skal optages - og det virker her, dog ikke 100% da det også er en beta.

MediaPortal er nemt at sætte op, men de mange småfejl gør, at man føler, at man ikke har et komplet produkt/HTPC som hvis man købte en HDD-recorder. Men til gengæld er mulighederne med en HTPC uendelige.

Hvis man så bare kunne lave skidtet HELT lydløs :-(

Rybber

Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 19:24

BTW, så er MediaPortal designet specifikt til dx9 grafik, hvilket mit Asus A9200SE ikke understøtter - dough!

Men det kører nu rimeligt alligevel, Meedio er dog mere responsivt.

 

Rybber

Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu