recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cinemania nye billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCinemania nye billeder

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Emne: Cinemania nye billeder
    Sendt: 17-Juli-2007 kl. 10:48

NYE BILLEDER NEDERST I BILLED RÆKKEN

Nyt udstyr og kabler tilføjet under udstyr

Nu er det vist min tur til at vise min lille hjemmebio frem, efter at have set jeres fede biografer de sidste år. Det startede for 6 år siden med projektor i stuen, så fandt jeg en ny kæreste. Hun mendte at sådan noget udstyr med lærred og alt muligt ikke hørte hjemme i stuen

Hun fik så den giniale ide At vi kunne da smidde bilen ud af garagen. Jeg havde lavet en tilbygning for en del år siden på 50m2. Så kunne vi da lave værksted på den ene halvdel og biograf i den anden halvdel. Hvorfor fik jeg ikke selv den ide

Her er et billede før vi gik igang.


Så blev der revet ned og flyttet rundt.

Der var en dør før som er ved at blive blændet af, og der er kommet et vindue i

Det er så set forfra hvor muren er ved at mure porten til, og vi laver hul til en dør og et vindue.

For pokker jeg ventede langt tid på den rådne murer.

Så er vi ved at bygge vægge op med 12mm. spåndplade på begge sider. 100mm. isoering imellem og tilsidst 12mm. gibs.

Så er væggene ved at blive fintpudset med sådan noget vandskurings maling.

Og de forskellige elkabler bliver trukket inde i muren.


Så er der ved at være klar til gulvtæppe. der er lige blevet malet.

Så er der blevet sat en plade op, som mit lærred skal sættes op på. Et QualityScreen grayline.

Så springer vi lige lidt i tiden. til det næsten halvfærdige resultat

Så blev der sku da en lille biograf.

Set fra lærred imod bagvægen.

Og den lille Panasonic PTAE 700 med tuningslinse foran. PUHAAAAA det var dengang

Et lille billede af anlægget.

Se helt stoffri.

Et lille et af centerhøjtaleren.

Og et af baghøjtaleren.

Og bagcenter højtaleren, som der i gamle dage var min front center indtil jeg fik den nye i julegaven af min dejlige viv.

Og et af fronten.

Og et af den færdige indgang, det er lidt varmere idag.

Så blev det tid til lidt forandringer mere vil have mere.

Først en lille beskrivelse af de nye tiltag med lidt nye farver og anlæg.

Billede.

Projektor Mitsubishi HC 5000, 1080P. 1000 Ansi lumen. Kontrast 10.000:1  ISF Kalibreret

Steward Studiotek 130 3G. Lærred i 120” i deluxe fastramme lærred.

 

Lyd.

Onkyo TX-SR 805 Surround receiver med  DTSHD Master /Dolby True HD 7.1

Jeg har lavet et 7.1 setup med Elac med bånddiskanter hele vejen rundt.


Velodyne SPL-1200R Subwoofer med 1000W. Digital forstærker indbygget.

 

Afspillere.

Sony Playstation 3 med blu-ray.

Sony Playstation 2.

 

HTPC.

Origen AE HV7-SQ. Home Theater kabinet i sølv.

Origen AE MCE Display og IR.

Asus A8N32-Sli / Deluxe bundkort.

AMD 64 3700+ socket 939 processor.

Zalman CNPS 7700-Cu køler til cpu.

HDA Digital X-Plotion 7.1 DTS Connect lydkort.

2 stk. Dual DDR Ram PC-3200/400 1GB-Geil ram.

Geforce 8800GTS, 640MB GDDR3 RAM Grafikkort.

630 Watts Powersuply super silent.

1 stk. 400 GB Samsung Spinpoint SATA-2

2 stk. 500 GB Samsung Spinpoint SATA-2

Hauppage WinTV HVR-1300 MCE Kit tv kort med DVB-T.

LiteOn 16 x DVD drev.

LiteOn Lightscribe DVD brænder.

Div. Blæsere og antivibrations kits.

 

Xbox HDDVD drev tilsluttet HTPC.

 

15” IBM TFT skærm.

 

Windows XP Pro styresystem

Power DVD 7.3 player

VLC Player

Windows Medieplayer.

Nero Showtime.

NVIDIA Pure Video codec.

Medieportal.

 

Buttkickers.

Nad forstærker

4 stk. Buttkickers fra T.Hansen

 

Kabler.

Supra HDMI 10m.

Nordost SilverScreen HDMI 10m.

Nordost WyreWizard HDMI kabel på 1m.

Supra sublink kabel på 8m..

Belkin Pure AV DVI kabel 9m.

Profigold component kabel 10m.

Supra Komponent kabel på 1m.

Profigold S-VHS kabel 10m.

Profigold Videokabel 10m.

Supra digital kabel.

Nordost Blue Heaven højtalerkabel til Center og fronter som Bi-wire.

Supra Ply 3.4 med skærm til baghøjtalere

Nordost WyreWizard Magus strømkabler på 1 og 2 meter.

Skærmede 3x1,5mm.2 til projektor

 

El.

Gruppetavlen er blevet ombygget og jeg har fundet den fase der er mindst belastning på (hvidevare mm.) For at undgå støj som ryger retur i installationen. så har jeg trukket 6mm2. kabler direkte fra HPFI afbryder til separat 16A gruppe afbryder, efter den har jeg monteret et SMD 240 powercare fra Dandelektron, for at fjerne transienter fra nettet og beskytte mit udstyr. Så har jeg trukket en 3x2,5mm2. Installationskabel til 2 stk. 3stikk. i opus panelstikkontakter. De er også sløjfet igennem med 2,5mm2. Så har jeg lavet en ekstra jordforbindelse max. 5m. fra biografen med 3 kobber jordspyd på 2,2m. Som er banket i jorden ved siden af hinanden. De er så forbundet med 16mm2. kobberjordkabel som ender i en lille fordeler blok. Hvor jeg også jordforbinder mit anlæg fra. Samt den er koblet retur til 230v. installationen for at undgå at have 2 forskellige potential udligninger i huset. Alle kabler til projektor, forstærker, dvd og video har så fået skiftet strømkabler til nogle skærmede 3x1,5mm2. kabler hvor skærmen også er jordet samt forbundet til stel / kabinet i den anden ende. Min forstærker fik også lige en 6mm2. jordledning for en sikkerheds skyld. Alle apparater er tilsluttet ens med fase og nul vendt rigtigt.

Så nu er strømmen i orden i hjemmebiffen og det har givet en utrolig ro i lyden, væk med brum støj mm.

Lys gruppen er en separat gruppe med fjernbetjening af halogenlys og lysskilte samt lys over dvd reol.

Først er der malet sort ved lærred og koksgrå i resten af biografen.

Anlægget er blevet bygget ind i et rack, der er trukket nye højtalerkabel til alle højtalere, selv inde i højtalerne er de blevet skiftet og loddet på, væg med de rådne kabelsko, og terminaler bag højtalerne. Der er blevet brugt bi-wire til front og center.

Igen helt stoffri.

Nogle fede lædderstole hvor fodskamlerne kan komme op. rare at falde i søvn i.

Bagcenterhøjtaleren er blevet udskiftet, jeg har en ekstra når jeg laver 7.1 derfor står den i vindueskammen.

Lidt af den nye indbygnings reol til dvder.

Jeg glæder mig til den nye forstærker.

Et billede af min nye projektor der er blevet ISF Kalibreret af Otto fra AV-Precision.

Set bagfra den mangler ikke tilslutningsmuligheder.

Alle skilte er blevet købt på ebay rundt omkring i verden. og mit Cinemania skilt er blevet specielt lavet, en lille julegave fra svigerforældrene.

Og et lille et af subben. Den gør det faktisk meget godt.

Efter allekabler er blevet trukket fik kanalerne lige en klat maling, der er også trukket Cat.6 netværk der forbinder resten af huset, så vi kan gå på nettet via HTPCen og PS3.

Lidt flere skilte.

og af anlægget.

Fra en anden vinkel.

Og af min reol det giver en fed stæmning med lys i skiftevis hvidt og grønt, det er nogle diodelister fra Ikea, der er gået 2 sæt til.

Billedet blev ikke godt men man kan da fornemme de lysskilte. de kan alle fjernbetjenes via LK fjernbetjening. Halogenlamperne i loftet kan også dæmpes seperat fra dem over ved lærred alle med lysdæmperfunktion via fjernbetjening.

Dolbyskiltet.

Mit elskede Cinemania skilt, hvilket mere dækkende navn kan denne pengesluger få spørger min kone.

Og et DTS Skilt.

et lille et af subben igen.

Og min nyeste anskaffelse, efter min mening og en masse test med alle former for lærredsprøver i alle prisklasser, lavede jeg blindtest med familien og venner alle sagde at Steward sparkede alle de andre af pinden. Jeg syntes at alle farver står bare så flot efter Otto var forbi og kalibrere projektoren op imod det lærred.

Et lille fjernbetjeningshelvede, jeg har prøvet med multifjernbetjening dog uden sønderligt held. da jeg kun bruger musen til HTPCen fed lasermus.

Et lille billede af min Nadforstærker der kun driver Buttkickerne, mangler bare at montere dem i de nye stole.

Så blev det vist tid til et screenshot, men det er uretfærdigt for det kommer ikke i nærheden at det flotte billede i 1080P.

Den bro vil jeg gerne eje fra den nye 007.

igen fra 007.

Det var så et lille glimt af Cinemania, Ris og ros er meget velkommen.

Jeg håber det kan inspirerer andre til at gå i krig med hjemmebiografen.


Så fik jeg lige taget lidt flere nye billeder d.14-10-07

Det er et stykke tid siden jeg fik solgt mine elskede Kef højtalere, de er skiftet ud med Elac med bånddiskanter, der er indbygningshøjtalere med samme enheder jeg har brugt som baghøjtalere, jeg blændede vinduerne af bagerst i biffen. Derfor er der ikke den optimale afstand imellem mine baghøjtalere.

På et tidspunkt når jeg får mere tid, så sprøjte lakerer jeg også dem, så de falder helt ind med vægen.Så fik jeg lidt nye kabler som der også er billeder af, ja næsten til hele biografen Grunden til at der er synligt højtalerkabel til fronterne er at jeg venter på at få det hjem i 2 x 6m. i stedet for de 2 x 4 meter jeg har nu.












Det var det for denne gang


Redigeret af CSN Teknik - 14-Oktober-2007 kl. 22:46
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 11:06

Rart at se, der er nogen, der får lov af konen!...  

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 11:12

Er du da vimmer mand

Det ser meget gennemført ud. Virkelig flot.

mvh Christian
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 13:55
Det der er sgu pænt i orden. Lækkert med en masse gode billeder af det også. Jeg tror dog jeg ville vælge at undvære de der røvsparkere Udover dét, og at du bruger LCD-projektion, så er det lige noget i den retning, som jeg godt kunne tænke mig en dag. Men den slags ligger laaangt ude i fremtiden...
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:24
LCD projektion i 1080p. virker ret godt
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:32

Det var dog et utrolig useriøst projekt!

Jeg ville dog overveje at fjerne de der stole og så få fat i nogle "rigtige" biograf stole.. For nogle uger siden så jeg en annonce fra en firma med speciel i biograf stole. De kan nu skaffes som helt nye.

Det ville sgu fuldende dit eller ret imponerende projekt, synes jeg.. Stort bifald for noget så entusiastisk som dette!

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det var dog et utrolig useriøst projekt!

Jeg ville dog overveje at fjerne de der stole og så få fat i nogle "rigtige" biograf stole.. For nogle uger siden så jeg en annonce fra en firma med speciel i biograf stole. De kan nu skaffes som helt nye.

Det ville sgu fuldende dit eller ret imponerende projekt, synes jeg.. Stort bifald for noget så entusiastisk som dette!

 

Det var sikkert denne side du tænker på.

Ja et rigtigt flot pojekt, tænk hvis man havde pladsen !!!!

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det var dog et utrolig useriøst projekt!

Jeg ville dog overveje at fjerne de der stole og så få fat i nogle "rigtige" biograf stole.. For nogle uger siden så jeg en annonce fra en firma med speciel i biograf stole. De kan nu skaffes som helt nye.

Det ville sgu fuldende dit eller ret imponerende projekt, synes jeg.. Stort bifald for noget så entusiastisk som dette!

 

Ja der er mange der har sagt det med biograf stole, men helt ærligt så sidder man elendigt i dem, man kan ikke holde til en rigtig film maraton uden at få hold i ryggen. De billeder jeg har set fra amerikanske hjemmebiografer der er der også brugt en del af dem magen til mine dog med kopholder i armlænene. det er fedt de kan lægges helt tilbage og fodskamlerne kan komme op og give god benstøtte

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det var dog et utrolig useriøst projekt!

Jeg ville dog overveje at fjerne de der stole og så få fat i nogle "rigtige" biograf stole.. For nogle uger siden så jeg en annonce fra en firma med speciel i biograf stole. De kan nu skaffes som helt nye.

Det ville sgu fuldende dit eller ret imponerende projekt, synes jeg.. Stort bifald for noget så entusiastisk som dette!

 

Det var sikkert denne side du tænker på.

Ja et rigtigt flot pojekt, tænk hvis man havde pladsen !!!!

Men se på den det er jo engang brædder, iforhold til nogle rigtig bløde herrestole hvor far rigtig kan slappe af.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:53

Enig.. Men det var nu også blot for at fuldende den rigtige biograf.. Jeg tror vi er mange som godt kunne tænke os væsentlig bedre stole i biograferne. I min hjemmebio investerede jeg i en stol (rigtig stol) til godt 10K netop af samme årsag

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:55
Det kan du selvfølgeligt godt have ret i, men du kan også købe et par af disse almindelige stole, men så løber det hurtigt op.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:57

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kan du selvfølgeligt godt have ret i, men du kan også købe et par af disse almindelige stole, men så løber det hurtigt op.

Jep jeg har kigget på dem et par gange, men skal man have 2 til 4 så skal man jo have skødet med på huset

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu