recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fransk Kanal - danske undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFransk Kanal - danske undertekster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Fransk Kanal - danske undertekster
    Sendt: 19-Juli-2007 kl. 12:48
Jeg anskaffede sidste efterår en Digiality sat.receiver  CX-CI 304 med 80 GB HD (demomodel)
Jeg ser tit den fransksprogede kanal TV5 Monde Europe, fordi der sendes mange gode film, og jeg opdagede jo hurtigt, at de er forsynet med danske undertekster.
Hvordan foregår det rent teknisk? - Går man ind på senderens tekst-tv, står der at alle film vises valgfrit med franske, hollandske, tyske og svenske undertekster (ttv side 891 - 892 osv.).
Dansk nævnes slet ikke - det er der bare.

Mit spørgsmål: Hvordan kan det lade sig gøre? - Hvem står rent teknisk for denne service?

M.v.h.

Berndt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:19

Ja, et godt spørgsmål. Jeg har selv undret mig over dette, som i øvrigt også gælder BBC Prime. Jeg har en anelse om, at underteksterne ikke er teksttv baserede. Jeg skal ihvertfald ikke ind på nogen teksttv side for at få underteksterne vist på min receiver.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:26

Mere på hvorfor de ER der.

Den franske kanal har altid været her hos Stofa/Aarhus. Og for opnå flere seeere her i landet kom der txt på BBC og altså også på den franske.

Men lige hvordan ved jeg igen igen, ikke. Jeg har iøvrigt altid ment der var problemer med nok lærerinder i fransk, enetimerene altså.



Redigeret af moho - 19-Juli-2007 kl. 13:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Mere på hvorfor de ER der.

Den franske kanal har altid været her hos Stofa/Aarhus. Og for opnå flere seeere her i landet kom der txt på BBC og altså også på den franske.

Men lige hvordan ved jeg igen igen, ikke. Jeg har iøvrigt altid ment der var problemer med nok lærerinder i fransk, enetimerene altså.

Ja, det kan jeg bedre forstå, men spørgsmålet angår undertekster ved modtagelse fra parabol.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 14:09
Det er mig igen.
Ja, som Flemming skriver, så modtager jeg TV5 Monde Europe fra egen parabol.
I starten tænkte jeg, at det jo var en smart måde at lære lidt mere fransk på, nemlig ved at gå ind på ttv og vælge side 891 fransk.
Men så opdagede jeg, at der kom danske undertekster helt automatisk - uden om ttv.
Kan man på samme måde se BBC Prime med danske undertekster på egen parabol som FTA, alså uden programkort?

M.v.h.
Berndt
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 14:15

Ja denne TV5 sender undertekster på mange forskellige sprog, både som tekst-TV-undertekster og som DVB-undertekster (bl.a . de danske).

Der er også russke undertekster korrekt med kyrilske bogstraver...

Kan modtage denne kanal via parabol og med en HTPC med DVB-viewer, som kan vise DVB-undertekster... (samme typer undertekster som anvendes i DVB-T nettet).

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af berliz berliz skrev:

Kan man på samme måde se BBC Prime med danske undertekster på egen parabol som FTA, alså uden programkort?

Nej, BBC Prime er krypteret på Hotbird satelitten.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu