recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sol og fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsol og fladskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
URTH4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: sol og fladskærm
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 18:47
kom lige til at tænke på om enten en lcd eller plasma tager skade ved at stå i direkte sollys?
der hvor min kommende fladskærm skal stå, er der sollys fra ca middag og så resten af dagen..
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 19:26

Hej URTH4

Generelt kan man sige at der er ikke ret meget " forbruger elektronik" der kan tåle at stå altid i direkte sol lys , det ælder diverse komponenter , mht dit tv , du kan alligevel ikke se på tv lcd/plasma hvis solen står direkte ind på det..

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 19:37
Der står direkte i manualen på begge min plasma skærme at man skal undgå at placere dem i direkte sollys, og det gælder formentligt osse for LCD så du bør nok overveje din placering eller mulighed for afskærmning, 3M sælger noget særlig solfilm som kan monteres udvendigt på vinduet som fjerner mere end 70% af solens varmeenergi, det koster nok dyrt men det løser måske dit placeringsproblem.
Mvh

René
Til top
URTH4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 19:45
okay, mange tak for hjælpen begge 2  :)
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 20:31
Men ellers kan man også få tv-møbler der kan sænke TV'et ned i sig. De koster godt nok kassen. Jeg så Vogel havde et til 60.000
Til top
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 21:22
uniggardin

stof2000


jemtex

Allesammen sælger mørklægningsgardiner, det har jeg selv købt med stor succes.

Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 10:24

Jeg er lige blevet lidt i tvil af at læse denne tråd  

Jeg har lige bestilt et Pana Th42PV70, og det skal da self hænge inde i vores stue, men vi har et pænt stort vinduesparti (Ca. 3 meter) lige til venstre for, hvor skærmen skal hænge. Vil det sige at skærmen virkelig kan tage skade af at hænge i vores stue i dagstimerene, med mindre vi lukker sol?  

Jeg synes sgu det lyder lidt mærkeligt at et TV til næsten 10.000 ikke kan holde til sådan noget...

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 18:22

 

Det er ikke kun jeres TV til 10K, men mildest talt alt, der indeholder materiale der kan smelte (eller tage anden form for skade ved høj varme).

Men jeg har også mit stående (jeg har endnu ikke besluttet hvordan det skal hænge/stå, så det står bare på et MEGET gammelt TV-bord) lige ved siden af et Vindue. Dog trækker jeg bare mine gardiner for, når solen skinner ind i den side af stuen, hvor TV'et står.

Forøvrigt har min sofa heller ikke godt af solen, så i den side af stuen trækker jeg også gardinet for.

Men alt med måde - det er jo heller ikke sådan, at du skal låse TV'et ind i et pengeskab, for at holde det ved lige.



Redigeret af tosa - 22-Juli-2007 kl. 18:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu