recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Vista MCE ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til Vista MCE ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Vista MCE ?
    Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:20

Jeg ønsker at skifte til et andet media center program. Det i vista crasher hele tiden og så skal jeg genstarte programmet, det er ved at være trættende...

Så nogle gode alternativer ?

Og hvorfor virker mit IR tastatur/fjernbetjening ikke, når der kommer en fejl besked i vista eller når man skal give tilladelse til noget ? så skal jeg koble et alm tastatur eller mus til, for at klikke videre..

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Jeg ønsker at skifte til et andet media center program. Det i vista crasher hele tiden og så skal jeg genstarte programmet, det er ved at være trættende...

Så nogle gode alternativer ?

Og hvorfor virker mit IR tastatur/fjernbetjening ikke, når der kommer en fejl besked i vista eller når man skal give tilladelse til noget ? så skal jeg koble et alm tastatur eller mus til, for at klikke videre..

Det var da utroligt negativt?

Der er vel en årsag til at MCE går ned for dig hele tiden, du må evt have installeret codecs som VistaMCE ikke kan køre med, eller nogle drivere som ikke er lavet til VistaMCE.

Og så kan du slå alt den godkendelse fra af beskeder, som dukker op når der køres programmer i Vista. Det hænger dog ikke sammen med VistaMCE, der skulle en fjernbetjening være nok. Så du blander tingene sammen? Så korrekt, et tastatur og mus er nok fornuftigt når du ikke bruger MCE :-) Du skrev vel ikke her i forum med fjernbetjeningen? Så er du sgu for kewl.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:58
R3b3L du må have lavet nogle opsætningsmæssige fejl i Vista for kan ikke lige se hvad det er der skulle crash det hele tiden, kør nu på 6 måned her uden reboots!!!

Hvad er det for et IR tastatur/fjernbetjening du anvender? Kunne tyde på softwaren til det ikke er vista certificeret...

Jeg bruger Logitech Edge bluetooth tastatur som er ultra lækker, og så har jeg en Logitech Harmony 785 til remote, som også kør upåklageligt. Skal så siges at Harmony anvender ir modtageren fra MS Remoten til at sende signalet til medie center.



Redigeret af Bygone - 23-Juli-2007 kl. 18:58
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:40

Det er MS MCE tastaturet jeg bruger..

Ved ikke hvorfor mit Vista MCE crasher hele tiden.. har ikke lavet nogle opsætningsfejl.. det er når jeg går ind i mit videobibliotek, for at se en film fra harddisken, når jeg så sidder og kører igennem mapperne, så crasher den lige pludselig.. Alle codecs kører fint osv. så kan ikke lige se hvad det skulle være..

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Det er MS MCE tastaturet jeg bruger..

Ved ikke hvorfor mit Vista MCE crasher hele tiden.. har ikke lavet nogle opsætningsfejl.. det er når jeg går ind i mit videobibliotek, for at se en film fra harddisken, når jeg så sidder og kører igennem mapperne, så crasher den lige pludselig.. Alle codecs kører fint osv. så kan ikke lige se hvad det skulle være..

I et andet topic, var der en der nævnte at Nero laver fejl for VistaMCE? jeg tror altså du har samme issue.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25952& KW=nero

Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 20:30
Har ikke nero
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 21:26
Jamen i stedet for at svare uden om så kommer der lige nogle alternativer

http://www.sage.tv/
http://www.welltonway.com/english/
http://www.snapstream.com/products/beyondtv/
http://www.team-mediaportal.com/

4 Løsninger sidst nævnte er gratis de andre 3 koster
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:22

Her er en til hvis du vil køre linux:

http://www.linuxmce.com/

Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:37
til linux findes der også MythTv :)
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 22:38

Se min side: http://www.mos-eisley.dk/MCE/default.aspx

Selv bruger jeg SesamTV - dog ikke TV delen...

Den nyeste MediaPortal er ikke så ringe endda

GBPVR er meget advancet og understøtter bl.a. Hauppaugge's MVP boxe.

 

Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 08:50

Kender bedst:

WWW.dvbviewer.com som har fuld support for kryperet digitale kanaler og support af DVB-undertekster. Mulighed for samtidig optagelse/vis af flere kanaler inden for et Mux, og på det seneste også krybteret kanaler. Også mulighed for modtagelse af HDTV-kanaler (forudsat det rigtige TV-kort og installation af MPEG4-codecs) 

Har også kørt med MediaPortal. Dette program  mangler support af DVB-undertekster, men har et fint koncept med klient/ server løsning.

Når jeg læser ovennævnte link, ser SesamTV og GBPVR også ud til at være godt med, med hensyn til digital TV.

SEsamTV ser udtil at håndtere krybteret kanaler, men kan det håndtere DVB-subtitles?

Der står ikke noget om GBPVR kan håndtere krybteret kanaler med CAM.

Dvs. udmærket programmer hver for sig, men netop manglende undertekster er MCE's svaghed, ligesom det er en slags plugin, der gør at MCE kan bruges til DVB-S og DVB-C. Så er der dertil visse mangler .... 



Redigeret af avh - 24-Juli-2007 kl. 08:53
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 09:48

Ja, det er jo problemet - intet program er fuldt dækkende - TV delene har jeg ikke gjort meget i, mest musik, film og foto.

Jeg kører på en ældre laptop med 512 MB ram og 1 GHz CPU og Microsoft's remote. Det generelle problem har været, at GBPVR og Mediaportal er for langsomme på denne når man bruger remoten, der er simpelthen lige et millisekunds venten og det gør brug af remoten lidt anstrengt.

 

Her er SesamTV superkvikt og fylder ikke meget - det bruger flash og er ret bruger venligt, men jeg tror at TV delen er skod, i den kommende version (hvis den da nogensinde kommer) skulle den være noget bedre. SesamTV's forum er også nærmest dødt, der er ikke meget support at komme efter.

Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu