recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - onboard eller ikke onboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketonboard eller ikke onboard

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Iflg. diverse fora'er (prøv google) er G690 fejl og pestbefængt især på BIOS og folk kæmper dagligt en kamp, hvorfor det absolut ikke kan anbefales.



Nå, ok. Jeg har et MSI K9AGM2 me g690 og kan ikke genkende det du siger. Fatter ikke det du siger. Mit board kører perfekt. Det har der gjort fra starten. Og jeg eksperimenter meget.

Der er andre her inde med et kort fra ASUS og der er nogle med et ABIT bundkort, alle med G690. Hvor er omtalen af de mange problemer du mener der er? Og som altså skyldes bundkortet og ikke selvfremkaldte problemer.

Du kommer nogle andre steder på nettet end jeg? Gad vide hvor det er? Prøv lige at se om du ikke kunne komme det lidt nærmere, da jeg faktisk hele tiden følger op på hvad der skrives på diverse forums. Og jeg ved ikke hvad du snakker om? Der er noget der har forbigået min opmærksomhed? Jeg bruger daglig Google, også omkring G690 og de tilknyttede bundkort, så det er ikke det.

De kort der har G690 chipset er tvært imod de mest roste kort til HTPC brug der findes.

Ken_T
 
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Dargny Dargny skrev:

Jeg er ved at bygge en HTPC til digitalt TV (stofaExtra)

Der findes bundkort som har HDMI udgange og Lyd udgang.

Bør man købe lyd og tv-out kort seperat eller er onbord motherboards gode nok?



Der findes adskillige motherboards med HDMI udgang der også har HDCP understøttelse. De har ikke været på markedet så længe at alle har lagt mærke til dem endnu.

Det er kort bygget over et chipset der hedder G690, det har x1250 grafikkort der er meget velegnet til HTPC. De koster omkring 450-700 kr.

De har lyd i fin kvalitet, som de fleste vil syntes er er god. Fx i 7.1. Nu er det jo ikke i sig selv en garanti for om det også lyder godt, men det gør det faktisk. Der skal et godt selvstændigt lydkort til for at få det bedre.

De klarer sig langt hen af vejen med hensyn til 1080P, men må nok give op i nogle tilfælde. (ikke alle) Heldigvis kan man så blot købe et selvstændig grafikkort til under 400 kr for at løse dette problem, det kan være et 2400pro fra ATI, et af de nye der er kommet. (375kr) Det vil tage sig af decodningen og aflaste den CPU man har valgt. Et sådant kort kan også anvendes med HDMI kabel og har HDCP.

Fremtiden er naturligvis blue-ray eller hd-dvd  drev  og 1080P, men så kan man jo udvide.  Lige nu kan mange klare sig med mindre , så derfor kan et sådant motherboard med en billig opgraderings mulighed i tilfælde af vanskeligheder med 1080P, være det helt rigtige.

Ken_T




Redigeret af Ken_T - 02-August-2007 kl. 16:26
Til top
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 12:42

Jeg er ved at bygge en HTPC til digitalt TV (stofaExtra)

Der findes bundkort som har HDMI udgange og Lyd udgang.

Bør man købe lyd og tv-out kort seperat eller er onbord motherboards gode nok?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu