recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 605/805 spørgsmål..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 605/805 spørgsmål..

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 605/805 spørgsmål..
    Sendt: 05-August-2007 kl. 19:11

Hey..

Så har jeg haft min 605 weekenden over og er super glad for den.. men der er et par ting der irretere mig..

Jeg har smidt ps3 igennem onkyo'en gennem hdmi kabel og det funker helt fint.. MEN.. Hvorfor kan man ikke vælge andet end Multichannel lydformatet? det er det eller pure audio. smider man lyden gennem optisk kabel kan man vælge en helt masse andre lydformater som Neo:6 og den slags..

Et anden ting der går mig på er at der ikke vises onscreen ting som feks volume når man skruger op og ned.. det viser den kun hvis man er inde i setup menuen... en mindre ting men syntes godt de kunne gøre at man kunne se hvad den står på når man alligevel kører gennem den..

Ellers er jeg som sagt helt tilfreds :)

Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Jeg har smidt ps3 igennem onkyo'en gennem hdmi kabel og det funker helt fint.. MEN.. Hvorfor kan man ikke vælge andet end Multichannel lydformatet? det er det eller pure audio. smider man lyden gennem optisk kabel kan man vælge en helt masse andre lydformater som Neo:6 og den slags..


Det kan f.eks. være fordi, at 605'eren ikke kan post-processere PCM. D.v.s. den kan ikke gøre noget ved signalet udover, at sende det til forstærkeren.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 16:40
Du vælger i setup menuen hvad dit bedste valg til den format du sender i hovedet på den, dvs. sender du DTS så kan du fx. vælge DTS eller THX osv.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hey..

Så har jeg haft min 605 weekenden over og er super glad for den.. men der er et par ting der irretere mig..

Jeg har smidt ps3 igennem onkyo'en gennem hdmi kabel og det funker helt fint.. MEN.. Hvorfor kan man ikke vælge andet end Multichannel lydformatet? det er det eller pure audio. smider man lyden gennem optisk kabel kan man vælge en helt masse andre lydformater som Neo:6 og den slags..

Et anden ting der går mig på er at der ikke vises onscreen ting som feks volume når man skruger op og ned.. det viser den kun hvis man er inde i setup menuen... en mindre ting men syntes godt de kunne gøre at man kunne se hvad den står på når man alligevel kører gennem den..

Ellers er jeg som sagt helt tilfreds :)

Det er altid rart at have en som csn1903 "guru" i nærheden

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:40
Tak for de rosende ord. Jeg er bare glad for at kunne hjælpe
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 21:11

CSN

Kan varmt anbefale det!..Har fået en god service, og et tilbud der var umuligt at sige nej til!..

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 00:15
Hej Zirio

Tak for sidst, får du set nogle film på din nye forstærker
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 16:31

I lige måde CSN

Nej desværre har jeg ikke haft mulighed for!..Jeg så lige Sin City med fruen i går, men jeg læste imens, så der blev ikke rigtig skruet særlig meget op, men det kan være jeg gør det idag!..(med der skal jo også læses)!...

Det med volumen, det synes jeg lyder ret underligt!..Jeg kan altid se noget jeg skurer op, på mit display, også når jeg er inde i menuen!..

mvh Zirio

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 17:55
Hej Zirio

Inden i menuen under OSD mener jeg helt sikkert du kan slå din volume visning fra i menu 6.2
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Et anden ting der går mig på er at der ikke vises onscreen ting som feks volume når man skruger op og ned.. det viser den kun hvis man er inde i setup menuen... en mindre ting men syntes godt de kunne gøre at man kunne se hvad den står på når man alligevel kører gennem den..
Hej nitrotg,

Side 82 i manualen til 605 (den engelske hentet på nettet): "OSD Setup", så skal "Immediate Display" være sat til "ON", men der står dog også:
"Even when On is selected, operation
details are not output if the input source
is connected to a COMPONENT
VIDEO IN or HDMI IN."

Det samme står i øvrigt i 805-manualen på side 97 (også den engelske hentet på nettet).

Der er dog forlydender om, at OSD alligevel virker, hvis input-opløsningen matcher OSD-opløsning (læst på avs i en af Onkyo-trådene). D.v.s. at en 805 kan vise sin OSD, hvis input-opløsning er 480 (i US), men mon ikke også det virker med 576, da det er muligt at sætte Onkyo'en op til PAL.

Det kan jo være, at det også virker med en 605.

Men det jo nok tvivlsomt om du kan bruge ovenstående til noget som helst, da du jo har PS3 og derfor sandsynligvis sender en højere opløsning.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 21:00

[/QUOTE] Hej nitrotg,

Side 82 i manualen til 605 (den engelske hentet på nettet): "OSD Setup", så skal "Immediate Display" være sat til "ON", men der står dog også:
"Even when On is selected, operation
details are not output if the input source
is connected to a COMPONENT
VIDEO IN or HDMI IN."

Det samme står i øvrigt i 805-manualen på side 97 (også den engelske hentet på nettet).

Der er dog forlydender om, at OSD alligevel virker, hvis input-opløsningen matcher OSD-opløsning (læst på avs i en af Onkyo-trådene). D.v.s. at en 805 kan vise sin OSD, hvis input-opløsning er 480 (i US), men mon ikke også det virker med 576, da det er muligt at sætte Onkyo'en op til PAL.

Det kan jo være, at det også virker med en 605.

Men det jo nok tvivlsomt om du kan bruge ovenstående til noget som helst, da du jo har PS3 og derfor sandsynligvis sender en højere opløsning.
[/QUOTE]

Ja du har sku nok ret..

Har prøvet at skifte lidt på indstillimgerene der inde og intet hjælper..

Men overlever nok. det er bare en af de ting der kunne være meget dejlige at have :)

Ang lydformatet fandt jeg ud af at jeg bare skulle sætte min ps3 som output til bitsteam og nu virker det fint når jeg ser dvd film..

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 08:38

Er der nogen som vil dele deres erfaringer med indstillingen af 605 ?? kunne jo være sjovt at samligne de forskellige værdier i menuerne.

Er nemlig ikke sikker på mit spiller max endnu - og det kunne jo være sjauw

 

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu