recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ  100109
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 14:07
Så er jeg også med på vognen. Beo5 + lintronic... bliver spændende at komme igang med.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 16:48
spændende :-) har du fået konfigurationsprogrammet til  betjeningen også? eller kører du med en standard konfiguration?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 17:19

Jeg har fået config tool til Beo5. Men jeg mangler stadig beo5, og lintronic som kommer med posten her i løbet af ugen.

Kommer nok til at bruge et par timer på at forstå programmet... Det forresten mig der har sendt dig en PM vedr fremvisning af dit setup :-)

Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 12:14

Så er alt i hus... Nu mangler jeg bare en ny strømforsyning til 238! Brugte flere timer på at finde ud af hvorfor jeg ikke kunne få kontakt til 238, og efter en opringning til Michael blev vi enige om at strømforsyningen nok var defekt, da der ikke flashede nogle dioder når jeg satte strøm til.

Igen udviste Michael sig med sin gode service, og sendte mig en ny uden betaling. Det skal lige siges, at det højest sandsynligt er postdk, der har kastet lidt for meget med pakken...

Men jeg har leget en del med Config Tool til min beo5 som er temmelig overskueligt. Der er muligheder for at programere ir-koden til de faste taster, og touchskærmen, ja der er ingen grænser. Det er muligt at sætte billeder ind af sit elektronik, farve, kanallogoer, ja jeg kunne blive ved. :-)

Jeg smider lige et par billeder op, når jeg begynder at have styr på mit setup. Mulighederne er jo utallige, så efter en lille månede med systemet i brug, skulle jeg gerne have optimeret opsætningen.



Redigeret af The Math - 10-September-2008 kl. 12:15
Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 12:46

Så kører det ellers bare derud af...

Her er et billede af min midlertidige opsætning. Jeg skal lige have fundet et andet sted at montere mit ir-øje.
Og næste månede står den på nye højtalere :-)

Ellers består mit setup af:
Pioneer 427XD
Sonos
BEO5
Bredbåndtv fra Danskbredbånd
Istar Mini
DVD
Creative pc højtalere.

 

 

 



Redigeret af Lars - 12-September-2008 kl. 15:25
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 13:27
Hvor er det bare fedt, jeg er SÅ! misundelig...
havde en aftale med én som skulle komme med sin beo5 i dag som jeg kunne købe, og gudhjælpemig om ikke hans møgkøter af en hund har spist den på bagsædet i morges...
syns det er ret uretfærdigt... sidst jeg prøvede kunne sælger ikke finde kvitteringen, så det turde jeg ikke rigtigt...

The Math, Ir øjet kan du placere næsten hvor som helst, jeg har mit siddende  på væggen under en stilkkontakt, jeg syns ikke det hører til under tv'et, jeg ville måske vælge lige over dit møbel yderst til højre... i øvrigt, og det er sikkert personlig smag, så kan jeg bedst lide den når striben er på højkant istedet for vandret...

men fedt at se det virker, og godt at vide at man kan bruge det program man kan finde på det der "internettet" til noget :-)
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 15:51

Spist af en hund... det er da virkelig øv! Så er det godt man ikke har hund :-)

Ja jeg kunne godt se du havde hængt din på væggen ved en stikkontakt. Jeg ved heller ik helt hvor min skal stå/hænge endnu. Jeg havde lige fået sat systemet op, da jeg skulle sende et billede til Michael. Men ser om jeg ikke kan gemme den væk på en måde, så man ikke lægger så meget mærke til den.

Men det er sku nice med en fjernbetjening... Jeg har placeret 238'eren sammen med min set boks og Istar mini så de kører upåklageligt. Hvis man kigger godt efter kan man se jeg har monteret en ext. fra 238'eren, dvs alt er gemt væk.

Nu skal jeg bare lige have helt styr på Config Tool til min Beo5... :-)

Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af The Math The Math skrev:

Så kører det ellers bare derud af...

Her er et billede af min midlertidige opsætning. Jeg skal lige have fundet et andet sted at montere mit ir-øje.
Og næste månede står den på nye højtalere :-)

Ellers består mit setup af:
Pioneer 427XD
Sonos
BEO5
Bredbåndtv fra Danskbredbånd
Istar Mini
DVD
Creative pc højtalere.

 

 

 

Hvordan har du tilsluttet ir styringen på dit tv ? Er det den lille prik der kan skimtes nederst til højre på tv'et ?

/Weebyx

Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 20:06

Jeps, det er det. Jeg har på den måde kunne skjule 238'eren helt væk, så den står sammen med mine 2 apperater jeg også styrer.

Man ligger slet ikke mærke den lille monteret ledning. :-)

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 20:18
ÅH! jeg er så misundelig, jeg vil også have en Beo5, men der er bare INGEN til salg lige i tiden, der er 2 i jylland, men den ene er i ålborg, og den anden er jo skør, han vil have 4000 for en brugt beo5, de kan knap nok sælges for 3 brugt...

men jeg må bare blive ved med at lede, skal nok finde en på et tidspunkt...

The Math, hvordan går det med at betjene touchskærmen, reagerer den som den skal, eller mangler der følelse i den?


Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 12:10

4000 for en brugt. Man kan jo købe den for, mener det er 3700 fra ny! Sindssygt, men bare vent der skal nok komme nogen til en ordentlig pris inden længe :-)

Men ellers er jeg super glad for min beo5. Den overrasker mig for hvergang jeg bruger den. Touchscreenen virker perfekt, man skal lige vende sig til måden man skal trykke på... man kan jo glide over sine ikoner så de lyser op, men ikke aktivere, og med et lille ekstra tryk aktivere man så knappen. Mht til reaktionstid, ja så mærker jeg intet til det. Heller ik volumen som jeg har læst et par steder, fungerer også helt fint.

Jeg har dog ikke haft så meget tid til at lege med hele opsætningen endnu. Det er lige nogle fejl der skal rettes op, som man finder ud af med tiden. Fx. jeg har discrete power kode til at tænde mit tv, men ikke min set boks, dvs når jeg trykker på ikonet "Pioneer TV", så aktivere: set boks tænder, tv tænder, går på indput 1. Hvis man så kommer tilbage til hovedskærmen igen, og trykker på samme knap når tv'et kører, så slukker min set boks da jeg ikke har discrete kode til denne. Så jeg skal lige have lavet et eller andet fancy. Det bliver nok en anden knap der tænder for både tv og set boks, og når jeg så trykker på "Pioneer TV", så slår den bare over på input 1.

Men ellers har jeg også prøvet at ligge alle mine kommandoer ned i knapperne, så jeg er så uafhængig af touchscreenen, og det virker ganske fint. Men det er lidt lir, når man har besøg af vennerne, og de sidder og ligner et spørgsmål tegn, så lige gå over i billedet med ikonerne på mine kanaler... :-)

Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af The Math The Math skrev:

Men ellers er jeg super glad for min beo5. Den overrasker mig for hvergang jeg bruger den. Touchscreenen virker perfekt, man skal lige vende sig til måden man skal trykke på... man kan jo glide over sine ikoner så de lyser op, men ikke aktivere, og med et lille ekstra tryk aktivere man så knappen. Mht til reaktionstid, ja så mærker jeg intet til det. Heller ik volumen som jeg har læst et par steder, fungerer også helt fint.

Jeg har dog ikke haft så meget tid til at lege med hele opsætningen endnu. Det er lige nogle fejl der skal rettes op, som man finder ud af med tiden. Fx. jeg har discrete power kode til at tænde mit tv, men ikke min set boks, dvs når jeg trykker på ikonet "Pioneer TV", så aktivere: set boks tænder, tv tænder, går på indput 1. Hvis man så kommer tilbage til hovedskærmen igen, og trykker på samme knap når tv'et kører, så slukker min set boks da jeg ikke har discrete kode til denne. Så jeg skal lige have lavet et eller andet fancy. Det bliver nok en anden knap der tænder for både tv og set boks, og når jeg så trykker på "Pioneer TV", så slår den bare over på input 1.

Ja, jeg har samme problem, jeg styrer mit mediacenter med den, og der aktiverer jeg også "videos" i MCE hver gang jeg har været ude i hovedmenuen, det er lidt træls. Men med lidt snilde skal det nok lykkes :)

Mvh

Jacob

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu