recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky problemer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:03

Har efterhånden prøvet en del gange, og den får ikke opdateret den firmware, for den går jo slet ikke igang ??

Til top
Wohlert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:14

Er du sikker på den ikke har opdateret? Har du prøvet at telnet'e til dimsen? Så vidt jeg kan forstå er det eneste formål med opdateringen at få startet en telnet server på MSS'en, for derigennem at lade Twony køre sit installationsscript mod mod den.

Jeg fik aldrig ovenstående link (http://MSS2IP/advanced/telnetd.php) til at virke, men fra et CMD-prompt på min PC kan jeg køre "telnet mss-dims" og får svar fra MSS'en, der starter med "BusyBox v1.01...". Herefter kørte jeg Twonky installationen (med ovennævnte Vista-problem/work-around)

(hvis du ikke har telnet på din PC skal du måske aktivere det under Kontrolpanel, hvor man tænder/slukker for Windows features).

Hvis du *ikke* kan telnet'e til dimsen har jeg ikke flere gode råd. 

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 18:16
Der er kun to muligheder tilbage:

1. Genstart efter update er ikke bare genstart. Du skal hive strømen ud af MSS2 og tilslutte igen - har hørte flere gange at almindelig genstart er ikke nok.
2. Hvis ovenstående ikke hjælper, og andre råd heller ikke - så skal du overveje at lave en hard reset (nulstille MSS2 til den originale firmware). Og så opgradere forfra (evt. via Windows XP)
Til top
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 19:51

Teleplus, er det muligt at fange dig over msn??

 

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 22:30
Desværre - er holdt op at bruge dette "værktøj"  for et par år siden. Du kan evt. smide en besked via posten her på Recordere - med din e-mail - så vender jeg tilbage.

Redigeret af teleplus - 09-December-2007 kl. 22:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu