recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er kompabilitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er kompabilitet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Olav Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er kompabilitet?
    Sendt: 09-December-2004 kl. 23:45

Ved nogen hvad forskellen er på ”Altid kompatible optagelser” og ” To-vejs kompatibilitet” og hvad betyder dette udtryk egentlig? Med andre ord har det nogen praktisk betydning når man skal vælge DVD optaget?

Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 23:51
Dagens lektion :
Compatible = Forenelig, passer sammen med
Kompabilitet = forenelighed, eller samarbejdsvilje for at bruge et bedre udtryk
 
Dvs om skiven kan bruges sammen med andre maskiner, eller om maskinen kan bruges sammen med andre enheder.
 
Men hvad forskellen lige er på det to muligheder, kan jeg ikke sige dig, jeg ville bare lige prøve at kloge mig lidt
Til top
Olav Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 00:01

Hej Kjeldbjerg!

Tak for lektionen, men det er nu forskellen på altid kompabilitet og to-vejs kompabilitet, som er interessant. Er det noget som er vigtigt ved valg af DVD optager.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 09:16

Hej Olav,

Jeg tror ikke du kan finde en entydig definition på de to sætninger. Fabrikanten finder en sætning der for dem giver mening (måske endda direkte oversat fra engelsk så den oprindelige mening mistes eller bliver utydelig).

Bedste bud jeg har kunnet finde på to-vejs kompatibilitet kommer fra Philips beskrivelse af DVDR990

Citér Din Philips DVD-optager kan både optage og afspille digitale videodiske med en to-vejs kompatibilitet med universalstandarden for DVD-video. Det betyder at:
- eksisterende forindspillede DVD-videodiske kan afspilles på din Philips DVD-optager, og
- optagelser, der er lavet med din Philips DVD-optager, kan afspilles på de fleste DVD-afspillere og DVD-ROM drev.

Med hensyn til altid kompatibilitet kunne jeg forestille mig at DVD+R/RW producenterne vil benytte denne betegnelse for optagelser på + medierne. Da optagelser foretaget på disse medier altid vil være i Video Mode og dermed DVD Video kompatible (selv de optagelser der betegnes +VR er kompatible til Video Mode/DVD Video) - i modsætning til -VR optagelser på DVD-RW/DVD-Ram der ikke er kompatible til DVD Video.

Som jeg forstår begreberne, dækker to-vejs kompatibilitet både altid kompatibilitet samt at der kan afspilles DVD Video diske. Altid kompatibilitet bruges kun om kompatibiliteten af det optagede.

Og så lige min lektion - det staves kompatibilitet

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 11:49
Doh, så lærte jeg også noget idag
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu