recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macrovision / makrovision fjerner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacrovision / makrovision fjerner

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Macrovision / makrovision fjerner
    Sendt: 12-December-2004 kl. 12:29

Hej Alle

Spørgsmålet kommer op ofte.

Kan jeg nemt fjerne macrovision, og dermed kopiere de gamle videobånd over på DVD så der igen bliver plads på hylderne ?

Lad det være sagt med det samme. Det vides ikke om det er lovligt at kopiere egne bånd fra VHS til DVD, hvis de er beskyttet. Loven siger at man ikke må bryde effektive kopibeskyttelser, men det kan diskuteres hvor effektiv macrovision er. Anyway, spørgsmålet har såvidt vides aldrig været efterprøvet ved en domstol, så brug denne viden med det forbehold.

Ved kopiering VHS til DVD, er det nok at fjerne den analoge beskyttelse som hedder macrovision. Ved kopiering fra DVD afspiller til en DVD optager (eller harddisk optager) skal boksen/kablet også kunne fjerne en ekstra digital beskyttelse som hedder CGMS.

 

Løsninger

1. Den oftest billigste løsning er at bygge selv. Enten købe en færdig elektronik konstruktion og selv montere den i en lille kasse og finde en løs strømforsyning til - eller lodde en sammen selv. Langt fra alle har de muligheder, men hvis du har så kan du kigge efter byggesæt som Velleman K8036 eller Elfa 85-226-17. Velleman kan købes flere steder, bla. hos Brinck og Vejle RC

2. En anden løsning er et SCART kabel med elektronikken indbygget - klar til brug. Disse kabler hedder navne som Macro Master og Smart Lead. Kan købes på nettet i England hos firmaer som KT Vision og Multiregion (sidstnævnte har dog tidligere snydt med leveringerne, men KT Vision er ok). Smart Lead kablet sættes imellem afspiller og DVD optager, og det fjerner både macrovision og CGMS.

3. Vejle RC sælger også Velleman færdigsamlet, macrovision fjerneren kalder de et Video Støjfilter.

4. Det findes en færdig boks ved navn Macromaster, som også fjerner både macrovision og CGMS. Den er koster lidt mere end et Smart Lead kabel (ovenfor), men har egen strømforsyning og belaster dermed ikke de apparater der er tilsluttet. SCART ind/ud - det er blot at tilslutte den. Link: Dvddirect.net (pris ca. 600 kr) eller I.C.O.S (pris ca. 500 kr). Den hos DVDDirect ser ud til at være en nyere udgave, hvor man også kan regulere niveauet på selve videosignalet.

5. Danske VideoStabilizer - i den nye mark-5 udgave - kan også bruges til kopiering DVD-DVD. Modellen er dyrere end de andre løsningen ovenfor, men har dog også indbygget AV-omskifter (dog desværre ikke til SCART).

  /Lars



Redigeret af Lars - 02-August-2007 kl. 11:26
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2004 kl. 22:27

Der er en mulighed mere.

4. Brug en PC med et TV kort og et Capture program, der ikke afviser Macrovision.

Erik Helmer Nielsen

 

Til top
Illuminator Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 09:39
Den nemmeste løsning er at kopiere gennem antennekablet. Det er nemt, du skal bare indstille en kanal på DVD-optageren til den som videoen sender ud, normalt kanal 38 eller deromkring. Resultatet er næsten lige så godt som det du havde på VHS.
Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Illuminator Illuminator skrev:

Den nemmeste løsning er at kopiere gennem antennekablet. Det er nemt, du skal bare indstille en kanal på DVD-optageren til den som videoen sender ud, normalt kanal 38 eller deromkring. Resultatet er næsten lige så godt som det du havde på VHS.

Det fungerar inte hos mig i alla fall. Jag har testat med två DVD-recorders, en Philips och en Pioneer. Ingen av dessa kan spela in kopieringsskyddade band, oavsett till vilken ingång man kopplar VHS-bandspelaren: antenningången ger samma resultat som S-video, eller composite video.

Med en Velleman Video Signal Cleaner box mellan VHS-maskinen och DVD-recordern går det däremot bra att kopiera.
Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 22:43

Hejsa.

Angående scart kabler med macrovision og CGMS killer, kan jeg se der er flere muligheder.

Kt-vision.com har to forskellige. Et standard til £29.99 alt incl og et pro Gold til £53.99 alt incl.

Samtidig har multiregion.co.uk et smart lead til 36.99.

Er der nogen, der har prøvet de forskellige og evt kan anbefale eller fraråde et/flere af produkterne.

 Og er der nogen, der kan gennemskue om det hos multiregion.co.uk er det samme som standard kablet hos kt-vision.

Og hvad er erfaringen med forhandleren og leveringstiden.

Jeg er bare så hammerglad for min Pioneer DVR720, og nu skal den have lidt mere at spise.

hilsen

Annette
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 23:06

Hej Annette

Jeg har afprøvet kablet "Smart Leads I.S. Pro Gold " fra KT-Vision, og nedskrevet mine erfaringer med kablet i nedenstående tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=538&PN =2&TPN=2

Mvh SB

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 23:15

Hej Annette

Oprindeligt skrevet af Annette Annette skrev:

Er der nogen, der har prøvet de forskellige og evt kan anbefale eller fraråde et/flere af produkterne.

Om nogen ligefrem har prøvet flere af de forskellige Smart Lead modeller er nok mindre sansynligt , men kablet hos multiregion.co.uk ser fint ud på papiret.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 23:22

Hejsa igen

Det jeg mente, var nok om der var nogen, der havde prøvet andet end Smart Lead Pro Gold og om kvaliteten var tilfredsstillende.

Man vil jo gerne have det bedste til den billigste pris. Og hvis kvaliteten på de billigere var ok for folk her i forummet, er den det nok også for mig.

Somme tider er det jo lidt svært at gennemskue forskelle.

hilsen

Annette
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 01:08

Kan dette smart leads scartkable købes andre steder end ktvision??

Og hvad står det i nu?

MVH Auri

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Kan dette smart leads scartkable købes andre steder end ktvision??

Og hvad står det i nu?

MVH Auri

Det kan også købes via nedenstående link. Men kablet her er ikke "I.S.Pro Gold" udgaven. 

http://www.multi-region.co.uk/product_info.php?products_id=6 74

Mvh SB

Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 15:50

Men det virker ganske udmærket, i hvertfald på mine gamle vhs film, til Pioneer 720H. Det forbedrer endog kvaliteten. På enkelte Disney film får jeg dog meddelelsen "Copy protect" men så trykker jeg bare på rec een gang til, og så er den klaret.

hilsen

Annette
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 19:13
Jeg har fået den opgave af min teori lærer at smide hendes teori bånd over på DVD. Men der er et problem. Båndet hat macrovision så jeg kan ikke kopiere det over på hdd.

Jeg har fået alle rettigheder til båndet da det er et hjemmelavet bånd. Grunden til jeg ikke kan få sådan en boks af ham der lavede det i sin tid, er nemlig han er gået bort
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu