|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
corgi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() Sendt: 22-December-2007 kl. 16:26 |
Da jeg ikke har mulighed for at kopiere ud fra HDD på min Samsung HR-734 ville jeg tage HD'en ud og sætte den i min PC som slavedisk , det er der heller ikke nogen problemer i Bios genkender disken men min PC kan ikke læse noget på disken det står ukendt filsystem da Windows XP kan læse både Fat og NTFS er det åbentbart ikke nogen af de 2 hvad er det så , er der nogen der ved det
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det er med stor sandsynlighed et UNIX-baseret filsystem - muligvis extf2, men kan med næsten lige så stor sandsynlighed være et custom-designet filsystem, som du ikke kan læse på en PC.
Og selv om du kan læse det, så er det ikke sikkert, at du kan bruge optagelserne på disken til noget fornuftigt - der er ingen garanti for, at de ligger i et format, som din PC kan genkende til noget. Det vil nok være meget nemmere at bruge HDD recorderens mulighed for at kopiere ud til DVD og så indlæse det derfra på din PC. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
corgi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Tak for det hurtige svar , når jeg ser på manualen kan jeg se den optager i Mpeg 2 , så hvis jeg brænder det ud på DVD - RW hvilket filformat står jeg så med , jeg skulle ha det over på min PC for at redigere lidt i det , har prøvet med Pinnacle System via PCI kort / S-Video IN men kvaliteten er alt for dårlig i forhold til de optagelser min HD Recorder laver |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det kommer an på, hvilket format du formaterer disken i.
Under alle omstændigheder er det MPEG-2 men disken kan være formateret i DVD-VR eller DVD-Video mode. Benyt DVD-Video mode med mindre DVD-VR kan overføre i HighSpeed og DVD-Video ikke kan. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal ikke formatere disken hvis det er den i HD recorderen du mener om det er DVD-VR eller DVD Video ved jeg ikke , tror ikke jeg har det valg , hvis jeg vælger formater , formaterer den bare |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis firmware er baseret på GPL kode, skal vi jo have sourcekoden leveret sammen med HDD recorderen. Den amerikanske harddisk recorder TiVo er baseret på GPL kode, og Tivo har haft deres helt egen indflydelse på GPL v3, se her. Mange firmaer glemmer dog dette krav om at levere source, herunder Kiss Technologies da firmaet var dansk ejet. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu kopieret en optagelse fra min HDD Rec over på en DVD skive kopieringen gik uden problemer og har Finalise den , har lagt den i min PC og der ligger så en Mappe der hedder DVD_RTAV i den er der 2 filer VR_MANGR.IFO & VR_MOVIE.VRO min PC kan ikke åbne de filer , den kender ikke et program der kan åbne dem , filsystemet på selve DVD skiven er UDF , DVD'en virker fint i min HDD recorder billede ingen tab , hakker , fryser osv , jeg havde håbet det lå som en MPEG fil , men det var det ikke , nogen der har gode råd og fiduser Redigeret af corgi - 23-December-2007 kl. 15:32 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du har ikke kopieret i DVD Video format. Der skal være en VIDEO_TS mappe og en tom AUDIO_TS mappe.
Redigeret af JesperLund - 23-December-2007 kl. 15:40 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det gør ikke den store forskel om det ligger som DVD-VR (som i dette tilfælde) eller som DVD-video - det er bare indpakningen der er forskellig. Du kan afspille både DVD-VR og DVD-Video med alle moderne software dvd-afspillere på PC'en - som powerdvd, windvd, nero showtime osv. For at redigere det skal du "pille det ud" af indpakningen og generere en samlet mpeg-2 fil. Efter det skal du helst redigere med et redigeringssoftware der understøtter smart rendering af mpeg-2 så der ikke reencodes med kvalitetstab til følge. Du kan eks. bruge TmpgEnc DVD-author til at importere en DVD-VR eller DVD-Video struktur og genere en samlet mpeg2 fil uden kvalitetstab. Til redigering med understøttelse af smart rendering kan bruges Nero Vision, Ulead Videostudio, Mpg-VCR, VideoRedo, seneste version af Pinnacle studio vist nok også. Der er sikkert andre - men kig efter muligheden for ægte mpeg2 smart rendering - editors der ikke understøtter dette skal reencode hele filen, det tager lang tid og går ud over kvaliteten. Husk også editoren skal understøtte DD/AC3 da de fleste recordere optager lyden i 2kanals DD/AC3
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Power DVD & Div-X kan afspille filerne så må jeg se hvad jeg finder som kan redigere i det , Og Jesper det er rigtigt at det ikke er kopieret som du skriver , men jeg har ikke eller får valget , den kopierer det bare over DVD skiven |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har omdøbt Movie.VRO til Movie. MPG uden noget bøvl nu kan alle afspillere spille den , min HD Rec samler alle scenerne til en stor fil men kan den ikke blive for stor så den gir problemer ved afspilning , mit Pinnacle vil kun optage i stykker af 3,7 Gb og på en DVD ligger Vob filerne i stykker af 1 GB , har det en fordel når de er opdelt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |