recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobiler med TMC - hvornår?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMobiler med TMC - hvornår?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: Mobiler med TMC - hvornår?
    Sendt: 30-December-2007 kl. 09:04

Hej alle

Savner at mobiltelefonerne i takt med mulighed for navigation får indbygget TMC. De fleste har jo allerede radio, så det bør vel ikke være den største udfordring for producenterne (eller hvad)?

Er der nogle der har fingeren på pulsen og ved, om vi kan forvente disse telefoner i nærmeste fremtid?

AJ

Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 09:51
Så vidt jeg er informeret, så kommer der til at gå rigtig lang tid før vi ser mobiler med TMC. At modtage TMC kræver en forholdsvis god antenne med stor følsomhed, da TMC-signalet ligger oven i det almindelige FM-signal fra de radiostationer der videresender TMC-data.
Det ser jo ikke så fikst ud med en lang sort ledning siddende i et stik i telefonen når man skal bruge navigationen.
Jeg ved, at TomTom tilbyder TMC via GPRS, men det skulle efter sigende ikke virke i Danmark endnu men kun sydenlandsk.
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu