recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

 Besvar Besvar Side  <12345 26>
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tillykke med dit nye TV!

Det eneste negative der er at sige om det, er netop rammen. Den tar' mod alt støv, skal nærmest tørres af dagligt for at være pæn. Og så får den lynhurtigt ridser, små fine af aftørring, og større hvis der kommer børn i nærheden

Lidt underligt at der er grønlig farve på skærmen når den er slukket. På min er det mere over i violet

Takker,nu er jeg så heldig at mine børn er så store at de ikke sætter fedtfinger på skærmen,det er godt nok underligt at din er mere over i violet og min i det grønlige,det er nok en medarbejder ved Pioneer som har sovet i timen,så det statiske aftager ikke med tiden?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:32

Skulle bare høre om det kunne være rigtigt med den grønne farve. det kunne jo også være sket i uploadningen. Nej jeg mener alle Pio's 8. gen. har violet skær.

Nej det statiske bliver ved, men der er en tendens til at man bliver knapt så focuseret på det med tiden

Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 12:07

Det sjovt, for jeg bemærkede også det grønne skær. Det pussige er, at mit 5090H på intet tidspunkt har haft et grøntligt skær. Det er mere sort. Jeg har taget et billede af det her:

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 09:54
Jeg har taget kontakt til Pioneer,om de havde en forklaring på de forskel farver på skærmen når den er slukket,og om det kunne være en fejl.
 
Svar fra Pioneer.
 
Det skal du ikke være nervøs for.
Vi har designet vores TV til bedst mulig billedkvalitet...med skærmen tændt!

At refleksioner i overfladen med skærmen slukket giver lilla eller grønt
eller en helt tredie farve genskær afhængig af synsvinkel, er ikke noget vi
finder som afgørende i vores produkt udvikling.


Redigeret af ghost-the-man - 31-Marts-2009 kl. 09:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 13:14

Det er vel heller ikke så vigtigt hvilken farve det har når det er slukket. Men det er da underligt hvis ikke alle 9. gen. skærme er ens.

Synsvinkel? Bah! det var en tynd forklaring

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel heller ikke så vigtigt hvilken farve det har når det er slukket. Men det er da underligt hvis ikke alle 9. gen. skærme er ens.

Synsvinkel? Bah! det var en tynd forklaring

Jo det er det da,hvad nu hvis det var lyserødt,nej farven har ingen betydning for mig,men problemet ligger mere i at når de producerer et produkt,at de så er ens.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 14:08
I morgen får jeg mit Pioneer 5090H kalibreret + justering af mit surround,er spændt på at se og høre hvad det gør ved mit setup.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:19
Til kalibrering af Pioneer 5090H.
 
Så fik jeg kalibreret mit tv,jeg vil sige at jeg ikke har haft svært ved at vende mig til det billede efter kalibreringen,jeg må så også indrømme at jeg ikke vidste helt,hvad forventninger jeg skulle ha til en kalibrering "jo selvfølgelig et godt billede"men også hvor meget en kalibrering kan gøre ved et billede,da jeg aldrig havde se et kalibreret pio 5090H,men kun havde hørt og læst om det,men det gør jeg nu,for det er virkeligt et WOUW billede man får,det er virkelig en fornøjelse at se film og naturfilm nu,selv om det ikke er så mange dage siden,jeg fik det kalibreret,det jeg har lagt mærke til er,at der er mere ro i billedet,synes også der ligsom er kommet mere dybde i det,ansigts hudfarverne er mere ægte og naturligt,i farverne er der mere dybde og detaljer,den hvide farve virker også mere hvid,der hvor man overhovedet ikke kan undgå at se det,er i det sorte,flere detaljer i det sorte,også i skyggenuancerne er der mere af.Nå,men der skal nok komme flere nye opdagelser/oplevelser i billedeuniverset med tiden med mit Pioneer.
 
 
Til Surround.
 
Mit Surround blev der også kikket på,det stod ikke helt som det skulle,jeg havde sat min receiver op på automatisk med mikrofon,selve afstanden mellem højtalerne og sidde positionen var ikke helt ved siden af,men kommer vi til måling om enheder skal køre smal eller lang,der begynder problemerne at opstå.Fronthøjtalerne stod som de skulle smal,center stod ikke som den skulle,den stod på lang i stedet for smal,det har nu gjort at talen er blevet mere tydeligt og klar og center virker ikke så presset mere.Baghøjtaler stod som lang,men som skule være smal,det skyldes at mine baghøjtaler er tæt ved bagvæggen,det kan forstærkeren ikke finde ud af,da lyden bliver slået tilbage på bagvæggen,derfor tror den skal være i lang,det er også hørebart,de er ikke så dominerende,er bleve mere tavse,førhen hørte man den næsten hele tiden.Til suben,der blev der ikke gjort så meget ved,kun i forstærkeren hvor den stod på 100 Hz,den blev sat ned på 80 Hz,fik faktisk ros angående placeringen af suben,har også brugt en del tid på,at finde et sted hvor den lød bedst,jeg tror at Otto var lidt overrasket over,hvor godt den lød derfra.konklusionen på det er,jeg har fået en hel ny oplevelse af mit Surround med flere detaljer.
 
Jeg vil sige tak til Otto fra AV Precision,for et godt stykke arbejde,og en god forklaring på kalibrering,om lys og farverne,jeg havde jo en del spørgsmål til ham om alt muligt,og fik jo fine uddybning af svar tilbage.


Redigeret af ghost-the-man - 11-Maj-2009 kl. 08:11
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Til kalibrering af Pioneer 5090H.
 
Så fik jeg kalibreret mit tv,jeg vil sige at jeg ikke har haft svært ved at vende mig til det billede efter kalibreringen,jeg må så også indrømme at jeg ikke vidste helt,hvad forventninger jeg skulle ha til en kalibrering "jo selvfølgelig et godt billede"men også hvor meget en kalibrering kan gøre ved et billede,da jeg aldrig havde se et kalibreret pio 5090H,men kun havde hørt og læst om det,men det gør jeg nu,for det er virkeligt et WOUW billede man får,det er virkelig en fornøjelse at se film og naturfilm nu,selv om det ikke er så mange dage siden,jeg fik det kalibreret,det jeg har lagt mærke til er,at der er mere ro i billedet,synes også der ligsom er kommet mere dybde i det,ansigts hudfarverne er mere ægte og naturligt,i farverne er der mere dybde og detaljer,den hvide farve virker også mere hvid,der hvor man overhovedet ikke kan undgå at se det,er i det sorte,flere detaljer i det sorte,også i skyggenuancerne er der mere af.Nå,men der skal nok komme flere nye opdagelser/oplevelser i billedeuniverset med tiden med mit Pioneer.
 
 
Til Surround.
 
Mit Surround blev der også kikket på,det stod ikke helt som det skulle,jeg havde sat min receiver op på automatisk med mikrofon,selve afstanden mellem højtalerne og sidde positionen var ikke helt ved siden af,men kommer vi til måling om enheder skal køre smal eller lang,der begynder problemerne at opstå.Fronthøjtalerne stod som de skulle smal,center stod ikke som den skulle,den stod på lang i stedet for smal,det har nu gjort at talen er blevet mere tydeligt og klar og center virker ikke så presset mere.Baghøjtaler stod som lang,men som skule være smal,det skyldes at mine baghøjtaler er tæt ved bagvæggen,det kan forstærkeren ikke finde ud af,da lyden bliver slået tilbage på bagvæggen,derfor tror den skal være i lang,det er også hørebart,de er ikke så dominerende,er bleve mere tavse,førhen hørte man den næsten hele tiden.Til suben,der blev der ikke gjort så meget ved,kun i forstærkeren hvor den stod på 100 Hz,den blev sat ned på 80 Hz,fik faktisk ros angående placeringen af suben,har også brugt en del tid på,at finde et sted hvor den lød bedst,jeg tror at Otto var lidt overrasket over,hvor godt den lød derfra.konklusionen på det er,jeg har fået en hel ny oplevelse af mit Surround med flere detaljer.
 
Jeg vil sige tak til Otto fra AV Precision,for et godt stykke arbejde,og en god forklaring på kalibrering,om lys og farverne,jeg havde jo en del spørgsmål til ham om alt muligt,og fik jo fine uddybning af svar tilbage.

Tak for rosen, jeg holder normalt ikke lige øje med folks tråde om egne anlæg, så det er lidt tilfældigt at jeg faldt over det nu - det er ikke fordi jeg er utaknemmelig overfor din tilbagemelding, tværtimod

Og ja, godt arbejde med subben, det er en af de sværeste ting at få justeret ind, men din lyd var usædvanligt sammenhængende. Du har ørerne skruet rigtigt på!  Jeg var ikke som sådan overrasket over at det var dét der var den bedste placering, det var ikke i sig selv usædvanligt. Det usædvanlige lå ganske enkelt i kvaliteten af det jeg hørte - og jeg har hørt meget. Så det kan du godt være stolt af.

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Tak for rosen, jeg holder normalt ikke lige øje med folks tråde om egne anlæg, så det er lidt tilfældigt at jeg faldt over det nu - det er ikke fordi jeg er utaknemmelig overfor din tilbagemelding, tværtimod

Og ja, godt arbejde med subben, det er en af de sværeste ting at få justeret ind, men din lyd var usædvanligt sammenhængende. Du har ørerne skruet rigtigt på!  Jeg var ikke som sådan overrasket over at det var dét der var den bedste placering, det var ikke i sig selv usædvanligt. Det usædvanlige lå ganske enkelt i kvaliteten af det jeg hørte - og jeg har hørt meget. Så det kan du godt være stolt af.

Tak,at du så vil kometer min indlæg.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 18:51
Jeg går stærkt og overvejer at få mig en total løsning med en
universalfjernbetjening,konen gider ikke rode med alle de fjernbetjeninger 5 stk ialt,jeg synes også selv at det kunne være fedt bare at ha en,jeg må erkende at jeg ikke har den store viden omkring dette med programmering og alt det der,og min tålmodlighed er ikke altid lige stor,så jeg tror at jeg gør min farmile en stor tjeneste ved at få nogen til at gøre det,så det bliver AV Precision som får tjansen,for hvis jeg skal ha en universalfjernbetjening,så skal det altså bare virke,valget står mellem en Harmony One eller Harmony 1000 men har ikke bestemt mig endnu. 
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 21:47
Ville ikke lige lave en ny tråd,men jeg har fået en ekstra Pioneer Demo Contents Summer 2007,da jeg troede at der var en fejl i den første jeg fik,da der ikke var lyd på afsnit 4 og 5,skrev jeg efter en ny og det fik jeg,så hvis der er en som kan bruge sådan en(Gratis),så må vi se om vi kan finde ud af noget,helst afhentning på Nordøst Fyn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu