recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - harald nyborg vægbeslag til philips 42"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketharald nyborg vægbeslag til philips 42"?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: harald nyborg vægbeslag til philips 42"?
    Sendt: 01-Februar-2008 kl. 17:53

Hej alle

Inden jeg går ud og køber følgende harald nyborg beslag til mit nyindkøbte philips 42" lcd tv vil jeg høre om nogen ved om dette beslag vil passe til tv'et? Er det et universal beslag?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&n=10

Håber nogen har erfaring med dette beslag.

På forhånd tak

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 19:49
Ja det passer til stort set ALLE fladskærme. Er med 4x4 bolte til tvet og skruer/rawlplugs til væg.
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 21:09

tak for svaret

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 21:32
Jeg synes det er et glimrende beslag, nogen mener TV´et kommer lidt lang fra væggen, men man får en passende afstand mht luftcirkulation.

Det er lækkert det kan vippes ±15°, det gør det nemt, at rode med kabler.
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 10:44

Svigerfar har købt dette til sit nye 37PF9632.

Personligt synes jeg det ser rigtig skidt ud at fjernsynes nu hænger så langt fra væggen at der er helt frit udsyn ind til det "smukke" vægophæng. Svigermor ikke tilfreds!  At det er nemmere at komme til stikkene forstår jeg ikke skulle være et salgsargument. Hvor tit er det lige man har fat i dem?

Jeg forstår ikke folk der bruger tusindvis af kroner på at nyt tv og så kun vil ofre et par hundrede kroner på det billigste af det billigste vægophæng?

Cheers
Rolighed

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Jeg forstår ikke folk der bruger tusindvis af kroner på at nyt tv og så kun vil ofre et par hundrede kroner på det billigste af det billigste vægophæng?

Cheers
Rolighed

Jeg forstår til gengæld ikke folk der bruger tusindvis af kroner på en ny fladskærm, efterfølgende køber et "pænt og fedt" beslag der ikke opfylder fabrikantens anbefalinger mht. afstanden til væggen.
HN beslaget sikrer trods alt at stort set alle fladskærme ikke dør af hedeslag. Især nu hvor de fleste fabrikanter har valgt at undlade blæseren, er det da endnu vigtigere at lufstrømmen flyder frit.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Svigerfar har købt dette til sit nye 37PF9632.

Personligt synes jeg det ser rigtig skidt ud at fjernsynes nu hænger så langt fra væggen at der er helt frit udsyn ind til det "smukke" vægophæng. Svigermor ikke tilfreds!  At det er nemmere at komme til stikkene forstår jeg ikke skulle være et salgsargument. Hvor tit er det lige man har fat i dem?

Jeg forstår ikke folk der bruger tusindvis af kroner på at nyt tv og så kun vil ofre et par hundrede kroner på det billigste af det billigste vægophæng?

Cheers
Rolighed

Det er også for stor afstand til et så LILLE tv. Der fåes andre prisbillige alternativer i Silvan. Men ellers er der jo Vogels, som leverer varen til en helt anden pris. Men de kunne IKKE klare et ophæng til mit TV med 7 cm. afstand til væg. 

Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 21:14

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg synes det er et glimrende beslag, nogen mener TV´et kommer lidt lang fra væggen, men man får en passende afstand mht luftcirkulation.

Det er lækkert det kan vippes ±15°, det gør det nemt, at rode med kabler.

 

Jeg har nu monteret mit nye 42" philips lcd tv på væggen med dette harald nyborg beslag. Alt ser umiddelbart nydeligt ud, men nu hvor jeg har kigget på skærmen når der er et mørkt billede , kan jeg se at der ligesom fremkommer 2 lyse halvringe på skærmen ca ud for hvor der hvor beslagsarmene er monteret på bagsiden af tv'et. Næsten en ellipse som dækker det midterste af skærmen men tydligst ude i siderne.

Beslagsarmene er skruet direkte på bagsiden af tv'et. Kan dette gøre at der fremkommer disse lyse ringe, og skal jeg evt sætte et par afstandsskiver imellem beslagene og tv'et for at skabe lidt afstand imellem beslag og tv.... men så vil beslaget vel ikke skabe samme støtte på tv'et?

Nu kan jeg selvfølgelig ikke fokusere på andet end disse lyse halvringe når jeg ser tv og dette er ganske irriterende. Kan det være tv'et der er noget galt med? Håber nogle kan hjælpe mig på vej. Ellers må jeg jo prøve at pille tv'et af væggen og se om disse cirkler stadig fremkommer.

Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 21:36

Prøver lige at smide et billede ind af de lyse cirkler jeg snakker om. Det er lidt utydeligt idet billedet er taget uden blitz i mørke. Men det er til at se de lyse områder på skærmen.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Jeg har nu monteret mit nye 42" philips lcd tv på væggen med dette harald nyborg beslag. Alt ser umiddelbart nydeligt ud, men nu hvor jeg har kigget på skærmen når der er et mørkt billede , kan jeg se at der ligesom fremkommer 2 lyse halvringe på skærmen ca ud for hvor der hvor beslagsarmene er monteret på bagsiden af tv'et. Næsten en ellipse som dækker det midterste af skærmen men tydligst ude i siderne.

Altså! det er ikke meningen at boltene skal gå IGENNEM skærmen for at holdeEr du sikker på at du har anvendt den rigtige længde bolte? 



Redigeret af Kampus - 04-Februar-2008 kl. 21:38
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 07:04

Jeg har brugt de korte bolte. Til de lange bolte fulgte der nogle plasticforlængere med men dem har jeg ikke anvendt. Er også i tvivl om hvilke huller på tv'et jeg skal bruge til beslaget. I 4 af hullerne på tv'et var der skruet nogle plasticdimser ind i. Dem skruede jeg ud og brugte hullerne til tv beslaget. Der var tegnede nogle pille på tv'et til disse huller så jeg gik ud fra at det var dem jeg skulle bruge.

Der er også nogle andre huller i nærheden? Tror jeg prøver at sætte nogle afstandsskiver ind imellem beslag da det kan være beslaget presser ind på tv'et på midten.

Men ville bare lige sikre mig at disse lyse ringe ikke skal forekomme?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 11:53
Du er sikker på skærmen ikke har lidt overlast under transport. Ser da noget mystisk ud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu