recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround uden baghøjtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround uden baghøjtalere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround uden baghøjtalere?
    Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:24
Hej,

Håber at I kan hjælpe en næsten-hifianalfabet. Jeg regner med snart at rive mig og bestille et Panasonic TH-42PX80 tv, og formoder at jeg i den forbindelse ikke kan regne med at få ordentlig lyd ud af skidtet. Jeg har en surround-receiver og et billigt surroundsæt med 5 højttalere (ingen sub). Der hvor jeg bor nu, kan jeg ikke have nogen baghøjttalere, så jeg bruger ikke sættet lige nu. Kan det lade sig gøre at få ordentlig surround-lyd med et system med blot 2 fronthøjttalere og eventuelt en sub - har også set lidt på de forskellige "soundbars" fra Polk og Yamaha YSP, men der findes så vidt jeg ved også en standard der hedder 2.1 som skulle give surround-lyd.

Kan I entusiaster fortælle mig om det "dur" til noget, og hvilket system man eventuelt skal købe, hvis man ikke skal bruge spidsen af et jetjager på det?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:27
En soundbar kan give rigtig god virtuel surround. Problemet er bare med den at man skal indrette rummet efter den for at det kommer til at lyde ordentligt. Hvis ikke rummet er optimalt indrettet så er lyden ikke det værd.
Til top
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:29
Hvad indebærer det, at rummet skal være optimalt indrettet?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:54

Du skal have et firkantet rum, med din soundbar helt i midten, og ingen ting som står i vejen, som fx en potteplante eller en lampe.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu