recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb tv england/tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb tv england/tyskland

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Davethebrave Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: køb tv england/tyskland
    Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:00

Har længe brummet over over pris niveauet herhjemme på en 50" plasma, da den er i åben konkurence med en del andre ting i en børnefamilieøkonomi. Jeg har derfor længe været på jagt efter et plasma til en ok pris (10.000-12.000) Kom for sendt ud af start hullet til samsung 50q97 som eftersigende er udsolgt. Via forskellige test har jeg ofte været forbi sider i england, hvor skærmene er langt billigere - er der nogen som har erfaringer - gode som dårlige med sådanne køb (Kris-av er ofte nævt her på forum - er det et godt valg?). Og ryger man ind i nogle told-problemer med skattefar ved køb i england?

Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:10
Har ikke selv købt i england eller tyskland for den sags skyld, men jeg ved så meget, at så længe du handler indenfor EUs grænser, så ryger du ikke ind i nogle told problemer eller noget :)

Overvejer selv køb fra krish i england :)


Redigeret af R3b3L - 13-Marts-2008 kl. 21:10
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:18

Nu er der jo en del aktive tråde omkring Krish.

 Bemærk,at feks Pana70 er tilpasset det Engelske marked,hvilket bla betyder et andet lydsystem. Der vil ganske enkelt ikke være lyd på nogle af kanalerne ved brug af Tv´ets egen tuner.

Til top
Davethebrave Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:07

Men hvis jeg hente signalet gennem fx dvd-recorder så virke det ok?

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Davethebrave Davethebrave skrev:

Men hvis jeg hente signalet gennem fx dvd-recorder så virke det ok?

Yes !

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:47

 

 Ja, der bruges PAL, bare ikke den standard der bruges i resten af Europa. DTT vil virke fint, dog givetvis ikke DVB subs.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:50
Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.

 

Krish tager 155 pund for levering til min dør af 508XD. Den samlede pris bliver så kr. 19.285 med dagens pundkurs. Det har jeg ikke kunnet finde billigere hos nogen tysk forhandler - og slet ikke hos nogen som der er gode erfaringer med her i landet. Så jeg synes ikke dit udsagn er korrekt. 

Vh/Jan

Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.


Jo meget ! fx. et pio 508xd koster omkring 18.000 i england og smid så en 1000 oveni til fragt, det er da langt billigere end de 25-26.000 et pio koster herhjemme med den gode garanti og du får eu warranty ved, at købe ved krish, så det spiller jo bare max :)

eller 50px70 fra krish ligger i lige omkring 8.000, men koster mellem 14-17.000 herhjemme.. you do the math...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:14

Et Pana PX70 hos Kris i England koster 830 pund - altså for et 50" ! ! !

Samme produkt koster 2300 Euro hos Saturn i Hamburg - såøhh . .!

Ved godt de billigste Tyske netbutikker ser fristende ud. Ofte er de bare svære at handle i, da de feks ikke tar mod Visa,og ikke sælger udenfor Tyskland osv. 

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:57
Weird. Jeg har aldrig nogensinde fundet økonomisk grund til at købe noget fra UK af hardware, udover et lydkort der engang var på megatilbud et sted. Men måske er pundet faldet meget siden jeg sidst har kigget.
Til top
Davethebrave Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:01
Er der andre alternativer/erfaringer end hos Krish AV i forhold til køb i England - eller er det stedet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu