recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - simpel og billig HTCP - vil det virke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsimpel og billig HTCP - vil det virke?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: simpel og billig HTCP - vil det virke?
    Sendt: 06-Februar-2005 kl. 21:49

Hejsa,

Behovet er ikke stort: Jeg skal kunne leje en dvd i blockbuster og jeg skal kunne optage fra fjernsynet og også gerne høre noget netradio (evt. DR On Demand, hvis det kan lade sig gøre).

Kvaliteten er naturligvis ikke ligegyldig, men jeg er vant til at se på et lidt uskarpt billede (jeg tror, at signalet fra antennestikket er for kraftigt) og der er altid små fedtede leverpostejfingre på skærmen.

Jeg overvejer derfor at følge denne guide: http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=2

Vil det blive noget skrammel eller vil det rent faktisk virke?

Bør jeg ofre lidt mere på tv-kortet og grafik-kortet?

Vil det fugnere, hvis jeg smed min gamle 1200 mhz i dyret sammen med en ældre stang 512 mb ram?

Hvad med støjen ...?

Et alternativ kunne være at smide et tv-kort i min gamle maskine og så lade den stå på kontoret ... 5 meter kabel kan gennem væggen nå mit fjernsyn. Men hvad så med fjernbetjeningen? Jeg har læst tilbare i forum og så vidt jeg kan forstå, er der cirka en meter kabel fra tv-kortet og til modtageren ... den ville jeg også godt kunne smide gennem væggen og ind i stuen.

Vælger jeg den model behøver jeg jo heller ikke at købe det dyre kabinet men kan bruge pengene på noget andet godt til maskinen.

Og så lige et sidste spørgsmål: Jeg antager, at skidtet virker som en gammeldags VHS når der optages. Altså fra antennestikket i væggen og til HTPC og derfra til fjernsyn (via Scart-stik) ... fint nok, men når jeg bare skal se fjernsyn behøver jeg vel ikke at have dyret tændt. Er der bare sådan en antenne-tredeler hvor den ene går i HTPC og den anden i fjernsynet?

Puha en masse spørgsmål.

med venlig hilsen

Rasmus

Til top
flbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2005 kl. 21:58
Hejsa

Jeg har også købt følgende setup og må sige jeg er temmelig tilfreds.

DOG!!!!  støjer den helt sindsygt! så du bliver nøj til at tweake den lidt. Det drejer sig om CPU blæseren...det er helt ufatteligt så meet den kan larme.  Du køber bare en PAPST 12db 80mm blæser og erstatter den med, og vupti du kan ikke længere høre punditten mere.

Iøvrigt har jeg en via mII10000 tilsalg...anyone ? :-)


Redigeret af flbo
Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2005 kl. 22:00

Jamen det var da hart at høre. Måske PSU'en også kunne kvæles lidt hvis man spyttede en ekstra 100-las eller to efter den.

Kan den WOL? Det ville jo være rart ...

ras

Til top
flbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2005 kl. 22:14
WOL ?  no comprendo


jeg syntes ikke PSU larmer...jeg har dog også fjernet den grill som sidder foran blæseren...den skabte lidt turbulens :-) 
Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 04:35

WOL = Wake On Lan ... kan tændes via netværket. F.eks hvis man ikke er hjemme og lige har behov for at sætte dyret til at optage.

Hvad har du ellers i den? Og kan den køre MCE med det setup?

Gad vide hvad den koster i strøm ...

ras

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 09:41

Offer et par hundrede mere pg få et Hauppauge TV kort med hardware encoding i stedet for det nævnte Pinnacle. Det vil give en væsentlig bedre billedkvalitet samt næsten ingen belastning af CPUen.

Flemming

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 09:54

ja det var også min tanke ... og med sådan et Hauppage (150, 250 eller 350?) kan man måske også nøjes med en mindre cpu. Vil min gamle 1200 mhz kunne klare skidtet? Sammen med en stang 512?

Er stadig i tvivl om fjernbetjeningen ...

ras

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 10:00

Din gamle CPU vil være fuldt tilstrækkelig. Vedrørende fjernbetjeningen kan jeg anbefale en ATI Remote Wonder. Den kan styre  bl.a. et Hauppauge TV kort og Powerdvd, Windvd m.v. og dens signaler går gennem vægge (radiobølger). Den kræver USB tilslutning på PCen. 

Flemming

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 10:14

ok tak ... det ville jo være rart at smide dyret ud af stuen! Så kan man vel også købe et billigere kabinet ikke sandt? Og smide et nogenlunde almindeligt bundkort i.

ras

Til top
flbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2005 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af carlsen carlsen skrev:

WOL = Wake On Lan ... kan tændes via netværket. F.eks hvis man ikke er hjemme og lige har behov for at sætte dyret til at optage.

Hvad har du ellers i den? Og kan den køre MCE med det setup?

Gad vide hvad den koster i strøm ...

ras



Hejsa igen...nå efter at have sat mig lidt mere ind i tingene så fik jeg lige nærlæst den artikel du referede..

Jeg har nemlig en asus pundit-r, men med et Hauppage 350 kort. Det bliver meget varmt og sammen med cpu blæseren bliver man simpelhel nød til at tweake tingne lidt.

følg denne hjemmeside, det gjorde jeg og jeg må sgu sige jeg er meget tilfreds.

http://www.ikanos.se/pundit/modding.html


så legede jeg lidt med mediaportal.sf.net men er efterhånden blevet gladere for gbpvr.com. I mit setup skifter den kanal lynhurtigt, har indbygget webserver, som er lækkert. og nem at sætte op.


mine 2 cent.


flbo
Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2005 kl. 13:44

Jo tak,

Jeg havde også tænkt mig at smide et par andre blæsere i ... og måske man kunne gøre lidt mere sjovt (hvad ved jeg).

Man kunne jo også smide den ud i entreen og trække kabler gennem væggen (under 10 meter til tv - gør det noget?) og der er vel en meters ledning til remote-modtagere. Den kunne man vel også bare trække gennem væggen og placere i hjørnet et eller andet sted.

Hvilket grafikkort har du sat i?

ras

Til top
flbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2005 kl. 21:16
jeg bruger bare det grafik kort som følger med on board. Det er Ok ikke super godt...meen ok.

Jeg har den stående inde i stuen under TV..og med ny papst blæser, kan jeg slet ikke høre den. Men du kan jo sagtens gemme den væk...det skulle ikke havenoget at sige med f.eks 10 meter.



hygge
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu