recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Rød streg på skærmen på LG RZ42PY10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Rød streg på skærmen på LG RZ42PY10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
faceoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp Rød streg på skærmen på LG RZ42PY10
    Sendt: 07-Maj-2008 kl. 21:10

Hej med jer...

Jeg håber jeg skriver det rigtige sted herinde, det er første gang jeg skriver herinde, så bær over med mig. Samtidig har jeg meldt mig ind herinde, for at lære lidt om hifi osv, så håber ikke mine spørgsmål er for tåbelige.

Jeg har fået et problem med mit næsten 3 år gamle Plasma TV model :   LG RZ 42PY10.

I går ved 17 tiden kom der en lang rød streg ned over hele skærmen i venstre side af mit tv, mens vi så børnetime med den lille.

Stregen er ca 1,5 cm bred. Den blev der så et par timer, jeg prøvede at bruge white wash funktionen på tv'et osv, men den blev hængene. Jeg slukkede også for min parabol modtager, da jeg troede problemet var der, men selv med den slukket og med sne på skærmen, så var den røde streg der stadig ???

Lidt senere blev den så utydelig og gik væk. I dag tændte jeg så mit tv igen og nu er stregen der igen, den bliver så lidt utydelig og så bliver den tydelig igen og efter en times tid gik den væk. Jeg lukkede så mit tv og tændte igen med det samme, for at se om det sker i opstarten og stregen kom igen og har nu været der i 2,5 time

Kan det være det man kalder inteferrens støj, uden at vide ret meget om det. Hvordan kommer jeg det til livs, kan man sætte noget på sit tv, så der ikke går sådan noget støj i mit tv eller er mit TV ved at gå i stykker ???? Har heldigvis 2 års garanti endnu, på min ekstra forsikring.

Håber nogen kan give en forklaring og hjælpe os, da vi er rigtig ærgelige over at tv/film med en fed rød streg i venstre side af skærmen...

Mvh. Søren Berthelsen.



Redigeret af faceoff - 08-Maj-2008 kl. 16:53
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 21:36
Det lyder desværre som en fejl på TV'et. i hvert fald hvis den er der både når du ser på billeder fra en DVD/video indgangen og på antennen?
Til top
faceoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af videoguy videoguy skrev:

Det lyder desværre som en fejl på TV'et. i hvert fald hvis den er der både når du ser på billeder fra en DVD/video indgangen og på antennen?

 

Tusind tusind tak, for dit hurtige svar. Jeg havde også selv den bange anelse, at det var tv'et den var gal med. For hvis det var noget udefra kommende støj, så ville der vel også være rystelser i billedet og så nogle flere streger ???

Stregen er der også fast nu, så den har ikke villet fjerne siden i går overhovedet.

Jeg har været oppe og se på mit tv i soveværelset og der er ingen problemer med det overhovedet, det er dog et almmindeligt 32" JVC 100hz tv. Det er godt nok ikke et LCD eller Plasma tv, så jeg ved ikke om atmosfærisk eller interefrens støj påvirker et plasma tv mere end et alm. tv. Så det er mit Plasma tv, du mener den er gal med så

Lige pludselig er jeg glad for at have ofret den dyre ekstra forsikring på 5 år, som dækker alt, selv hvis jeg taber det.

Nå men tusind tak for din hjælp, fedt  der findes dette forum, så man både kan lære lidt, spørge til råds og samtidig møde nogle andre flinke gutter.

Jeg har ellers sparet og sparet og så lige købt mig et fedt surround anlæg, Denon 2808 reciever, Denon DVD 1908, Dali concept 10, Concept 2, Concept center, concept 12" sub som jeg skulle til at nyde på mit tv, når jeg ellers får fundet ud af at indstille det. Men nu må jeg se, se om forsikringen dækker et nyt tv eller rep af det gamle.

Hav en god dag Videoguy

Mvh. Søren

 

Til top
WNielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 14:19

Hej Søren

Hvad skete der i sagen med dit fjernsyn? Jeg har lige oplevet nøjagtig det samme med mit LG RZ42PY10.

Har heldigvis også tegnet forsikring, men kunne det laves eller måtte du købe et nyt?

Mvh. Bo

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 14:23

Jeg havde samme problem på min Panasonic, bare 2-3 tynde streger fra top til bund og fik nyt panel monteret på garantien.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
faceoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af WNielsen WNielsen skrev:

Hej Søren

Hvad skete der i sagen med dit fjernsyn? Jeg har lige oplevet nøjagtig det samme med mit LG RZ42PY10.

Har heldigvis også tegnet forsikring, men kunne det laves eller måtte du købe et nyt?

Mvh. Bo

Hejsa,

Hvis du har forsikring er der ingen grund til panik, jeg ringede til Fona, de hentede det dagen efter og 1,5 uge senere fik jeg det hjem igen uden rød streg. Jeg fik dog ikke at vide hvad det skyldtes. Held og lykke med det... God jul og godt nytår

Mvh. Søren

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 22:02

Kendt fejl på plasma TV. Det skulle dog være lige til at fixe (kan faktisk gøres selv, i visse tilfælde) så tror ikke du skal satse på et nyt Wnielsen  Men held og lykke med processen, det er altid surt at undvære sådan et stykke elektronik

 

Til top
WNielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 11:48

De må være løbet tør for reservedele for mit LG blev meldt totaltskadet og forsikringsselskabet accepterede.

Så nu har jeg i stedet fået mig et Sony KDL46W4000.

Jeg er ganske godt tilfreds

Til top
faceoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 17:42

Det er da cool nok, tillykke med det WNielsen...

Mit LG har fungeret fint siden de lavede det, dog er det røget op i soveværelset og så har jeg købt et Panasonic TH-50 PZ800E i stuen...

Held og lykke med dit nye Sony TV...

 

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu