recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EM 2008 i HD - Kom nu Yousee!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEM 2008 i HD - Kom nu Yousee!

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: EM 2008 i HD - Kom nu Yousee!
    Sendt: 08-Juni-2008 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Undskyld, men læs trådene ;)

Det er skrevet mange gange før, at det er TV2 HD (kun på parabol), ikke TV2
Sport HD... Desværre.


Hah xD! Ja okay, min fejl så da :)
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 23:04
Undskyld, men læs trådene ;)

Det er skrevet mange gange før, at det er TV2 HD (kun på parabol), ikke TV2
Sport HD... Desværre.
/Martin
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 22:54
Sig mig sagde værten i EM Studiet ikke lige at man kunne følge hele EM programmet på TV2 Sport HD i morgen !?
Vil det så i givet fald ikke også så være kampene direkte transmiteret !?
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det kaldes konkurrence.


Sludder, konkurrence er når JEG som forbruger har et valg. Det er ikke tilfældet for flertallet af yousee kunder som bor i København. Så fat det dog.



Måske du skulle gå en tur rundt i Købehavn og se hvor mange paraboler der er - samtidigt kunne du så også lige se hvor mange boliger der er, som ikke er lejligheder.

Derudover har din ejerforening altid et valg. I kan vælger fiber, egen parabol, Canal Digital, YouSee og sikkert flere.

Så fat det dog.

Jeg ved ikke lige hvad det er for en verden du lever i, men sådan forgår det ikke, der er ikke frit valg på hylderne alle steder, mange boligforeninger har i deres vedtægter formuleret det således, at der ikke må opsættes paraboler, men henviser ofte til den lokale antenneforeninge for at modtage tv og radio signaler, som styres af eks. Stofa, og når Stofa har en aftale med antenneforeningen, kan eks. Yousee ikke tilbydes, fiber er også udelukket, samt parabol.

Jeg har eks. Stofa som står for driften af tv og radio for min lokale antenneforening, mit valg består kun af Stofa, jeg har ikke andre valg, selvom jeg var villig til at betale for at se EM i HD, kan jeg ikke da det er forbudt at opsætte en parabol, så din konkurrence og frit valg på markedet er så virkelighedsfjern som det kan overhovedet kan blive.

Så i bund og grund er det dig der skal fatte det, jeg vil gerne se EM 2008 i HD, men jeg kan ikke få lov, andre har bestemt at jeg skal frarøves mulighede for at se det. 

Nej, der skal en lovændring til for at få opdateret tv markedet, noget som gør, at de der vil se noget også reelt har mulighed for at vælge det, ved en eller anden form for betaling.

Selvom jeg måtte sætte en parabol op, skulle jeg stadig betale til udbyderen som jeg bestilte parabolen hos, og antenneforeningen, ikke særlig logisk.

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af donelmartin donelmartin skrev:

Godt nyt!!!

Iflg en kilde i yousee kommer der højst sansynligt til at være EM LIVE via tv2sport!!!! Dette er ikke officelt fra yousee endnu.!

Martin

Jeg tror du har fået galt fat i deres udmelding...

De sender kampe på én TV2HD kanal, oprettet til lejligheden, og KUN via satelit (Canal Digital).

Det er IKKE TV2SportHD der nævnes. Der er INGEN livekampe eller EM-kampe overhovedet, på programmet for TV2SportHD i juni måned.

Desværre, jeg tror det er en fuser.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
donelmartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:03

JA LIGE PRÆSIS!!! EM KAMPE LIVE I HD!!

det skulle blive meldt i løbet af ugen!!

Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af donelmartin donelmartin skrev:

Godt nyt!!!

Iflg en kilde i yousee kommer der højst sansynligt til at være EM LIVE via tv2sport!!!! Dette er ikke officelt fra yousee endnu.!

Martin


Men i hd?
Til top
donelmartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:09

Godt nyt!!!

Iflg en kilde i yousee kommer der højst sansynligt til at være EM LIVE via tv2sport!!!! Dette er ikke officelt fra yousee endnu.!

Martin

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det kaldes konkurrence.


Sludder, konkurrence er når JEG som forbruger har et valg. Det er ikke tilfældet for flertallet af yousee kunder som bor i København. Så fat det dog.



Måske du skulle gå en tur rundt i Købehavn og se hvor mange paraboler der er - samtidigt kunne du så også lige se hvor mange boliger der er, som ikke er lejligheder.

Derudover har din ejerforening altid et valg. I kan vælger fiber, egen parabol, Canal Digital, YouSee og sikkert flere.

Så fat det dog.

Nu ved jeg ikke hvad områder i København du bevæger dig rundt i. Men det må vist være i de bydele hvor der er udpræget ghettodannelse, udtrykt med andre ord almennyttigt boligbyggeri. Det er jo netop den skov af paraboler i den type bebyggelse, der har fået hovedparten af ejer og andelsforeninger til, at forbyde opsætning af parabol.

Selvfølgelig har en ejer eller andelsforening mulighed for, at skifte udbyder. Men hvorfor sulle de dog skifte til noget der er væsentlige dyrere end yousee. Bare fordi, at lille jeg, gerne vil se EM2008 i HD.

Det korte og det lange er, at CD efter min bedste overbevisning, ikke kan hente eller kapre kunder fra yousee i København på EM2008 i HD.

 

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og det må vel være TV 2s skyld. De køber sportsrettigheder sammen med Canal Digital og starter en sportskanal sammen med Viasat

Der er den lille krølle, at konkurrencestyrelsen besluttede at TV2 Sport skulle være et selvstændigt selskab. Det betyder også, at de selv skal købe alle rettigheder, og der vil være mange rettigheder de heller ikke har råd til. Så selvom de havde fået budet om at købe EM i HD, var det ikke sikkert at de havde budgettet til det.

  /Lars

ENDELIG, en der har fattet det.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 11:48
Rettigheder til at sende (exclusive broadcasting).

Hvis Canal Digital kan blokere YouSee i at have Canal+ HD på deres net, må rettigheden alt andet lige ligge hos Canal Digital - eller i det mindst ikke Telenor separat uden hensyn til datterselskabet.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Læs mit ovenstående indlæg, hvor Canal Digital (ikke Telenor) har eksklusivrettigheder.

Eksklusivrettigheder til hvad ?  Tænker du ikke på visning ?

  /Lars

 

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu