recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EM 2008 i HD - Kom nu Yousee!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEM 2008 i HD - Kom nu Yousee!

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 13>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:04

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Det er fuldkommen korrupt at CD kan blokere EM2008HD for flertallet af danskere.


Nu er det jo næppe flertallet af danskerne der har en HD boks.

Det er vel heller ikke mere korrupt end alt andet der har med rettigheder at gøre. Er det korrupt at CD sidder på film fra visse selskaber og Viasat sidder på andre?

Ikke korrupt, men ifint.
Canal Digital er skyld i følgende:
YouSee kan ikke sende EM Fodbold i HD direkte.
YouSee kan ikke få C+ Sport HD.
YouSee skal betale ekstra for C+ HD.

Canal Digital har i alle tilfælde ikke gjort mig venlig stemt.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:07
Det kaldes konkurrence.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det kaldes konkurrence.

Om hvad? For langt de fleste af os er parabol ikke en mulighed. Ikke at jeg synes, at vi skal have en skov af paraboler, men vi har bare ikke muligheden.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:16
Langt de fleste? Jeg tvivler på at over halvdelen af de danske husstande ikke har mulighed for parabol.

Det er selvfølgelig ærgeligt at der ikke kommer EM i HD på YouSee, men det er også ærgeligt for folk med f.eks. EnergiMidt tv ikke kan se TV3.


Redigeret af lunddal - 29-Maj-2008 kl. 16:22
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Langt de fleste? Jeg tvivler på at over halvdelen af de danske husstande ikke har mulighed for parabol.

Langt de fleste af YouSee's kunder. Skrev jeg ikke os?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Langt de fleste? Jeg tvivler på at over halvdelen af de danske husstande ikke har mulighed for parabol.

Til gengæld er hovedparten af den halvdel du nævner typisk ikke YouSee kunder, men dem med egne antenneanlæg, og de har naturligvis ingen problemer med at opsætte egen parabol.

Det ændrer ikke ved det store antal YouSee kunder, som reelt ikke har andet valg.

Mvh Hans
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Langt de fleste? Jeg tvivler på at over halvdelen af de danske husstande ikke har mulighed for parabol.


Langt de fleste af YouSee's kunder. Skrev jeg ikke os?



YouSee har da også mange husstande som kunder, hvor parabol er et alternativ.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Langt de fleste? Jeg tvivler på at over halvdelen af de danske husstande ikke har mulighed for parabol.
Til gengæld er hovedparten af den halvdel du nævner typisk ikke YouSee kunder, men dem med egne antenneanlæg, og de har naturligvis ingen
problemer med at opsætte egen parabol.Det ændrer ikke ved det store antal YouSee kunder, som reelt ikke har andet valg.


Man kan ikke få alt i denne verden. Som YouSee kunde har du andre fordele - f.eks. et bredere udvalg end Viasat og Canal Digital hver for sig, og der er jo også store områder i DK hvor kabeltv ikke er en mulighed.

Som Canal Digital kunde er du jo også bundet til de kanaler som de vælger at have i pakken, og du kan f.eks. ikke både have EM i HD og så f.eks. TV1000, medmindre du virkelig ønsker at betale kassen.

Redigeret af lunddal - 29-Maj-2008 kl. 16:31
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er det jo næppe flertallet af danskerne der har en HD boks.


Min påstand var at "CD blokerer for at flertallet af Danskere kan modtage EM2008 i HD"....selv om de gik ud og købte en Yousee HD boks, ville de ikke kunne modtage det (vi er vel enige om at YouSee har de fleste danske kunder af de eksisterende tv leverandører).


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det vil kræve en lovændring.


Jeg går udfra du mener hvis fremtidige slutrunder fuldstændigt skal ende på betalingskanalerne.

Vil det så sige at i 2020, når HD er normen, at man er tvunget til at se slutrunden i SD fordi man ikke har parabol/råd til ekstra kanaler ??

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



Man kan ikke få alt i denne verden. Som YouSee kunde har du andre fordele - f.eks. et bredere udvalg end Viasat og Canal Digital hver for sig, og der er jo også store områder i DK hvor kabeltv ikke er en mulighed.

Som Canal Digital kunde er du jo også bundet til de kanaler som de vælger at have i pakken, og du kan f.eks. ikke både have EM i HD og så f.eks. TV1000, medmindre du virkelig ønsker at betale kassen.


Det bliver nok aldrig optimalt før vi som kunder får muligheden for valgfrit at kunne "plukke" kanaler på tværs af TV-Udbyderne, så det udelukkende bliver kvaliteten og interesse for de enkelte kanaler som afgører valget.

Det bliver ganske givet dyrere pr. kanal, men jeg kan godt forstå folks generelle holdning til TV-Udbyderne i dag, da det stort set er at skulle vælge mellem pest, kolera og malaria (Sæt selv firmanavne på elendighederne).
Mvh Hans
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Jeg går udfra du mener hvis fremtidige slutrunder fuldstændigt skal ende på betalingskanalerne.


Ja.

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Vil det så sige at i 2020, når HD er normen, at man er tvunget til at se slutrunden i SD fordi man ikke har parabol/råd til ekstra kanaler ??


Hvordan verden ser ud i 2020 ved ingen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Man kan ikke få alt i denne verden. Som YouSee kunde har du andre fordele - f.eks. et bredere udvalg end Viasat og Canal Digital hver for sig, og der er jo også store områder i DK hvor kabeltv ikke er en mulighed.

Som Canal Digital kunde er du jo også bundet til de kanaler som de vælger at have i pakken, og du kan f.eks. ikke både have EM i HD og så f.eks. TV1000, medmindre du virkelig ønsker at betale kassen.
Det bliver nok aldrig optimalt før vi som kunder får muligheden for valgfrit at kunne "plukke" kanaler på tværs af TV-Udbyderne, så det udelukkende bliver
kvaliteten og interesse for de enkelte kanaler som afgører valget.Det bliver ganske givet dyrere pr. kanal, men jeg kan godt forstå folks generelle holdning til TV-Udbyderne i dag, da det stort set er at skulle vælge mellem pest, kolera og malaria (Sæt selv firmanavne på elendighederne).


Problemet er jo at dem der står for transmissionen af en kanal også selv sælger de kanaler til slutbrugere og i en del tilfælde også selv ejer de pågældende kanaler.

YouSee og Stofa står ikke selv bag tv-kanaler som CD og Viasat gør.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu