|
Lyd fra PS3 til stereo forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
Jimmi
Super bruger Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Emne: Lyd fra PS3 til stereo forstærker Sendt: 20-Maj-2008 kl. 10:25 |
Kan jeg tilslutte en PS3 med HDMI til mit TV for billedets skyld, men lyd til linie input på min stereo forstærker så lyden IKKE køres ud af mit TVs højttalere?
|
|
ALCFOTO
Super bruger Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 10:33 |
Ja, du kan slå lyd over hdmi fra på ps3 .
|
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 10:40 |
Ja. Hvis du aldrig vil have lyd på TV'et, så kan du sætte PS3 digital out til andet end HDMI. Så kommer der ingen lyd dér, kun billeder. Så kan du trække normalt stereo signal til receiveren. Bemærk dog at du kan få lipsync problemer, eller rettere du vil få det i nogen grad. Dette fordi det digitale HDMI signal er længere tid undervejs, før du ser det på skærmen, sammenlignet med lyden igennem forstærkeren. Dette betyder at lyden kommer før billederne, og det ses bl.a. ved at læberne ikke virker synkrone med talen, når personer taler på film. For at undgå lipsync fejl skal din forstærker være i stand til at forsinke lyden, så den passer med billedet. Men det er vist de færreste almindelige stereo forstærkere som kan det. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Jimmi
Super bruger Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:08 |
Tak for svarene. Jeg har en NAD C320BEE forstærker, men som du skriver Lars, så tvivler jeg også på den er stand til at forsinke lyden. Alternativt, kan jeg nøjes med at køre lyden via forstærkeren når jeg bare skal høre musik og måske spille spil. Hvilket stik skal der være i den modsatte ende af phono-kablet? Jeg går ikke ud fra der er to normale linieudgange på PS3. |
|
Insaniac
Super bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:48 |
Jeg overfører lyd fra min PS3 til min receiver via optisk kabel. Ofte bruger jeg den til at smide fx koncert DVD på for at høre musikken og derfor gider jeg ikke tænde TVet for at høre den.
Men jeg har så erfaret at den ikke gider smide lyd ud før jeg lige hurtigt tænder TVet og så outputter den. Så kan jeg slukke TVet igen og så spiller den fint videre. |
|
Jimmi
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:03 |
Ok, men jeg har dog ikke optisk på min stereo forstærker. |
|
tyros1
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1182 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 14:52 |
Der følger alm. composit omformer kabel med ps3 hvoraf du kan tage lyd ud af de 2 stik/phon mener jeg eller købe det her(som den til PS2 menere jeg) http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=139_14 3&products_id=52437 Men du skal ikke bruge Component til tv hvis du har hdmi udgang. |
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211 |
|
Klondike
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 16:05 |
Jeg kører billed signalet til mit fjernsyn via DVI, da mit fjernsyn ikke har HDMI. Lyden ryger ind i min gamle stereo forstærker via det medfølgende composite / stereo kabel. Stikket med billed signalet hænger bare ved siden af. Det fungerer fint. Man skal bare ind i options på PS3 og fortælle den at lyden ud gennem Analog kablet. Jeg har ikke oplevet nogen form for forsinkelse. Skal dog siges at jeg kun bruger min PS3 til spil, og mp3 afspiller. så skal ikke føre mig klog på hvordan det er med film. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |