recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til CanalDigital HD kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til CanalDigital HD kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boeke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til CanalDigital HD kanaler
    Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:13
Hej alle

Jeg har jeg store problemer med at finde HD kanalerne hos Canal Digital (inkluderet i familiepakken) på mit setup.

Tunerkort: FloppyDTV S2 (DVB-S+DVB-S2)
Software: DVBViewer Pro v3.9.4.0
HD Codec: CoreAVC High Definition H.264 video codec

Jeg har ingen problemer med at se de normale programmer i CanalDigital-pakken og heller ikke Kanal5 HD, men de andre HD kanaler (Discovery HD, VOOM HD, National Geographic HD, SILVER HD, History Channel HD) kan jeg ikke finde ved en kanalsøgning.

Har forsøgt alle kombinationer med "DiseqC" indstillinger (Pos A/ Opt A, Pos B Opt A, Pos A/ Opt B osv.osv.), men lige lidt hjælper det.

Jeg er faldet over flere personer, der har samme problem. En af disse har fået et svar, fra en der lyder som om han kender til problemet. Mit problem er så bare, at jeg ikke forstår en dyt af hans svar :(

Tråden kan ses på DVBViewer forum (en ret kort tråd)http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=26785

De taler om at det kan fikses med et "BlindScan" i add'on programmet TransEdit. Det har jeg prøvet og her er jeg så stået ret meget af...

Håber der er nogen der er lidt klogere på det her område end mig og kan give en hjælpende hånd. Een vil jo så frygtelig gerne se EM i bold i HD :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 12:15

DiseqC skal kun anvendes til at skifte mellem flere paraboler.
Altså anvendes til at at udpege den parabol, som peger på 1 west...

Hvad sker der, hvis der scannes explicit på den transponder, hvor HD-kanalerne ligger...
f.eks. discovery HD 11434 V 25000 2/3



Alle HD-kanalerne i family abonnementet kan ses med technotrend s3200...

Det er muligt i transedit at sætte flere parametre, som FloppyDTV øjensynlig kræver..


Det må være Pilot Symbols and Roll-Off, der skal sættes...
TransEdit kan generere en transponderliste... 

 



Redigeret af avh - 12-Juni-2008 kl. 15:24
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Boeke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 00:29

Hej avh - Rock'n'roll htpc guru!

Det virkede og jeg sidder i øjeblikket og kigger på mine nye HD-kanaler med et stort smil på læberne!

Dog tog det lidt tid at finde frem til den rigtige kombination før det virkede. Jeg kørte en søgning på 11434, V, 25000, 2/3 og intet sket, men jeg fandt frem til at følgende opsætning frembragte kanalerne:

- Frequency: 11434
- Polarisation: V
- Symbolrate: 25000
- Modulation: 8PSK
- FEC: 3/4
- Pilot Symbols: 0.25 Roll-Off

Jeg scannede så explicit på HD-kanalerne på følgende for at få alle HD-kanalerne frem:
- Thor 2, 3 & Intelsat 10-02 (1.0 grader W): 11434, V, 25000 samt 11421, H, 25000
- Thor 2,3 (0.8 grader W): 11341, V, 25000

Nu er der så kun et problem tilbage og det er, at Discovery og Voom ikke har nogen lyd. Jeg kan se at de til forskel fra de andre HD-kanaler kører med AC3 og har på fornemmelsen at det er derfor?

Jeg har ikke noget AC3 codec/decoder og det skal der vel til? Jeg kan se at der er nogle stykker herinde der anbefaler ffdshow til at klare sagen. Er dette også din anbefaling?

Igen vil jeg takke dig for din hjælp - både for denne gang og for din hjælp med opbygningen af min HTPC, hvor du trådte til med nogle gode råd inde på minhtpc.dk

Senere
\Boeke

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 10:47

Ja det være det du mangler med hensyn til lyd...

AC3filter synes jeg er meget enkelt at installere og skal jo bare sættes op i DVBviewer/directx...

Det er det, jeg selv anvender pt.

ffdshow er en mere omfattende sag med flere muligheder, det er codecs til både billede og lyd...

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Boeke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 00:57

Cool! Smed AC3Filter på maskinen og alt er nu i skønneste orden.

Tak for hjælpen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu