recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor uden pære
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor uden pære

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor uden pære
    Sendt: 19-Juni-2008 kl. 20:38
Hva' si'r experterne her til denne ?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 23:06
jeg synes det lyder max spændende, men jeg vil nok vente nogle år til teknologien er et par generationer fremme, men helt sikkert noget der lyder som fremtiden, især i en tid, hvor vi bliver NØD til at bekymre os om vores strømforbrug.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 00:09

Hvis det er bare halvt så godt som de lover, så lyder det rigtigt spændende og jeg glæder mig meget til at se sådan en model i funktion.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hva' si'r experterne her til denne ?

Det er ikke helt så nyt som der bliver lagt op til her, Samsung har haft en LED projektor på markedet i noget tid - bare med en så lav lysstyrke at det ikke er meget andet end en gimmick. Når lysstyrken på LED når op på et tilstrækkeligt niveau, er der slet ingen tvivl om at denne teknologi vil skubbe UHP lamperne af banen meget hurtigt. Men der går nok et par år før lysstyrken er høj nok.

De 500.000:1 opnås ved at skifte lysstyrken på LED'erne, og kan sammenligned med brugen af iris i dagens projektorer. Dermed kan man spare iris'en væk, og pulserende LED'er vil formentligt fungere væsentligt bedre end en fysisk iris, men der er dog ikke tale om en "ægte" kontrast på 500.000:1 (som alligevel ville være uhyre vanskeligt at udnytte i praksis).

EDIT: Jeg sidder lige og læser videre om dette princip, og det lader til at nyheden netop er at lysstyrken nu er ved at være brugbar, selv om det ikke specifikt er nævnt i artiklen.

Som jeg har fremhævet ved alle nye teknologier på vej, så gælder det også for denne at den største begrænsning i billedkvaliteten slet ikke er teknologierne, men udførelsen i praksis. Hvis producenten eksempelvis ikke har styr på at begrænse det meget store farverum til HD når der gengives HD, så vil farverne være ringe, og netop Optoma har bevist at det godt kan lade sig gøre at designe en DLP projektor sådan at den har håbløst skæve farver. Derfor skal vi ikke forvente at få high-end ydelse for 10.000,- i nogen nær fremtid, det meste af dét der koster penge i f.eks. en 55.000,-s Sim2 har ikke noget at gøre med lampe-teknologien. Det vil stadig være sådan at en god UHP projektor vil være bedre end en dårlig LED-projektor.



Redigeret af AV Precision - 20-Juni-2008 kl. 11:41
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu