recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blækpatroner til Canon IP4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlækpatroner til Canon IP4000

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:


Vi må håbe der snart kommer en chip-resetter, der kan nulstille chip'en i blæk-beholderen.

Ham der kommer først med den reset'er, han kan lave lidt gode lommepenge

edit: (men det skulle forøvrigt ikke undre mig om Canon har været så snedige, at den brænder et eller andet over inde i chippen når den er tom)

mvh
Ebbe

ps. med hensyn til originale patroner, der tror jeg det bedste sted at kigge er edbpriser.dk. Der er ikke rigtigt noget at hente ved at handle udenlands

 



Redigeret af Ebbe - 30-April-2006 kl. 11:21
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvor køber man så ORG. BLÆK til sin 5200 henne, så spiller det første gang - hvorfor spare hvis det ikke er tip top og også når, ihvert fald mig, printer ud til foto's.

Det er helt klart, at hvis man af økonomiske årsager sagtens kan/vil betale for den original blæk, så er dette alt andet lige det bedste. Det er jo kun de originale patroner, der er 100 % skabt til printeren.

Du kan købe originalt blæk til din Canon-printer i alle velkende EDB-butikker:

  • Merlin
  • Fona
  • El-giganten
  • M.fl.

Og så kan de købes utallige steder på nettet. Brug EDB-priser!



Redigeret af tychsen - 30-April-2006 kl. 11:06
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Ebbe Ebbe skrev:

Man skal stadig holde øje med sin blækstand manuelt, Canon er jo ikke født i går, så det med genfyldning har de forudset. Printeren vil insistere på at få skiftet patron, og gør man ikke dette, så bliver man bedt om at acceptere, at der ikke længere holdes øje med blækstand.

Tak, det vidste jeg ikke. Jeg har rettet mit indlæg.

Vi må håbe der snart kommer en chip-resetter, der kan nulstille chip'en i blæk-beholderen.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 10:54
hvor køber man så ORG. BLÆK til sin 5200 henne, så spiller det første gang - hvorfor spare hvis det ikke er tip top og også når, ihvert fald mig, printer ud til foto's.
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Ja, så skal man dog holde øje med:

"Efter du har sat Chippen over på kopipatronen vil din blækmåler ikke vise den korrekte blækstand så du skal selv holde øje med hvornår den er tom."

Det undgår man med denne løsning: http://tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=89

Man skal stadig holde øje med sin blækstand manuelt, Canon er jo ikke født i går, så det med genfyldning har de forudset. Printeren vil insistere på at få skiftet patron, og gør man ikke dette, så bliver man bedt om at acceptere, at der ikke længere holdes øje med blækstand.

Hvadenten man bruger dem fra QXL, eller dem fra Tpi, skrives det ind i printerens hukommelse, så Canon, ved evt. reklamation, kan se der har været "pillet".

Jeg har dog haft min 4000 til garanti-rep, et styreprint til paper-feed stod af, men jeg havde selvfølgelig lagt mine 5 originale patroner til side , Status lige nu er, at der her i huset er brugt ca. 100 patroner fra Print-rite, og lige om lidt 50 patroner fra QXL, (som har de bedste farver), uden problemer, så jeg kan ikke klage.

mvh
Ebbe

 

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 10:05

Ja, så skal man dog holde øje med:

"Efter du har sat Chippen over på kopipatronen vil din blækmåler ikke vise den korrekte blækstand så du skal selv holde øje med hvornår den er tom."

Det er også denne løsning: http://tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=89

Men ingen af tingene er jo perfekte løsninger. QXL-løsningen er nemmest, mens man med tpi-løsningen skal være lidt fix på fingrene, og "konvertere" sine patroner til refill-patroner (med iProp-systemet).

Fordelene ved tpi-løsningen er, at efter man har installeret iProp-systemet, så skal man aldrig rode med det igen. Så er det bare at fylde op, indtil der ikke er mere blæk i de store 125ml-dunke man tapper fra.
Nåe ja, nu er jeg jo fortaler for KMP/tpi, så jeg kan jo ikke undgå at understrege, at man beholder sin garanti med KMP-blæk - samt at det er profil-sikkert.



Redigeret af tychsen - 30-April-2006 kl. 11:02
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:23

Hvis kvaliteten er lige så god som den de leverer til IP4000, så:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25123235

mvh
Ebbe

 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:03

Hej!

Nogen som kan fortælle mig STEDET at købe blækpatroner til CANON IP 5200?

Leo.

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 14:25

Det er kun til 4000/5000 han har, og man kan frit mixe antallet af hver farve. han sælger sæt a' 5 stk, 50 stk og 100 stk. Jeg har af en eller anden underlig årsag højest forbrug af den gule, samt den store sorte.

Han er forøvrigt også begyndt at sælge patroner til ip4200/5200, dog uden chip, som så skal flyttes.

Nå jo, der er vist osse nogle til Epson mm., men det er jeg ikke gået så højt op i

mvh
Ebbe

 

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 14:20

Kan de 50 stk mixes mellem sort / farve og evt. til 2 modeller, eller skal det være af hver slags patron?

Keld

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 14:15

Jeg er begyndt at købe på QXL, 50stk ad gangen til 8,80kr pr. patron, og er forbløffet over så godt farverne passer.

Jeg havde også en enkelt gang problemer med at mit printhoved begyndte at stribe i den ene sorte efter en udskiftning, og opdagede, at filtet i patronen tilsyneladende havde svært ved at suge blækket. Jeg fandt ud af, at lidt "massage" hjalp, dvs. jeg holdt patronen op, så filtet vendte nedad, og blæktanken op, og så "malkede" jeg nogle gange til filtet var helt fyld, monterede patronen igen, og så kørte det.

mvh

Ebbe

 

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 13:43

Jeg har både en Pixma 110 og 4000, som jeg altid har brugt kopipatroner fra Printmore til.

Jeg har to gange haft problemer med at få nye sorte patroner til at virke.

Begge gange har jeg dog fået løst problemet ved hjælp at et stykke køkkenrulle, presset op i hullet på patronen.

Keld

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu