recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blækpatroner til Canon IP4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlækpatroner til Canon IP4000

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af goldtrinitron goldtrinitron skrev:

 
hvad mener du mend drøje. jeg printede covers ud engang og det stod bare super klart på sådan noget gloss papir

Ja det var måske lidt klodset udtrykt Det jeg mente er om de holdt i ligeså lang tid som de originale patroner ? Og om at når du fx printede et farve foto ud om farverne så var de samme som Canon's egne patroner lavede ?

Hos mig fik jeg farver der var anderledes, først troede jeg at en dyse var tilstoppet eller noget, men det viste sig ikke at være tilfældet, det var bare farverne der ændrede sig så det var noget anderledes, og der måtte kraftige justeringer til i Adobe fotoshop for at korigere mod det.

men måske de patroner du bruger er bedre ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
goldtrinitron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 23:14
altså hvis men går rigtigt rigtigt efter jo så er der forskel men til det behov jeg har som normal person så vil det være helt ondsvagt at give 60-70kr for en orginal patron.
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 16:29

En lille service-meddelelse:

Jeg er gentagende gange blevet kontaktet via PM af personer, der ønsker hjælp til deres ødelagte/beskadigede print-hoveder. Og svaret er nej, jeg kan ikke skaffe nye printhoveder i løs vægt. MEN jeg kan anbefale denne rensevæske: http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=80000,0001

Ydermere kan jeg anbefale brugen af originale patroner eller KMP-patroner. Begge løsninger bevarer garantien og er fuldt lovlig.

Jeg kan oplyse til alle dem, der måtte være i tvivl, at de patroner der ødelægger folks printere - og hvor jeg selv har været inde og rådgive/vejlede samt løse problemet - bl.a. er:

  • Noname fra trykspar.dk
  • Noname fra dk-ink.dk
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 09:47

Tychsen.

Mener du dermed, at KMP-patroner er godkendt af alle fabrikanter, eller at KMP giver garanti.

Hvis det er det sidste, der er tilfældet, er det vel ikke anderledes end for alle andre leverandører, der sælger kompatible patroner. Der må da være tale om produktansvar, hvis et produkt, som fabrikanten sælger som kompatibelt, er skyld i en skade på maskinen.

Keld

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Mener du dermed, at KMP-patroner er godkendt af alle fabrikanter, eller at KMP giver garanti.

Ja, KMP giver garanti. Se evt.: http://www.tpi-danmark.dk/ok%20KMP-garanti.htm 

Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Hvis det er det sidste, der er tilfældet, er det vel ikke anderledes end for alle andre leverandører, der sælger kompatible patroner. Der må da være tale om produktansvar, hvis et produkt, som fabrikanten sælger som kompatibelt, er skyld i en skade på maskinen.

Ja, sådan ville den perfekte verden jo se ud. Og havde det bare været tilfældet, så havde jeg - og en masse andre mennesker - ikke baret fået vores penge retur, men også fået erstattet vores ødelagte enheder.  Men noname-produkter er svære at få producent-garanti på, navnligt fordi producenten er ukendt og placeret i østen.

I mit personlige tilfælde fik jeg efter ugers tovtrækkeri med forhandleren allernådigst mine 125 kr. igen.  Men en ødelagt printer gør de sørme ikke noget ved. Og jeg fik endda at vide, at det umuligt kunne være patronernes skyld. Så det med at få pengene tilbage var bare et forsøg på at lukke skuffen på mig.

Men jeg vil meget gerne høre om tilfælde, hvor en blæk-producent har givet fuld garanti - ud over KMP. Det fordrer vel også et eller andet sted, at producenten er lovlig og har god samvittighed - men desværre er mange kopipatroner ulovlige. De krænker printerproducenternes rettigheder. Og nåe ja, så er deres blæk noget være møj...

Jeg vil meget gerne understrege, at der findes et par enkelte navngivne blækproducenter på markedet, som er på højde med KMP - både hvad angår farveægthed og kvalitet. Der er dog ingen, mig bekendt, der giver den samme garanti.

Til top
Foeman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

JDet er også denne løsning: http://tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=89

Men ingen af tingene er jo perfekte løsninger. QXL-løsningen er nemmest, mens man med tpi-løsningen skal være lidt fix på fingrene, og "konvertere" sine patroner til refill-patroner (med iProp-systemet).



Jeg har forgæves søgt efter kopipatroner til min ip4200, som man bare kan proppe i uden at skulle tænke på at flytte chips eller refilles. Det tætteste jeg er kommet på er :

http://www.trykspar.dk/index.html?lang=da&target=d129.ht ml

men de er først til salg til september.

ER der vikeligt ikke kopipatroner til ip4200?

Undskylder mange gange hvis der er et andet forum som besvarer dette, jeg har bare ikke fundet den rigtige tråd ...

Mvh

Niels rookie
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 13:50
Nej, mig bekendt får TPI også først kopi-patroner til efteråret.

Læg mærke til, at det var patroner fra netop TrykSpar der ødelagde min printer. Jeg ville være meget påpasselig med valg af kopi-blæk.
Til top
Foeman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Nej, mig bekendt får TPI også først kopi-patroner til efteråret.

Læg mærke til, at det var patroner fra netop TrykSpar der ødelagde min printer. Jeg ville være meget påpasselig med valg af kopi-blæk.


Mange tak for super hurtigt svar.

Jeg vil se mig om til september og vælge TPI (ikke TrykSpar...)

Mvh

Niels








 
Til top
lazzie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 01:46

http://www.mcs-data.dk/showmodel.php?model=PIXMA%20IP4200

Mcs-data har næsten alle patronner

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu