recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blækpatroner til Canon IP4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlækpatroner til Canon IP4000

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 12:29
Det er svært... jeg fik min fra en anden printer.

Jeg tror ikke man kan købe dem i løs vægt... og hvis du kan få fingre i en, så er den nok lige så dyr som en ny printer.

PM mig med fyldig fejlbeskrivelse, så kan det være vi kan løse problemet.
Til top
kermie54 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 14:17

ok det der er galt er at der er striber især hvis jeg vil printe foto ud

jeg har prøvet at rense printhovedet men uden nogen virkning det virker som om der ikke kommer nok blæk ud af dyserne

 

jeg har osse skrevet en dyse test ud og det er kun de to sorte patroner den er galt med  der er hvide felter i den øverste test farverne er ok

men findes der noget man kan rense selve printhovedet med noget der kan opløse blækrester med

thecoolfrog
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 14:35

Hej .

Har du prøvet at justere printerhovedet således at det ikke er for tæt på Papiret ?

Jeg har en Pixma 5000 og den har en funktion så man kan justere dette således at man undgår afskrabning på papiret, jeg går ud fra at Pixma 4000 har samme funktion ? De afskrabninger vil nettop vise sig som striber på det printede , men det er kun en tanke



Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
kermie54 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 14:51
takker det vil jeg da prøve så får vi se om det hjælper
thecoolfrog
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 15:56
Det er denne her du skal have fat i: http://www.tpi-danmark.dk/produkter.php?id=80000,0001
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 23:26
Har lige oplevet noget der minder om stoppede dyser 

Efter at have brugt de originale patroner prøvede jeg nogle kopi patroner fra producent X. Jeg har været meget tilfredse med disse og har lavet mange gode prints.

Men jeg skulle selvfølgelig også lige prøve kopi patroner fra producent Y, da de havde fået pæne ord med herfra. De printede fint lige indtil en dag... Der begyndte at mangle farver på printene og en dysetest afslørede problemer med magenta og yellow. Selv grundige dyse rensninger hjalp kun kortvarigt. Jeg checkede patronerne og konstaterede at kammeret med blæk var tomt, men der havde ikke været nogen indikator om lav blækstand. Så jeg skiftede dem med patroner fra producent X, lavede en grundig rensning og derefter har de virket fint.

I dag har jeg så oplevet det samme med cyan patronen, som også er blevet skiftet til en X patron. Efter en rensning virker alt fint igen.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har været udsat for stoppede dyser eller for lav blækstand. Men en rensning med Y patronerne hjalp i en periode, så helt tomme har de jo ikke været. Så nu er jeg lidt usikker på om jeg bare skal holde mig til X patronerne, som jeg endnu ikke har oplevet problemer med. Jeg kører lige et stykke tid og ser hvad der sker.

/John
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 09:38

Hvis du laver dysetest og rens med halvtomme patroner, risikerer du, at patronerne løber tør under rensningen/testen. Således kommer der luft i dyserne, og disse ødelægges.

Jeg tror du har været meget uheldig.

Desuden må man helst ikke køre mere end 2 -3 dyserensninger pr. gang. Det kan også ødelægge dyserne.

Kan vi få nogle navne på X og Y. Hvis du ikke selv har lavet en fejl, så kan det jo være, at enten X eller Y giver garanti...

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvis du laver dysetest og rens med halvtomme patroner, risikerer du, at patronerne løber tør under rensningen/testen. Således kommer der luft i dyserne, og disse ødelægges.

Ja, det lyder rimeligt, men problemet med mine print opstod jo bare før jeg lavede rensning og det hjalp jo faktisk med de første to farver. Dog hjalp det ikke i anden runde før jeg skiftede patron. Det bekymrende er dog at jeg ikke fik nogen advarsel om at patronerne var ved at være tomme. Jeg kan bare ikke helt huske om det plejer at ske når blæk kammeret er tomt eller om det først sker når siden med "svampen" er ved at løbe tør?

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Jeg tror du har været meget uheldig.

Desuden må man helst ikke køre mere end 2 -3 dyserensninger pr. gang. Det kan også ødelægge dyserne.

Jeg tror jeg kom op på 4 med den nye patron, men så er det også OK nu.

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Kan vi få nogle navne på X og Y. Hvis du ikke selv har lavet en fejl, så kan det jo være, at enten X eller Y giver garanti...



Ja, jeg valgte bare at udelade det for at få lidt objektiv respons i stedet for følelsesladede indlæg omkring bestemte mærker.
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 23:07

Forstår dig godt. Jeg ville nok havde gjort det samme... altså det med X og Y.

Nå, men som du beskriver det, så kører alt fint igen?? Eller?

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 13:43

Jeg har både en Pixma 110 og 4000, som jeg altid har brugt kopipatroner fra Printmore til.

Jeg har to gange haft problemer med at få nye sorte patroner til at virke.

Begge gange har jeg dog fået løst problemet ved hjælp at et stykke køkkenrulle, presset op i hullet på patronen.

Keld

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 14:15

Jeg er begyndt at købe på QXL, 50stk ad gangen til 8,80kr pr. patron, og er forbløffet over så godt farverne passer.

Jeg havde også en enkelt gang problemer med at mit printhoved begyndte at stribe i den ene sorte efter en udskiftning, og opdagede, at filtet i patronen tilsyneladende havde svært ved at suge blækket. Jeg fandt ud af, at lidt "massage" hjalp, dvs. jeg holdt patronen op, så filtet vendte nedad, og blæktanken op, og så "malkede" jeg nogle gange til filtet var helt fyld, monterede patronen igen, og så kørte det.

mvh

Ebbe

 

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 14:20

Kan de 50 stk mixes mellem sort / farve og evt. til 2 modeller, eller skal det være af hver slags patron?

Keld

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu