recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 12:47
Hej Torben
 
Hvis du har renset området for fedtfinger, og læst i manualen om evt. børnesikring
uden at finde noget, så må du nok lade eksperter se på din Beosound 4.
 
Mvh Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 11:25
Hvad skal man vælge ?. Jeg har valgt lidt af hvert.
 
I forbindelse med indkøb af stik- propper til mit projekt, hvor jeg vil have jord forbindelse i mine stikkontakter,
ved mit Hi-Fi- A/V anlæg, støtte jeg på dette eksempel, som direkte vildfører køberen, da det ikke er rigtigt.  
 
Disco Support, www.discosupport.dk. skriver på deres hjemme side:
 
" Bemærk at Schuko stik kun må bruges under specielle forhold i Danmark."
___________________________
 
Her følger breve fra folketinget.
 
2004-05, 2. samling - Svar på § 20-spørgsmål: Om det tyske Schuko-stik
 
Folketingets Lovsekretariat Vedlagt fremsender jeg i 80 eksemplarer min foreløbige besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005. 
 
Med venlig hilsen Flemming Hansen
 
ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 21. april 2005 ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf. 33 92 33 50 Fax 33 12 37 78 CVR-nr.10 09 24 85 oem@oem.dk www.oem.dk
 
Besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005. Spørgsmål :
 
”Vil ministeren i forlængelse af sit svar på spørgsmål nr. S 537 redegøre for, hvad der oprindeligt var argumenterne for at tillade det tyske Schuko- stik, herunder om lovliggørelsen af dette stik skete på baggrund af forslag fra erhvervslivet, og hvilke dele af erhvervslivet der stod bag dette foreslag ?”
 
Svar: Jeg har bedt Sikkerhedsstyrelsen om at undersøge de oprindelige argumenter for at tillade Schuko-stikpropper (Schuko-stikpropper er identiske med det i spørgsmålet benævnte Schuko -stik). Schuko-stikpropperne har været lovlige siden midten af 1940’erne op til sidst i 1970’erne, hvor der blev indført et forbud imod stikproppen, dog med adgang til dispensation.
 
I midten af 1980’erne blev Schuko-stikproppen igen lovliggjort. Argumenterne for en lovliggørelse af stikproppen kræver dog en nærmere undersøgelser i Rigsarkivets materialer.
 
Jeg vil derfor vende tilbage med et uddybende svar herom. ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 21. april 2005 Ø KONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf.   33 92 33 50 Fax  33 12 37 78 oem@oem.dk www.oem.dk
_________________ 
 
16. juni 2005
 
Vedlagt fremsender jeg i 80 eksemplarer af min endelig besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005.
 
Endelig besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005.
 
Med venlig hilsen Bendt Bendtsen.
 
Svar:
 
Jeg har, som nævnt i mit foreløbige svar på spørgsmålet, bedt Sikkerhedsstyrelsen om at undersøge de oprindelige argumenter for Schuko-stikpropper i Rigsarkivet. Der findes referencer til Schuko-standarden i Stærkstrømsreglementet fra den 1. oktober 1946.
 
Sikkerhedsstyrelsen har søgt i Rigsarkivet og kan ikke fremskaffe dokumentation for argumenterne bag accepten af Schuko-stikproppen i disse referencer. Dette skyldes, at den procedure udarbejdelsen af Stærkstrømsreglementet fulgte i 1945 -1946 ikke medførte registrering af disse argumenter. Accepten af  Schuko-stikproppen skyldes formentlig, at der tidligere sjældent var jordforbindelse i danske stikkontakter, og typen af beskyttelsesjord i stikproppen var derfor mindre væsentlig.
 
Der blev sidst i 1970’erne indført et for bud mod Schuko-stikproppen i Stærkstrømsreglementet, men indførelsen af forbuddet blev aldrig endelig gennemført. Der blev dels givet dispensationer fra bestemmelsen, og inden overgangsfasen var forbi, blev forbuddet trukket tilbage. Schuko- stikpropper har derfor i praksis været lovlige i Danmark i en lang årrække. I forbindelse med ændringen af Stærkstrømsreglementet af den 1. april 1985 blev Schuko-stikproppen igen formelt accepteret i Danmark. Denne ændring blev besluttet på et møde den 10. april 1984 med deltagere fra ministeriet.
 
DEMKO, Elektricitetsrådet og FEHA (Foreningen af fabrikanter og    importører af elektriske husholdningsapparater), og ændringer blev godkendt ved ministeriets brev af den 9. juli 1984.
 
ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 16. juni 2005 ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf. 33 92 33 50 Fax  33 12 37 78 oem@oem.dk www.oem.dk
 
2/2 FEHAs Argumenter for fortsat accept af Schuko - stikpropper var henholdsvis risikoen for ulykker, hvis brugerne selv udskiftede deres Schuko-stikpropper, og da kun en begrænset del af boligmassen havde en dansk jordforbindelse, ville forbrugernes sikkerhed ikke blive forbedret ved indførslen af et  krav om danske stikpropper.
 
__________________________________________________________
 
Ophævelse af monopol.
 
Der har hidtil været monopol på udformningen af stikkontakter til installation i danske hjem,
men Den danske Sikkerhedsstyrelse har besluttet, at der pr. 1. juli 2008 kan installeres
stikkontakter produceret efter fransk-belgisk standard i danske ejendomme.
Hidtil har firmaet Lauritz Knudsen domineret det danske marked med en andel på over 60 %.
 
Henvisninger til stærkstrømsbekendtgørelsen, afsnit 107-2-D1.
 
Alt om EL gode oplysninger:   http://newz.dk/forum/item/66917/
 
 
Husk arbejde med 230 volt er forbundet med livsfare.
 
___________________________________________________________
 
Det er et svært valg, og her skal tænkes fremad.
 
Schuko stikprop til kabel 230V/16A med jord.
 
 
Schuko Tysk standart stikprop med jord
 
Schogo stikkontakt montering.
______________________________________
 
230V/13A stikprop med Dansk jordstik ben, til kabelmontering.
 
______________________________________
 
Kombi Schuko stikprop / Apparatstik med jord. (Findes på de fleste EL apparater der købes idag.)
 
 
Stikdåsen med jord er den Franske/ Belgiske type stikdåse med jord,
der bliver tilladt i Danmark fra 1. Juli 2008.
______________________________________
 
Her kan du se hvordan jeg har opbygget mit EL system til mine HI-FI apparater.  Tryk her.
 
Mvh Peter Pan.


Redigeret af Peter Pan - 29-Juni-2014 kl. 10:30
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bülent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:59

hej Peter..

er kommet i dette forum efter en bekendt fortalte mig du vidste alt om BANG OG OLUFSEN. HAVDE BARE ET SPØRGSMÅL VEDR. SURROUND MODUL OM MAN KAN BENYTTE EGEN FORSTÆRKER OG TV TIL B O HØJTALERE ? JEG HAR NEMLIG ET 50 " PLASMA(IKKE B O) OGSÅ HAR JEG TO STK BEOLAB 4000 ET STK BEOLAB 7-4 OG EN B O SUB. oGSÅ HAR JEG HARMAN KARDON FORSTÆRKER OG CD. HÅBER DU FORSTOD ?

MED VENLIG HILSEN

BÜLENT

 

mvh Bülent
Til top
Bülent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:00

HEJ PETER

 

TUSIND TAK FOR DIT HURTIGE SVAR, JEG HAR LÆST LIDT I DE HER FORUM OG HAR LÆST MAN KAN KØBE EN EKSTERN SURROUND MODUL  DeToma X501 MEN KAN IKKE LIGE FINDE UD AF HVOR MAN KAN KØBE SÅDAN EN FRA VED DU TILFÆLDIGVIS DET.  ENDNU EN GANG TAK FORDU DU GAD TAGE DIG TID TIL AT HJÆLPE.

MVH BÜLENT

mvh Bülent
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 09:12

 

 

Download Files (.pdf):

       BeoSound 9000 Demo

          



Redigeret af Peter Pan - 26-August-2007 kl. 16:40
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nightwalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2004
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 13:48

Den ny Beo5 ser meget spændende ud - og da lidt af en ny udvikling fra Beo4.

Ved du om den bliver programerbar, og dermed i stand til at betjene andre produkter end B&O?

På Beoworld gå der rygter om at den er "lærende", hvilket dog er en helt ny stil fra B&O - der ellers ikke har været glade for at lukke ikke-B&O produkter ind i deres setup.

Nightwalker

Til top
TORTOR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 13:48

Hej Peter,

Den må en tur til rep. Takker :-)

/Torben

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 14:05

Slut med dansk monopol på stikkontakter

Ingeniøren skriver: http://ing.dk/artikel/70837
 
 
 
 
De nye Franske stikdåser giver mange muligheder.
 
Se her 
 
Pris eksempler.
 
Se her
 
Her kan du se hvad der også findes i Europa.
 


Redigeret af Peter Pan - 28-Juli-2007 kl. 12:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:47

Hej Bülent

 
Her en tegning hvor du i princippet kan se hvordan det kan gøres. Bemærk at, for at få surround skal dekoderen være indbygget i forstærkeren.
 
Og for at kunne styre volumen på dine BeoLab højttaler skal forstærkeren have pre-out liniesignal udgange. Du bruger den fjernbetjening der følger med forstærkeren.
 
Der er dog det problem, at BeoLab 2 KUN kan fungere med et signal fra en PowerLink udgang og en sådan findes kun på B&O's produkter, så den kan du ikke bruge.
 
 
 
 
Mvh Peter Pan
 


Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 15:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:25
 
Velbekomme Bülent

DeToma X501 kan desvære ikke købes mere.

 


Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 15:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 20:08
BeoLink Wireless 1
 
BeoLink Wireless 1 er en trådløs løsning, der ikke går på kompromis med lyd kvaliteten. Systemet giver dig musik i CD-kvalitet i hele hjemmet, uden at der skal trækkes kabler mellem rummene. BeoLink Wireless 1 opfylder tre kritiske kriterier: Den er meget robust, og uden ekko, og kan fordele lyden til op til 21 rum i hjemmet samtidig. Sender delen forbindes med MasterLink ved anlægget, og en modtager del i hvert rum, tilsluttes med PowerLink og IR øje. BeoLink Wireless 1 betjenes med Beo4.

Min mening:

Når nu Bang & Olufsen har udviklet BeoLink Wireless 1, syntes jeg det er lidt uforståeligt at det ikke kan lade sig gøre at sende lydsignaler til baghøjttalerne i et Dolby digital 5.1 surround system, via Wireless 1.

 
Når man spørger, er svaret kort og godt, at systemet kun er udviklet til at fordele lyden til andre rum. To 230V stikkontakter findes som regel i hver ende af stuen, men i store rum ville det være rart at kunne undgå de længste kabel træk.
 
Så B&O!! kom igang, eller det er i måske allerede ?.
    


Redigeret af Peter Pan - 08-Maj-2015 kl. 09:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 14:18

Hej Nightwalker

Af samme årsag som du beskriver, tror jeg ikke på at den vil kunne betjene andre produkter end B&O. Jeg tror at det er ønske tænkning.  



Redigeret af Peter Pan - 19-August-2007 kl. 12:34
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu