recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 173174175176177 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 12:44

Fortsættelse fra side 174.

Trådløs sender
B&O Beolab Transmitter 1 er en diskret lille boks, du kan koble til tv, Blu-ray-afspiller eller
andre lydkilder. Transmitter 1 har en indbygget WiSA-kompatibel sender, som kan kommunikere
med op til 7 trådløse B&O-højttalere. Indgangene består af analog stereo (RCA), digital stereo
(optisk) og analog multikanal via RJ45-stik (kræver specielle adapterkabler fra B&O).

Transmitter 1 kræver som udgangspunkt, at lydkilden, som du tilslutter, har egen volumenkontrol.
Men som tilbehør findes også den trådløse USB-dongle RCV-3000 med IR-modtager, som kan
modtage fjernkontrolsignaler fra bl. a. Samsung, LG og Sony tv. Dermed bliver det lettere at bruge
Transmitter 1 + højttalere som et selvstændigt lydsystem. - Fra lydogbillede.dk

 
 
 
TV som understøttes -
LG 42LD550N 2010
  47LK550 2011
  55LW980W 2011
  50PM680T 2012
  42LS560T 2012
  50PH660V 2013
  47LM860W 2012
  55LA970W 2013
Sony KDL-40CX521 2012
  KDL-40E5520 2010
  KDL-40EX726 2010
  KDL-52WX805 2013
  KDL-42W805A 2013
  KDL-65HX955 2012
  KD-5X9005A 2013
Samsung UE40f6345 2013
  PS51f5505 2013
  UE50F5000 2012
  UE32F4005 2012
  UE40F6170 2013


Redigeret af Peter Pan - 29-August-2014 kl. 12:52
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 22:25

_______________________

Opdateret pr. 01.09.2014. Tryk her.
______________________________

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 12:11

Vær OBS! på dette.
BeoSystem 4-baserede-BeoVisions TV giver ikke længere video-ud. Selv den lille "scart" tilslutning giver
ingen video-out-signal længere, så du kan ikke tilslutte en gammel videooptager til at optage noget mere.
Grundet digitale ophavsrettigheder, der måtte blive krænket når der udsendes den høje kvalitet i
videostream til en ukendt enhed. Jeg formoder det er grunden til denne funktion længere er muligt.

__________________________________________________________________________

Foto af Ryan, fra Canadiske lanceringen af Avant 85" i aftes her. BeoVision Avant 85" - ser godt nok stort ud.

Det ser ud som om højttaleren på BV 85" har samme bredde som på BV 55 tommer.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 12:31

Overholder Bang & Olufsen deres reservedels politik i 2014. ?

Først var det BeoSound 5 Encore vi læste om. B&O kan ikke leveres en ny strømforsyning
hvis der sker noget med den gamle. Og senest erfarer jeg fra pålidelig kilde at efter 3½ år har
B&O ikke muligheden for at skaffe et nyt panel, hverken til BeoVision MK IV eller MK V.
Min pålidelig kilde følger op på sin sagen, og forventer svar fra B&O i næste uge.

Oprindeligt skrevet af Dr. G Dr. G skrev:

@Peter

Det går pænt ned ad bakke for B&O, MK V udgik for ca 2 år siden ....
Puha det lyder ikke specielt rart. Har godt hørt det. Det er lidt rystende.

/Dr. G

16 Maj 2010 bestilte Lennart4 et Beovision 7-55". Mk I, med Blue-ray afspiller og beolab
10 center, til levering d 28/5/2010. Det kostede 119.995 Kr. og efter knapt 4 år skriver -

Oprindeligt skrevet af Lennart4 Lennart4 skrev:


Hej, jeg tror jeg har fået et ret dyrt problem med mit Bv7-55" Mk I. Der er vandrette sorte
striber med en halv centimeters mellemrum ned gennem hele skærmen. Ses tydeligt når lyse
billeder vises. Tror godt at jeg ved at svaret er, et nyt skærmpanel.

Mvh Lennart

For at ingen skal være i tvivl om hvad der står under Bang & Olufsen Produktmiljø 2014.

Under Bang & Olufsen Produktmiljø står der blandt andet -
Den gennemsnitlige levetid for et Bang & Olufsen produkt er 10-15 år uden tab af lyd-
eller billedkvalitet. For at sikre en høj kvalitet og en lang levetid udsættes vores produkter
for krævende mekaniske test, før de frigives til produktion. Produkterne testes for
modstandsdygtighed over for kulde, varme, vibrationer, sollys, støv og lignende udfordringer.
 

http://www.bang-olufsen.com/da/the-company/heritage/product-environment

Lever Bang & Olufsen op til dette hvis BV 7- 40" skærmpaneler allerede er udgået
til BeoVision MK IV eller MK V. og strømforsyning  til BeoSound 5 Encore ?

Jeg vil opfordrer til, i beder om en garanti fra jeres B&O forhandler, når i har besluttet jer
for at købe f.eks et BeoVision 55" Avant TV, som sikker jer Bang & Olufsen kan levere
reservedele til jeres nye A/V produkt i 10-15 år, som er en del af Bang & Olufsens brand. 



Redigeret af Peter Pan - 06-September-2014 kl. 12:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Dr. G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2014
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 14:32
@Peter

Det du der skriver er noget uhyggeligt, og enig man må bede om en skriftlig garanti fra forhandleren, om at der kan skaffes reservedele i en 10 årig periode efter produktions ophør.

Har godt hørt om det med BV 7 40" (MK IV og MK V) panelerne også fra pålidelig kilde. Men med Encore strømforsyningerne som heller ikke kan skaffes, så tegner der sig en rigtig kedelig tendens.

/Dr. G
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 10:05
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 10:38
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Norlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 13:51
Hej 

Håber lidt du kan hjælpe med at finde ud af hvad der foresager følgende problem. Jeg har fået at vide, at du er manden der ved det herinde, så er derfor bliver henvist til at sende dig en PB.
Jeg er en lykkelig ejer at et Beoplay V1 og et Beoplay S8 men undrer mig over hvorfor der er nogle programmer på TV2 og 3+ hvor min center højtaler ikke sender lyd ud men at det kun er de to satellithøjtalere på hver side af fjernsynet der udsender lyd. Kan det have noget at gøre med programmet og hvordan det er lavet eller hvad skal jeg ligge i det. Det er kun et par få programmer på disse kanaler der gør det ellers fungerer alle de andre helt fint og udsender lyden i alle højtalere inklusiv centerhøjtaleren? Håber du kan hjælpe med at få opklaret dette.

Mvh Kristian
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 20:47

Hej Norlund. Jeg har ikke svaret, kan kun komme med forslag.

Kontrolere først om dit tv står i Ab fabrik indstilling alle de steder det er muligt. BeoPlay V1 har mange
lyd indstillinger du kan have sat forkert.

Du kan på dit tv, og se hvad for et surround signal du modtager fra en af de tv stationen der ikke åbner
din centerhøjttaler. Der står f.eks Dolby digital 5.1. Dette er dog betinget af der er rigistret 5.1 højttaler
i dit TV's højttaler opsætning.

Næste mulighed er indstillingerne på BeoPlay S8. - 2 x passiv 1 x aktiv Sub system.
Jeg syntes tilhørende manual er rigtig dårlig. Men se i den, hvordan de små knapper evt. kan stå.

Se i din BeoPlay V1 manualen side 19 & 20. Højttaleropsætning – surroundsound.

Se også link - noget der kan måske give et svar på problemet.

http://www.beoplay.com/support/product-support/support-beoplay-v1?redirected=true

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:20

BeoVision 55"-2020.

Design fra B&O i Struer & Peter Pan.

I 1960'erne og 1970'erne var den danske kendte designer Jacob Jensen hovedmanden bag produktdesignet.
I begyndelsen af 1980'erne blev David Lewis (designer) chefdesigner for virksomheden, bistået af  E Thomsen.
Dengang blev skabt mange designklassikere, som har givet B&O en række hædersbeviser blandt findes en del
produkter permanent udstillet på Museum of Modern Art (MOMA) i New York. Bang & Olufsen forsøgte
hele tiden at distancere sig fra specielt de firkantede Japanske audio produkter. Og JA de kan ses på Struer
museum, men også rundt om i hjemmene den dag i dag.

Det er ofte sådan at vi hurtigt kommer ind på biler når emnet er design. Det er mange år siden biler havde lige
linier, bl.a på grund af den airdynamisk modstand fik bilerne hurtigt runde kurver, og det design syntes et flertal
godt om idag. Et godt forsøg fra B&O på afrundede kurver er BeoCenter 2 (DVD & Radio) og BeoLab 4000
(aktiv højttaler) samt BeoVision MX TV versionerne.

For nyligt læste jeg en udtagelse om, det idag er svært at skelne et B&O fjernsyn fra konkurrerende fjernsyn,
men at BeoVision 11 stadig har et B&O design. Har BV.-11 nu også det, er det ikke også bare firkantet.
Det vil jeg mene det er. Mange bryder sig ikke om de nye buede tv-paneler, nok mest fordi de ikke kan hænge
plant til en væg, og det er også upraktisk.

Jeg har forsøgt mig som designer, og er gået efter runde kurver på mine tegninger, både på et par højttaler med
stor bas enhed i bunden ala BeoLab 5 og et fjernsyn fra B&O anno 2020. Jeg har nu givet et bud og nu er det
jeres tur, til at komme med jeres bud. Smile

Hvordan skal Bang & Olufsen designe et fjernsyn, så vi alene på designet kan se det er et TV fra B&O. Question  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 13:05

Bang & Olufsen i gylden farve.

B&O anodiserer alle aluminiumsoverflader - en proces der skaber et dobbelt beskyttende
lag, hvilket gør aluminiumsoverfladen både robust og ridsafvisende. I forbindelse med
denne proces har koncernen opfundet en såkaldt Beospray, som er en høj-avanceret
indfarvningsmetode, som gør det muligt at farve aluminium i mere end 250 farvenuancer.
Med teknikken kan skabes gylden farve.

Jeg er da sikker på B&O også gerne vil sælge et Avant tv til kineserne -
araberne. For så er "Guld" versionen i PP design et godt udgangs punkt. Tongue

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 08:45

Nyt fra B&O. Minus på 132 mio. kr. slår ikke B&O's topchef ud.

Min rednings stredegi for at få B&O tilbage på sporet som luxus brand, efter Bang & Olufsen 
Okt. 2014 ennu en gang viser et dunrende underskud, og dermed ikke leve op til egne visioner.

Tue Mantoni 's 3 årige chance er nu forpasset, Tue Mantoni solgt ud af Bang & Olufsens brand,
og det ses endnu en gang på regnskabet. Ansættelset forholdet med Tue skal afvikles nu.

B&O's produkter spænder vidt, et lille selskab har svært ved at udvikle på alle områder.
Der må reduceres. BeoPlay og Automotive divisionen lukkes. Der satses fremover kun på AV
og ICEpower divisionen. Salg af fabrikken i Tjekkiet og de butikker i verden der er ejet af B&O,
giver en drift besparelse og måske kontanter til at ned bringe underskuddet. B&O behøver så heller
ikke at fylde produkter i de lukkede butikkerne. Et sted skal pengene jo komme fra, til innovativ
udvikling fra designer og medarbejder på fabrikken i Struer.

Hvem køber et dyrt Rolex ur, hvis der ikke står "made Swiss". Sku da ikke dem der har pengene.
"Bang & Olufsen made in the Czech Republic" går ikke når man er et Dansk luxus brand.

Bang & Olufsen skal skabe den ypperste lyd og billede teknologi, indpakket i markant design, som
gengiver lyd og billede som en drøm. Forsøge at finde tilbage til den position B&O havde i sin tid.
Men det kræver interesserede investorer, og en ledelse med store visioner at leve op til at skabe
et luxus brand.

Fremtidens Bang & Olufsen bør hellige sig en nisje produktion made in Denmark, af produkter som
er super læggere og elegante - med 10 års garanti - totalt gennem prøvet før levering - efterfølgende
opdateringer der altid er fejlfrie - fuld specifications gennemsigtighed. Vi der værdsætte dette, er
også indstillet på betale prisen.

Med en nisje produktion behøver B&O nødvendigvis ikke at producere et kæmpe antal enheder,
men blondt følge med efterspørgslen. Når Bang & Olufsens kunder med tiden har genvundet tilliden
til B&O, og butikkerne er udfaset kan B&O præsentere deres nyheder på deres hjemmeside med
film, og via masive reklamer kampagner. Bestilte produkter vil altid blive leveret og monteret frit, af
en autoriseret B&O installatør med sans for detaljerne.

Apropos at bestille et B&O produktet man har forelsket i - Dette kan opleves, når man vælger det
der vækker følelser hos en. Jeg ved godt ikke alle får samme oplevelse af samme produkt, men jeg
kan betro dig at det er en fryd for mit øje hver gang jeg ser på mit elskede BeoVision 7 TV i stuen.
Jeg elsker bare det TV design, lige så meget idag som da jeg i sin tid valgte det. Mit råd, vælg dit
AV produkt med hjertet og fornuft, og lad være at forhaste dig.

Syntes du Bang & Olufsens priser efter denne omlæning er blevet for høje, så husk - Mange mænd
ofre langt større summer på kvinder end der kan blive tale om her, uden garanti for at bekendtskabet
holder i 10 år.  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 173174175176177 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu