recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 235236237238239 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2017 kl. 10:43
 
Nu har flerer af jer set og hørt BeoVision Eclipse. Har en af jer hørt hvordan Eclipse lyder som
center højttaler i et 5,1 surround setup. Question Jeg er spændt på at høre jeres mening om lyden, når
B&O's surroundbar går i 5,1 Dolby digital surround sound setup. Min B&O forhandler havde
ikke mulighed for at demonstrerer BeoVision Eclipse i 5,1 / 7,1 setup.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2017 kl. 10:48
Er det ikke lidt dårligt, når man fremviser Kejserens nye klæder, at det der skal sælge, ikke kan demonstreres?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2017 kl. 18:20
 
BeoVision Eclipse - Montering på vægbeslag. på YouTube. - Tryk Her
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 11:36

Jeg håber da i har læst Lars Ladingkær's test af BeoVision Eclipse OLED 65" - HER. +

Oprindeligt skrevet af Pinewood Pinewood skrev:

Lige et par spørgsmål:

Har det PAP/PIP/PAT?

Kan det spilde HD tabsfri lyd?

Bluetooth styring på smart TV, er der så IR styring på Sound Center?

Hvilken version er HDMI?

Kan det optage UHD/4K?

Kan fjernbetjeningen fås uden Netflix og Amazon knapper?

Oprindeligt skrevet af Lars Ladingkaer Lars Ladingkaer skrev:

Q: Har det PAP/PIP/PAT?
A: Der er PAP

Q: Kan det spilde HD tabsfri lyd?
A: Det kan afspille MP3/WAV/WMA/OGG/FLAC fra USB. Derudover findes der PLEX til WebOS.

Q: Bluetooth styring på smart TV, er der så IR styring på Sound Center?
A: Ja

Q: Hvilken version er HDMI?
A: I Sound Center er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2. Derudover sidder der HDMI 2.0a i TV-delen.

Q: Kan det optage UHD/4K?
A: Pas.

Q: Kan fjernbetjeningen fås uden Netflix og Amazon knapper?
A: Sidste års BeoRemote One BT (den uden de knapper) kan også bruges på dette tv.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2010
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 18:47
Nogen der har prøvet at bruge en OPPO UPD-203 som surround forforstærker til et 5.1 B&O højtalersæt?

Kan den tænde automatisk med et Sony UHD tv via HDMI ARC/CEC tilslutning ?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 07:39

Lars Ladingkaer skriver:
Der vil være en ny LG OLED i Eclipse hvert år. Forvent Eclipse sender LG C8 panel ud engang næste år,
og GL C9 året efter. Det er hvad B&O fortalte os på IFA-showet. Og det giver mening, da LG ikke vil
opretholde en produktion af gamle modeller, kun for en mindre klient.
/ Lars

Det er da en fed strategi for B&O hvis de tilpasse et nyt BeoSound Center hvert år, alt efter hvordan LG
vælger at designe næste års - og næste års TV-Paneler. Ermm

Det ser ud til at Eclipse 55" kunne være afløser for mit BeoVision 7- 40" Mk III, den dag det står af.
Da jeg skiftede BeoVision 7-40" MK II ud efter 18 Mdr. for at få HDMI ind/ ud gange, samt BeoSystem 3, 
måtte jeg virkeligt til lommerne. Denne gang vil jeg vide hvad B&O har tænkt sig. Hvis det ender med 
køb af BV-Eclipse 55". Hvad kan vi forvente, af BeoSound Center. --- Design ændringer næste år ?/
hardware opdateringer ?/ eller vil det være nok med software opdateringer. ?  

BV Eclipse bestilles i to forskellige pakker. LG panel og B&O-sound center. Men da sound centeret
indeholder video signal overførsel (TMDS), inter-device control (CEC), signal, der angiver, at kablet
er tilsluttet (HPD), synkroniserings signal (DDC) og Ethernet-overførsel og feedback fra ARC-lyd-
(HEAC) via HDMI-kabel til LG-delen, må der da være en form for sikkerhed fra B&O's side, om at
kommende LG-panel, stadig vil passe designmæssigt og fungerer med B&O's sound center, uden at
B&O-sound center kunderne, skal til lommerne ved panel skift.  

Vil det være formeget at forlange at Bang & Olufsen skriver lidt merer om evt. opdatering til en ny
version af LG-delen. Hvad mener i -? Eller har B&O allerede skrevet om dette, et eller andet sted. ?



Redigeret af Peter Pan - 13-September-2017 kl. 07:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 08:18
Hvis du tænker på reparation af skærmen i tilfælde af en defekt, så kan du jo skifte et OLED-panel uden at skifte noget andet. Det er ikke anderledes end hvis det var et LG-TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 17:26

Hej Torben

Vil vide om man kan skifte sit panel på et senere tidspunkt, til et nyere panel og genbruge sit Beo sound
center. Altså uden at skulle købe et nyt Beo sound center, men evt. nøjes med software opdateringer.
Dvs. man løbende kan opgradere sin billedkvalitet. Det betyder jo at designet på kommende LG-paneler
ikke ændres, så de ikke passer til Beo sound center.   

Så vil jeg gerne vide hvor Bang & Olufsen skriver, at det kan lade sig gøre, i det mindste nogle år frem.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:40
Der er ingen der har lovet, at du kan få lov at skifte LG-TV'et ud til et nyere. Det ville undre mig hvis det overhovedet kunne lade sig gøre blot et par år ude i fremtiden, da næste generation rykker mod HDMI 2.1, hvor soundcenter kører på HDMI2.0. Du kan også risikere, at LG ændrer positionen af monteringshullerne bagpå, så den ikke længere passer med måden den monteres i soundcenter.

Dét jeg mente var, at selve panelet - ikke hele TV'et - kan fås som reservedel, hvis det skulle gå i stykker. Hvorvidt et eks. 2018-panel så vil skulle justeres ind anderledes hvis den monteres i et TV med en C7'er i skal jeg lade være usagt. 2018-panelerne, som vil sidde i C8, vil være helt anderledes end C7, da de kommer fra en af LG's next-gen paneler, hvor C7 faktisk er identisk med panelerne i E6 og G6 fra sidste år.

Jeg tænker, at B&O allerede nu ved, at C8 passer rent fysisk i en soundcenter, eller at de allerede nu har modifikationerne på plads, da den trods alt lanceres om godt 4 måneder, men C9/... mv. har de ingen idé om hvordan vil se ud. Eller hvad den vil indeholde.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 23:28

Hej igen Torben

Tak for dit svar. Så håber jeg mit BV 7 holder et par år endnu, så vi kan se hvad for en strategi
Bang & Olufsen har tænkt sig at lægge for fremtidige BeoVision TV. Noget tyder på et LG oled,
på tilbud til 22.888 kr. En Yamaha RX-A870 -7.2. Bliver vejen frem, som for de fleste andre.
Ingen Beo4/ BeoOne. Ingen PUC styring. Men der bliver råd til en sommerferie til langt bordistan. Cool

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 19:38
Du kan jo bruge Lintronic. Den virker med BeoRemote One.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 18:42

Nu ser vi hvad det ender med Torben Thumbs Up
_______________________________

Mere om BeoVision Eclipse.

Oprindeligt skrevet af Hiort Hiort skrev:

Plukket op, ifølge Intel:
- B&O vil komme med GUI forbedringer.
- Elektronisk gardin kommer
- Lydbjælken omfatter billedbehandling for de kilder, der er tilsluttet via lydbarforbindelserne.

Oprindeligt skrevet af Michael Michael skrev:

Hvis dette er sandt eller ej, vi for at se. Forhåbentlig har de været klar over, at folk ikke kan lide denne
Frankenstein oplevelse med mismatching minus osv. Hvis de kan skræddersy det til en optimal B&O
opsætning, godt så det er en god ting. Jeg tror først på det, når jeg ser det.

Hvis B&O's Sound Center indeholder billedbehandling - så vil den sælge som varmt brød, også uden
et panel. Det er ikke kun et sound center, men et beosystem 5 med højttalere, og en meget lille
formfaktor i forhold til ældre udgaver.

Jeg vil næsten hellere foretrække at købe Sound Center separat. Monter den på en væg, med et tv over.
Hvorfor ikke også introducere en BeoStand med væg beslaget? Det ville åbne for en verden af ideer.
Højttaleren kan være designet som en BeoLab 7-2/6 højttaler. Måske det næste. Klart vi lige nu kun
ser modelspekteret med et LG tv. ?

Her.

Et separat B&O Sound Center under et valgfrit tv panel ...... Så er vi på vej. Big smile



Redigeret af Peter Pan - 29-Maj-2018 kl. 10:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 235236237238239 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu