recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 236237238239240 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 08:03

Oprindeligt skrevet af Roger Roger skrev:

  
Personligt kan jeg lide Eclipse's udseende - jeg kan bare ikke lide det faktum, at jeg bliver mindet om, at
billeddelen er er fra LG. Jeg kan ikke lide det faktum, at jeg bliver mindet om det er et LG tv hver gang
jeg tænder, og bruger den tilhørende fjernbetjening til at ændre noget.

For de fleste andre mennesker, i modsætning til beoworlders, vises det som et LG tv, når de bruger det -
som nævnt ovenfor: Det vil være "hårdt arbejde", at sælger Eclipse til denne kundegruppe.

Nogle kalder mit BeoSystm 3 BV 7 Mk III  gammeldags. Til det vil jeg sige, jeg heldigvis IKKE har vendt
mig til BeoSystem 4 fjernsynets menu layout, som tilsyneladende er beoworldernes største problem med
BeoVision Eclipse. ...

Jeg tror vi der har haft BeoVision tv i mange år, har svært ved at accepterer at B&O har nedlagt deres tv
produktion, også selv om vi ved at billed panelet i mange år er leveret fra skiftende produkcenter.

Bang & Olufsen har for længe siden, i deres miljøpolitik slettet muligheden for reservedele i 10 år, endnu
en meget stor årsag til, jeg ikke mener B&O på sigt, vil kunne opretholde deres overpris-politik.

Jeg er da nervøs for, et BeoVision Eclipse 55" til 63.000 Kr. med stof front - vil være forældet og verdiløst
allerede om 3 år. Så står du med Bang & Olufsens Sound Center, som ikke passer til noget som helst.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har DU tænkt på hvad dit næste TV skal være for et fabrikat, og størelse ? Har DU behov for 7,1
surround sound indbygget i dit nye TV ?. Dette kunne jeg godt tænke mig, i gider at svare på.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 15:00
Måske i bare skulle købe en ny stol  Tongue 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 15:17
Jeg ved ikke hvad der skulle gøre Eclipse mere sårbar overfor forældelse end forgængerne? Ethvert TV er kørt bagud få år efter lancering, men det gælder jo også for B&Os øvrige TV. Dit eget BV7 er da også håbløst forældet? Du kan heller ikke få det panel, som sidder monteret i dit TV, som en reservedel i dag, så der er næppe forskel på hvor sandsynligt det er, at tingene kan repareres.
Edit: Nu er forskellen på Eclipse og andre TV fra B&O jo kun, at TV'et kan klipses af. På andre TV er lyd-delen jo også ubrugelig hvis TV-delen går død, så blot fordi du nu kan se hvor TV'et sættes fast, så er der da ingen forskel på hvor "ubrugelig" resten af TV'et er i tilfælde af en defekt et sted.

I relation til dit indlæg fra d. 15.: Der er ingen billedbehandling i SoundCenter. Den tager imod HDMI-signaler og sender dem videre til det LG C7-TV, som sidder øverst, men hele billedmotoren kommer fra LG. Og TV'et kan køre helt uden SoundCenter hvis du bare køber en LG fjernbetjening.

Vi har i øvrigt et Eclipse stående til test nu.

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-September-2017 kl. 15:20
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 17:50

Torben skriver "Du kan heller ikke få det panel, som sidder monteret i dit TV."

Nej Torben det er jeg helt klar over. Da mit BV 7-40 Mk III er købt i dec. 2007 og panelet endnu ikke er stået af, har
B&O også kunne overholde den version af deres miljøpolitik der var gældende dengang, som sikrede muligheden for
reservedele i 10 år. Så jeg kan kun være tilfreds. Men det var da en betrykkende garanti, dengang jeg betalte 94.000 Kr.
Inkl.. Motor gulvstand / BL 7-4 Center højttaler / Beo 4.

Hvor imod en ven som købte et BV 7-40 Mk IV, der på tv'ets 3 års dag oplevede at panelet stod af, ikke kunne købe
et nyt panel, da behovet for panel udskiftning havde været større end Bang & Olufsen havde forventet, så lagerne var
tømt, og Samsung kunne ikke mere levere dette panel. B&O har 3 gange forsøgt at lægge et brugt panel i min vens tv,
men den dag idag kører det stadig ikke stabilt, da der løber grønne stribet ned over skærmen ind i mellem. Andre har
meldt samme problem gennem årene, på B&O trådene.

Jeg har ikke mod på at købe et BeoVision Eclipse 55" til 63.000 Kr. med stof front, hvis en reservedelspolitik ikke
holder, skal vi sige 7 år. Køb og smid væk TV til få tusind kroner, kan købes alle steder.

Hvad vil jeg så gøre når mit tv står af. Ja intet er sikkert, men lige nu vil jeg blive ved at købe brugte BV 7 Mk III
fjernsyns skærme der virker. De findes jo stadig på brugt markedet. Torben, for 63.000 kan der købes mange.

Sandsynligvis er en del af jer er i samme situation som jeg, der værdsætter kvaliteten, udseendet og den måde, det får
en til at føle, når man ser på, og bnetjener et BV7 (Mk III). Det er ligegyldigt, om andre har bedre højttaler eller bedre
billede, fra et nyere TV. Da hele mit konceptet giver mig en god lyd oplevelse, og et udmærket billede, samt en unik
fjernbetjening. Bare at arbejde med Beo4, der ikke er lavet af ren plastik, er stort. Jeg valgte altså rigtigt for 10 år siden.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:13
Jeg forstår ikke kritikken af, at det nu pludselig er specifikt for Eclipse, at man kan risikere, at reservedele er en mangelvare. Du slår det op som om både pris og holdbarhed har ændret sig med Eclipse? Om noget så kunne du da risikere at være heldig, at der var langt flere C7-lignende TV derude hvis Eclipse gik i stykker om nogle år, end der er BV7-lignende TV.

Du modsiger lidt dig selv i og med du både fremhæver dit eget TVs levetid, og samtidigt henviser til et andet BV7, som netop lider samme skæbne, som du mener Eclipse er i fare for at ende med.

63.000 er mange penge, ja. Men det er da ikke en ekstravagant pris i B&O-regi? Hvad gav du for dit eget TV for 10 år siden?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 22:36

Hej Torben

Du kan såment nøjes med at fortrælle om du mener at B&O har en reservedelspolitik der sikre
BeoVision Eclipse 55" kan  repareres i 7 år efter købet. Ellers er jeg som beskrevet ikke interesseret.
Hvad jeg tidligere har beskrevet er mine meninger, som jeg da ikke tvinger nogen til at adopterer.

Men jeg ser frem til i bliver klar med den test i har gang i. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:03

Hvor finder jeg Bang & Olufsens miljøpolitik anno 2017 / 2018. ?

Ja Eclipse har et pænt design, da det ligner BV 7, men jeg savner at vide om Bang & Olufsens reservedelspolitik
idag kan sikker, ..... skal vi sige reparations sikkerhed (reservedele) til Eclipse i 7 år. ?

Tidligere da jeg købte mit BV 7, sikrede Bang & Olufsens miljøpolitik, der var gældende dengang reservedele i 10 år.
Eller er tiderne sådan, at hvis Eclipse TV'et ikke virker efter garantiperioden, køres det bare på genbrugsstationen. ?

For så er 63.000 Kr. for et BeoVision Eclipse 55" med stof front, ikke et tv jeg tør købe. Køb og smid væk TV kan
købes til få tusind kroner mange steder. Jeg regner ikke med at blive den rigeste på kirkegården, men lidt fornuft må
der være i en investering på 63.000 Kr. efter min mening.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:44

I 2016  skriver Bang & Olufsen -

I det usandsynlige tilfælde at et produkt har en fejl i løbet af dets levetid, kan det selvfølgelig repareres.
Vi leverer reservedele i en betydelig periode, efter at et produkt er ophørt med at blive fremstillet.
Vi har også mekaniske reservedele - for eksempel for- og bagpaneler, hvis en enhed bliver ridset eller beskadiget.

Den høje kvalitet og den lange levetid er miljømæssigt positive aktiver for vores produkter. Desuden omfatter vi
hos Bang & Olufsen så tidligt som mulig miljøtænkning i designfasen af vores produkter. Derfor har vi allerede
omfattende miljøspecifikationer fastsat i udviklingsfasen. Vi kalder disse miljøspecifikationer miljømæssige standarder.

"en betydelig periode"  Hvor lang tid er det ??????????????????

https://www.bang-olufsen.com/da/corporate/responsibility/manufacturing-environment

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 10:00
Hvorfor er billede panelerne ikke nævnt ?

Bang & Olufsen vil gerne klister BeoVision Eclipse logo på et LG c7 tv, men vil B&O også tage
ansvaret for evt. panel fejl i dette tv's levetid ? Det er der ind til videre ikke noget der tyder på. Unhappy

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 11:04
Igen: Hvorfor er det specifikt for Eclipse? Panelerne i alle øvrige TV kommer jo heller ikke fra B&O.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 22:05
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 13:49

En trist meddelse -

Oprindeligt skrevet af Martin Martin skrev:


Hej, jeg har lige fået en besked fra Beocare, at Beolink Gateway ikke understøttes af Eclipse. De sagde, at dette
måske vil ske senere ......

Så gør B & O det samme som de har gjort med BV 14 / Avant NG, hvilket betyder, at komplet funktionalitet ikke
er færdig, når de lancerer et nyt produkt. Jeg troede, at B&O havde lært noget fra det dårlige Android-projekt.
Men Eclipse er ikke komplet uden BLGW support og ingen fuld Multiroom funktionalitet. Rigtig dårligt. Jeg havde
ellers lyst til at købe en Eclipse, men nu vil jeg vente 6-12 måneder eller indtil alt, hvad der skal fungere, vil fungere.

/ Martin

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 236237238239240 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu