recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 245246247248249 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 07:27

Oprindeligt skrevet af Jan Præst Jan Præst skrev:

Ny Android version står af!
Efter seneste opgradering af software er min Avant NG to gange "stået af". Forstået således, at pludselig kan man ikke komme i kontakt med TV'et via fjernbetjeningen. Ikke skifte kanal, ikke skrue op eller ned og dermed kan man heller ikke slukke apparatet. Har haft TV'et i godt 6 måneder og har ikke oplevet tilsvarende før seneste opgradering af software.

Har andre oplevet tilsvarende ? - Hilsen Jan

        

Også James Bond flasher sit ur - Læs her.


Redigeret af Peter Pan - 28-Januar-2019 kl. 11:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:03

BeoVision 55" Mk II. 3D. Det bedste Dansk produceret TV fra Bang & Olufsen.

Ok - Kvaliteten afspejles i prisen, men husk også på de Danske arbejdspladser dette gav.
        Nok ikke lige hvad en B&O auktioner tænker på, når salget går ned af bakke. Wink

Jeg forsøger at forklare hvor heldige et flertal af os der købte B&O's Danske design-klenodie BV-7
efter Mk. III har været. Årsagen til det, har været muligheden for at springe en hel generation med
hvide bokse over, og hermed undgået at blive feddet ind i B&O's BeoSystem 4's økosystem som
snart er slut, og lader B&O's kunder stå tilbage med B&O grej til rigtigt mange penge. Mange penge,
fordi der ikke er nogen værdi i de hvide kasser i fremtiden. Hvad bliver så fremtiden, det har Roger
et bud på.

Oprindeligt skrevet af Roger Roger skrev:

Jeg kan bekræfte info.
Som andre påpeger - viser succesen med BeoPlay at dette er, hvad markedet ønsker. Strategien giver
mening, IMHO for en BeoSound 2 - ikke så meget for et BeoVision tv, som ellers var hjerte og hjerne
i et B&O hjemmenetværk. Men ikke meget længere.

En konsekvens er også, at integrationen med de ældre ML produkter snart vil gå tabt, ingen erstatning,
og NL / ML konverteren vil kun findes i historiebøgerne. I en ikke fjerne fremtid vil forbindelsen og
interaktionen så ske via "native" apps på din telefon, som Apple Music - Deezer - Spotify osv, for at
kunne streame musik både lokalt og i flere værelser.

Det gode er, at du kan blande et Spotify Connect eller AirPlay 2-kompatibelt produkt med B&O
gearet - du behøver ikke at gå all-in på B&O. Men .... og det er et stor men .... B&O som vi ved,
er mere eller mindre ved at ændre sig drastisk set fra beofans synspunkt.

Roger

Jeg er glad for jeg ikke har hægtet mig på Beosystem 4's økosystem efter BV-7. Men er de der har brugt
penge på det, jo klart uenige i. Det efterlader også spørgsmålet - Hvorfor er BeoVision Avant 55 ejere,
så intresseret i BeoVision Eclipse --- Nok fordi der heller ikke er nogen fremtid i Avant's billede panel. Unhappy

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg er glad for jeg ikke har hægtet mig på Beosystem 4's økosystem efter BV-7. Men er de der har brugt penge på det, jo klart uenige i. Det efterlader også spørgsmålet - Hvorfor er BeoVision Avant 55 ejere, så intresseret i BeoVision Eclipse --- Nok fordi der heller ikke er nogen fremtid i Avant's billede panel. Unhappy

Der er vel ikke megen "fremtid" i nogen af de ældre B&O-produkter, dem de selv lavede i Danmark eller Tjekkiet. Ingen af dem opdateres mere.

Vær dog opmærksom på at Avant findes i to vidt forskellige udgaver. Første udgave var fra B&O selv, mens den nuværende 'New Generation' med Android TV (som også er på vej ud) har indmad fra TP Vision (Philips).

Første udgave af Avant fik en skæv start, men efter utallige software-opdateringer endte den som en kandidat til et af de bedste B&O TV. I mine øjne også et bedre valg end et aldrende BV7 Wink

  /Lars


Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:55
Lars Thumbs Up
 
Oprindeligt skrevet af gl olsen gl olsen skrev:

Hej Millemis. Ved du om der kommer B&O app til ipad der kan bruges på Avant NG ?
 
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Ærligt talt, ved jeg det ikke. Men når jeg tænker efter, var der vist noget med at Beoremote
app’en ikke kan bruges. Jeg kan ikke forestille mig, at der vil komme en, der er kompatibel med NG-tv’ene.
Mon ikke de tv skal betragtes som en parantes i B&O’s produkt-historie! Når det så er sagt - det er
sjældent, at jeg bruger Beoremote-app’en til mit tv. Jeg kunne nok undvære den.....hvis det skulle være.
MM
Oprindeligt skrevet af beomedia beomedia skrev:

Hej, Hvad er Avant NG?.

 
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

@beomedia
Avant NG er den ‘nye generation’ af BeoVision Avant 55/75/85 - derfor New Generation/NG.
(De nye) Avant-tv kom i 2014 og er senere blevet afløst af NG-modellerne, som ser lige sådan ud
(samme højtalerfunktion, stand osv). De er dog bygget på Android tv-platformen, som mange andre tv er det.
Det blev lavet i Polen på en af TP Vision’s (de laver bl.a også Philips-brandede tv) efter B&O’s specifikationer,
men altså med et andet (menu-)styresystem end de tidligere Avant 1ste Generation havde.
Produktionen er nu ophørt og der bliver pt. solgt ud af lageret - 55”-eren fås til nedsat pris for tiden.
MM
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 09:04
 Der er lige en del fejl der skal rettes på Eclipse, og mit BV7 skal gå i udu før jeg skifter tv. Wink 


Redigeret af Peter Pan - 08-December-2017 kl. 11:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 13:05
B&O skal helt sikkert have ryddet op i deres TV-portefølge. At have både Android (i tvivlsom kvalitet) og WebOS i folden er ikke seriøst. Mere useriøst vil det dog være, at tage LG LCD-modeller ind for at gå all-in på WebOS, for de er på ingen måde i samme liga som hverken de nuværende paneler i eks. Avant eller LG's egne OLED-paneler.

Men selvom der skal ryddes op, så har den her tråd - som naturligvis er din egen at styre - taget en noget negativ retning. "Tips & tricks" er efterhånden mere blevet en "Sure B&O-opstød"-tråd. Jeg er ikke enig i, at BV7 er B&Os bedste TV, men det er da fint, at du er glad for den model du har nu.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 14:40
Hej Torben

Du kan da godt forsøge at fornægte virkeligheden hos Bang & Olufsen. Jeg ser ingen grund til det.
______________________________________________________________________________  

Skal jeg ændre min Beovision 7-55 mark2 til en Eclipse 55 ?

Det er der ingen på denne tråd der vil, eller anbefaler  - Læst her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 14:56
Det handler ikke om at fornægte virkeligheden. Mange af dine indlæg virker bare lidt mavesure. Billedet af Henrik Clausen herover eksempelvis, men der er efterhånden en del lignende stikpiller. Det er din tråd, så tonen/vinklen må du naturligvis selv om, men når det nu er en tips/tricks tråd, så giver det da et lidt mudret billede af hvad formålet med emnet er.

Den tråd du linker til siger da ikke noget ondt om Eclipse? Trådstarter har ikke behov for 4K hvorfor det logisk nok er en smule dumt, at skifte sit velfungerende TV ud med mindre man disker op med andre argumenter (for småt etc.). Eclipse er uden sammenligning det bedste TV (samlet set) jeg har testet. Du kan få samme billedkvalitet til langt færre penge, men som samlet løsning, så har jeg ikke testet noget, som leverer en bedre ydelse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 15:28
@ Torben - "Ondt om Clipse".

Hvor vil du hen med det - Nej du, det handler om at få overblik over mangler og kommende løsninger i form af opdateringer.
f.eks. opdatering af HDMI 2,0 til version 2.1.

Som jeg skriver, bliver BeoVision Eclipes jo nok mit næste TV. Altså når mit BV-7 ikke kan mere.

Her et godt tips -



Spørg grundigt ind - få skriftligt garanti på det i køber, før i slipper slanterne.



I 2016  skrev Bang & Olufsen -
I det usandsynlige tilfælde at et produkt har en fejl i løbet af dets levetid, kan det selvfølgelig repareres.
Vi leverer reservedele i en betydelig periode, efter at et produkt er ophørt med at blive fremstillet.
Vi har også mekaniske reservedele - for eksempel for- og bagpaneler, hvis en enhed bliver ridset eller beskadiget.

Den høje kvalitet og den lange levetid er miljømæssigt positive aktiver for vores produkter. Desuden omfatter vi
hos Bang & Olufsen så tidligt som mulig miljøtænkning i designfasen af vores produkter. Derfor har vi allerede
omfattende miljøspecifikationer fastsat i udviklingsfasen. Vi kalder disse miljøspecifikationer miljømæssige standarder.

"en betydelig periode"  Hvor lang tid er det ??????????????????

https://www.bang-olufsen.com/da/corporate/responsibility/manufacturing-environment




Redigeret af Peter Pan - 08-December-2017 kl. 15:33
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 16:26

     Tips om BeoSound Core (udpakning) - Click her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 21:46
@PP
Tiden har længe været løbet for din tilgang til B&O, og ikke mindst dit BV7-40 som jeg også selv har haft - det var dyrt og lækkert dengang men intet sammenlignet med Avant og andre nyere B&O produkter.

Kom videre og køb noget nyt eller nyere B&O, eller skift til noget andet. Tiden er en anden for B&O, men stadig lækkert og et must for dem som har råd til at være med.


Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 245246247248249 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu